بهترین روش‌ها برای بسته‌بندی وسایل و نظافت خانه در زمان اسباب‌کشی


جابه‌جایی و اسباب‌کشی موقعیتی است که بیشتر ما در آن قرار داشته‌ایم. خرید خانه جدید، اتمام قرارداد با صاحب خانه و تصمیم به جابه‌جایی به مکان دیگر همه‌ی ما را در این موقعیت سخت قرار داده است. اما چگونه می‌توانیم شرایط را...

جابه‌جایی و اسباب‌کشی موقعیتی است که بیشتر ما در آن قرار داشته‌ایم. خرید خانه جدید، اتمام قرارداد با صاحب خانه و تصمیم به جابه‌جایی به مکان دیگر همه‌ی ما را در این موقعیت سخت قرار داده است. اما چگونه می‌توانیم شرایط را آسان‌تر کنیم؟ اگر از فوت وفن‌های اسباب کشی باخبر باشید خیالتان راحت است که با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توانید به سرعت کار را به پایان برسانید. یکی از مهم‌ترین ترفندها بسته‌بندی صحیح وسایل و لوازم خانه است که می‌تواند روند چیدمان آن‌ها را در خانه جدید آسان‌تر کند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم ترفندهای بیشتری به شما آموزش دهیم تا با خیال راحت به منزل جدید نقل مکان کنید.

از کجا شروع کنیم؟

در قدم اول وسایلی که برای بسته‌بندی نیاز دارید مثل کارت، چسب، ماژیک و... را تهیه کنید. برای شروع بسته‌بندی بهتر است از آشپزخانه آغاز کنید و به نوبت سراغ بقیه قسمت‌های خانه بروید. ظرف های شکستی و ظریف را نیز زودتر از همه بسته بندی کنید. وسایل بزرگ خانه اگر کارتن دارند، آنها را حتما در کارتن قرار دهید تا از ضربه خوردن و صدمه دیدن در امان بمانند.

بهترین روش‌ها برای بسته‌بندی وسایل و نظافت خانه در زمان اسباب‌کشی

وسایل اضافی را با خود نبرید

قبل از شروع بسته‌بندی به اطراف نگاه کنید و وسایلی را که نیاز ندارید شناسایی کنید. اگر سالم هستند برای فروش بگذارید، حتی می‌توانید در صورت عدم نیاز مالی آن‌ها را اهدا کنید. درصورتیکه سالم نیستند حتما راهی برای سر به نیست کردن آنها پیدا کنید. اگر این لوازم قابل بازیافت هستند، می‌توانید با شهرداری تماس بگیرید که برای بردن آنها اقدام کنند.

از کارتن استفاده کنید

برای بسته‌بندی بهتر است از کارتن و جعبه استفاده کنید. زیرا فضای کم‌تری اشغال می‌کنند و حمل و نقل آن‌ها آسان تر است. روی هر جعبه اسم محل متعلق به آن را بنویسید مثلا آشپزخانه یا اتاق خواب، همچنین فراموش نکنید محتویات داخل جعبه را نیز ذکر کنید تا در زمان چیدمان به راحتی بتوانید وسایل مورد نظرتان را پیدا کنید. برای بسته بندی ظروف شکستنی از جعبه‌های کوچک استفاده کنید تا امکان پاره شدن کارتن به حداقل برسد. اطراف جعبه را با حوله بپوشانید و ظروف شکستنی را در روزنامه یا حوله بپیچید و در جعبه قرار دهید. فراموش نکنید روی جعبه ها عبارت "شکستنی" را بنویسید تا در زمان حمل و نقل امکان آسیب یا شکستن به صفر برسد.

وسایل مرتبط با هم را در یک بسته بندی قرار دهید

وسایل منزل را دسته بندی کنید. مثلا وسایل شخصی، کتاب‌ها، وسایل تزئینی، مبلمان و وسایل برقی. لوازم کوچکی را که مرتبط با هم هستند در جعبه‌های جداگانه قرار دهید. با این روش در زمان کمتری می‌توانید به وسایل موردنیازتان دسترسی داشه باشید. می‌توانید از کاغذ بسته‌بندی برای پیچیدن وسایل استفاده کنید و در جعبه قرار دهید. برای بسته بندی وسایل بزرگ‌تر بهتر است در صورت امکان آن‌ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

از یک متخصص بسته بندی وسایل کمک بگیرید

اگر فرصت کافی برای بسته بندی و جمع و جور کردن اسباب و اثاثیه منزلتان در اختیار ندارید بهتر است از متخصصان بسته‌بندی کمک بگیرید. همچنین برای بسته‌بندی لوازمی مثل یخچال و فریزر و مبلمان کمک متخصصان بسته بندی می‌تواند آسیب‌های احتمالی را به صفر برساند.

از شرکت اسباب کشی کمک بگیرید

برای حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل از شرکت‌های باربری و اسباب‌کشی کمک بگیرید. بهتر است وسایل بزرگ‌تر را اول از همه به ماشین باربری منتقل کنید و جعبه‌های کوچک‌تر را در مرحله بعدی منتقل کنید. متخصصان این حوزه با استفاده از تجربه و مهارت کافی می‌توانند به شما اطمینان دهند که وسایل شما در سلامت کامل به مقصد برسند. همچنین بیمه بودن این شرکت ها کمک می کند در صورت آسیب دیدن وسایل، هزینه های آن جبران شود.

بهترین روش‌ها برای بسته‌بندی وسایل و نظافت خانه در زمان اسباب‌کشی

استادکار چه کمکی در زمینه خدمات بسته بندی و اسباب‌کشی منزل می‌تواند به ما بکند؟

استادکار یک اپلیکیشن خدماتی است که از نظافت منزل گرفته تا خدمات حمل و نقل و اسباب کشی را به شما ارائه می کند. بسیاری از افراد خودشان برای بسته‌بندی و اسباب کشی اقدام می‌کنند، اما هستند افرادی که زمان و و وقت کافی برای بسته‌بندی در اختیار ندارند. متخصصان استادکار می‌توانند از همان ابتدا با برنامه‌ریزی و بسته‌بندی اصولی به بهترین نحو و در کم‌ترین زمان ممکن شما را برای اسباب‌کشی آماده کنند. همچنین درصورت نیاز به نیروی کمکی برای حمل بار و جابه‌جایی وسایل به مکان جدید می‌توانید روی کمک استادکار حساب کنید و مطمئن باشید وسایل شما بدون آسیب به مقصد خواهند رسید.

شما می‌توانید از خدمات اپلیکیشن و سایت استادکار استفاده کنید و قبل از شروع کار از قیمت خدمات مطلع شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی