تبعیض جنسیتی در ژاپن/ معاون نخست وزیر ژاپن زنان را به خاطر کاهش جمعیت سرزنش کرد


تبعیض جنسیتی در ژاپن/ معاون نخست وزیر ژاپن زنان را به خاطر کاهش جمعیت سرزنش کرد

دولت ژاپن باید به جای محکوم کردن زنان، برای کمک به خانوارها اقدامات بیشتری در زمینه متعادل سازی کار و مسئولیت های مراقبت از خانواده انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ معاون نخست وزیر ژاپن پس از سرزنش زنان بدون کودک به خاطر پریشانی های جمعیتی کشور تحت فشار قرار گرفته است.

تارو آسوی 78 ساله طی سخنرانی در جنوب ژاپن در Fukuoka اینکه افراد مسن باعث کاهش جمعیت کشور و افزایش هزینه های امنیت اجتماعی می شوند را انکار کرد.
آسو که عهده دار وزارت دارایی نیز است، گفت: "افراد بیگانه زیادی هستند که می گویند سالخورده ها باید سرزنش شوند، اما این اشتباه است. مشکل کسانی هستند که بچه نمی آورند."
آسو بدون شفاف سازی آنچه که واقعا می خواست بگوید، گفت: "حرف من بد برداشت شده است.
تبعیض جنسیتی در ژاپن/ معاون نخست وزیر ژاپن زنان را به خاطر کاهش جمعیت سرزنش کرد
- کوچک شدن ژاپن
ژاپن کشور بسیار پیری است، به این معنا که بیش از 20 درصد جمعیت آن بالای 65 سال هستند. این کشور از سال 1970 تاکنون، کاهش جمعیتی ثابتی داشته است.
طبق گزارش وزارت بهداشت و کار در سال 2017، کمتر از 950000 نوزاد متولد شدند. این در حالی است که تعداد مرگ و میر در دوران پس از جنگ به 1.3 میلیون افزایش یافت.
توکیو، شهری با بیش از 9 میلیون جمعیت، در تمام 47 حوزه ژاپن پایین ترین میزان زاد و ولد را داراست.
با این حال، مادرانی که فرزند دارند، برای ادامه دادن شغل خود در تلاش برای فراهم آوردن مراقبت های مناسب برای فرزندان هستند.
توکیو بیشترین تعداد کودک در لیست انتظار برای امکانات مراقبت روزانه را دارد. بیش از 5400 کودک یعنی نزدیک به 30 درصد کل این آمار، به دنبال موقعیت فرار از مراکز مراقبت روزانه هستند.
تبعیض جنسیتی در ژاپن/ معاون نخست وزیر ژاپن زنان را به خاطر کاهش جمعیت سرزنش کرد
- تعصب جنسیتی ناخودآگاه
به نقل از CNN، از دهه 1990 تاکنون، ژاپن به منظور افزایش زاد و ولد کشور سیاست هایی مانند؛ افزایش خدمات مراقبت از کودکان، بهبود مسکن و امکانات عمومی برای خانواده های کودکان را معرفی کرده است.
اما مسائل ساختاری هنوز مانع همکاری مردان و زنان در هماهنگ سازی شغل خود با زندگی خانوادگی می شود.
جف کینگستون، استاد مطالعات در دانشگاه Temple ژاپن گفت: "دولت باید به جای محکوم کردن زنان، برای کمک به خانوارها اقدامات بیشتری در زمینه متعادل سازی کار و مسئولیت های مراقبت از خانواده انجام دهد."
ژاپن در گزارش سالانه مجمع اقتصادی جهانی (WEF) درباره آخرین شکاف جنسیتی جهانی برای اندازه گیری برابری جنسیتی بین 149 کشور در رتبه 110 قرار گرفت.
طبق گزارش اتحادیه بین المجالس در سال 2017، زنان تنها 16 درصد از مقامات وزارتی در دولت را تشکیل می دهند.
معصومه میرحسینی
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در