عکس‎های نادر از روزهای جهنمی سربازان آمریکایی در ساحل نورماندی


بروک اس. بلیدز مورخ، این عکس‌های نادر را از آرشیوهای زمان جنگ به دست آورده است. در مجموع در جریان نبرد نرماندی بیش از 425 هزار نفر از نیروهای متفقین و نیروهای آلمانی یا کشته و یا مجروح و یا مفقود شدند .

آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار تصاویری به وضعیت وحشتناکی اشاره می‌کند که برای سربازان آمریکایی در جریان جنگ جهانی دوم در نورماندی ایجاد شده بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نیروهای متفقین در آن زمان 156 هزار سرباز در نورماندی فرود آورده بودند. فرانسه به همراه نیروهای آمریکایی 73 هزار نیرو را اعزام کرده بود. در جریان نبردی سنگین در حدود 2.500 سرباز آمریکایی کشته شدند. نزدیک دو هزار نیرو از سایر کشورهای عضو ائتلاف متفقین کشته شدند. این عکس‌ها از آن نبرد وحشتناک در تاریخ 6 ژوئن 1944 میلادی گرفته شده‌اند.

"دیلی میل" می‌نویسد: "بروک اس. بلیدز مورخ، این عکس‌های نادر را از آرشیوهای زمان جنگ به دست آورده است. در مجموع در جریان نبرد نرماندی بیش از 425 هزار نفر از نیروهای متفقین و نیروهای آلمانی یا کشته و یا مجروح و یا مفقود شدند".

در این نبرد نیروهای متفقین در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ در کرانه ساحل نورماندی پیاده شدند و به آزادسازی فرانسه اشغالی از نیروهای آلمان نازی پرداختند. این نبرد، بزرگترین عملیات آبی خاکی تاریخ محسوب می‌شود. این نبرد به شکست آلمان نازی در جبهه نرماندی انجامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟