میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی


میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی

میل جنسی در قاعدگی : میل جنسی در دوران قاعدگی چگونه است ؟ چرا در زمان پریودی میل جنسی زیادتری داریم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره آموزش مسائل جنسی ، شدت میل جنسی در زمان قاعدگی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.       چرا در پریودی شهوتی میشویم ، … نوشته میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی اولین بار در پورتال جامع ایران بانو...

آموزش مسائل جنسی ، شدت میل جنسی در زمان قاعدگی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی

چرا در پریودی شهوتی میشویم ، میل جنسی در قاعدگی

میل جنسی در دوران پریودی

دوره ی عادات ماهیانه ی خانم ها دورانی است که هورمون ها بیشترین تغییرات به خود می گیرند میل جنسی در دوران قاعدگی نیز دستخوش تغییرات زیادی قرار دارد با تغییر هورمونی میل جنسی و تمایلات خانم ها به برقراری این روابط نیز تغییر می کند حتی شرایط برقراری این ارتباط نیز تغییر می کند . در این دوره ی خاص احساسات خانم ها نیز بسیار تغییر می کند و حتی حس آن ها نیز نسبت به همسرانشان تغییر کرده و میل جنسی در دوران قاعدگی نیز به طبع این قضیه تغییر پیدا می کند.

معمولا چند روز مانده به شروع عادت ماهیانه و حتی چند روز بعد از اتمام آن، خانم ها دچار تغییرات خلق و خویی می شوند که گاهی به صورت افسردگی، پرخاشگری، عصبی بودن، بی قراری، تورم یا درد در ناحیه شکم و همچنین کاهش میل جنسی یا افزایش میل جنسی همراه است. بنابراین این تغییرات خلق و خویی طبیعی است ولی به یاد داشته باشید که در همه خانم ها یکسان نیست، همانطور که تمایلات جنسی شما در این دوره افزایش می یابد در حالی که ممکن است در خانمی دیگر با کاهش میل جنسی همراه باشد.

اغلب خانم ها اظهار می دارند که امیال جنسی در آنها در زمان قاعدگی افزایش پیدا می کند. البته این زمان مناسب نیست و شاید برخی خانم ها تمایلی به برقراری رابطه در این زمان نداشته باشند. به عنوان مثال اگر او از تامپون استفاده کند زمانی که آنرا خارج می کند واژن خشک می شود و زمان زیادی طول می کشد تا مجددا از طریق روان کننده طبیعی (و نه خون) مرطوب گردد. اگر از نوار بهداشتی استفاده کند، ممکن است از بوی بد و ظاهر آن خجالت زده شود. او دوست ندارد شما هیچ یک از این ها را مشاهده کنید و تمام کارها را در تنهایی انجام میدهد که این امر به خودی خود او را از برقراری رابطه جنسی دور می کند.

مشکل دیگر سکس در زمان عادت ماهانه، آلودگی آن است. خانم ها اغلب با این مشکل آشنا هستند و تعجبی از خون و کثیفی به جا مانده ندارند، اما ممکن است آقایون احساس تهوع کنند و تمایلی به انجام این کار نداشته باشند. بنابراین تصمیم با خودتان است که قید دارید در طول این دوره چه نوع رابطه ای با هم داشته باشید.

یک راه حل مناسب برای پیشگیری از کثیفی و آلودگی استفاده از اسفنج دریایی است. البته استفاده از آن هنوز رایج نشده است اما آنها می توانند به راحتی حداقل برای چند ساعت جلوی خون ریزی را بگیرند. می توانید انها را از داروخانه ها تهیه کنید. البته باید توجه داشته باشید که حتما از انواع دریایی آن باشد، چرا که اسفنج های ساختگی کار مشابه را نمی توانند انجام دهند. نوع دریایی، اسفنجی است که فقط در اقیانوس ها یافت می شود و قیمت آن کمی بالاست.

میل جنسی و دوره شما

میل یا تحریکات جنسی زن، در سراسر دوره قاعدگی، مانند بسیاری از جنبه های دیگر زندگی تغییر میکند. به عنوان مثال، بالا رفتن سطح انرژی و احساسات را در نظر بگیرید. نقطه اوج میل جنسی، اغلب در اواسط دوره و یا درست قبل از خونریزی، بالا میرود و احساس اوج این تمایلات، متفاوت هستند.

بسیاری از زنان سکس را پیش از قاعدگی یا هنگام قاعدگی، در زمان بی تجربگی خود آزمایش کرده اند، تصور یک درک متقابل فراوان و موقعیتهای احساسی در آن زمان، تعجب آور نیست . اگر احساس خشم و کج خلقی با افراد پیرامون خود داشته باشیم، به طور طبیعی، ابراز احساسات جنسی، در این مرحله پرخاشگرانه، صورت میگیرد. اگر خلق و خوی را کنار بگذاریم، در حالت طبیعی، یک زن از ظرفیت تحریک پذیری و ارگاسم بالائی برخوردار است”.

میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی

نیازهای عاطفی زنان در دوران قاعدگی

در طول تاریخ و حتی در حال حاضر ، تابوهای بسیاری پیرامون حالات جنسی، قبل از تظاهرات آن، در دوران و بلافاصله پس از اتمام قاعدگی وجود دارد. عادت ماهانه که سابقا به عنوان منبع قدرت برای زنان و فرهنگ آنها، تصور و بکار گرفته میشد، در تکامل جهان بسوی حاکمیت مردانه، خوار شد. هنگامی که، این موضوع برای مردان اهمیت پیدا کرد که بدانند، منشاء آنها چه کسانی بوده اند، محدود و کنترل شدن تمایلات جنسی زنان مهم شد. اغلب با وجود این تابوهای شدید، زن جرات میکرد که بدنبال طبیعت جنسی ایام قاعدگی خود باشد.

از جنبه بیولوژیکی، تصور میشود که اوج تمایلات جنسی، مانند بسیاری از رفتارهای انسان، بازتاب عمل هورمونها باشد. جای تعجب نیست که هنوز هم ناشناخته های بسیاری در مورد هورمونها و میل جنسی زن وجود داشته باشد، بطوریکه هنوز بسیار دشوار است، قاطعانه ارزیابی کرد که چه مواد شیمیایی، درچه زمانی و چه کاری انجام میدهد.

دو نوع از هورمون هائی که با میل جنسی زنان ارتباط دارند، تستوسترون و استروژن هستند. تستوسترون یک هورمون جنسی است که اغلب موارد با خشونت ، شهوت و مردانگی مردان همراه است. زنان نیز هورمون تستوسترون تولید میکنند(در تخمدان ها و غدد آدرنال) ، اگرچه در سطوح بسیار پایین تر از مردان — زنان یک دهم میزان مردان، تستوسترون تولید میکنند.

به نظر می رسد میزان اوج هورمون استروژن و تستوسترون در اواسط دوره زنانگی و در یک تعامل مشترک، به روش های متفاوتی روی مغز تاثیر میگذارند . هنگامی که تستوسترون باعث تقویت میل جنسی و افزایش انرژی میشود، مطمئنا نوک سینه ها و چوچوله برای لذت جنسی حساس تر هستند ، (در حالیکه توده عضلات را متراکم و استخوان ها را تقویت میکند) اساسا استراتژی رفتاری استروژن، قوی کردن حواس چند گانه انسان است.

استروژن انسان را نیشگون میزند و میگوید، دقت کنید. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که نگاه یک زن و حس بویایی او هنگام تخمک گذاری به اوج می رسد. بنابراین احساسات در زمانهای دیگر ، بیشتر از زمان بالا بودن استروژن، تظاهر میکنند، از جمله درست قبل از قاعدگی ، هنگامی که سطح پروژسترون کاهش یافته و استروژن را برای استراحت، رها کرده است.

مردان و زنان متفاوت هستند – اگر چه یک زن ممکن است شهوت و میل جنسی را تجربه کرده باشد، ولی به احتمال کم و یا بطور کلی اختیاری نبوده است. او وضعیت سکس کردن را می سنجند (با استفاده از همه حواس خود، حتی حس ششم ) خطرات و مزایای آمیزش را در نظر میگیرد — آیا خواستگاهش تامین کننده خوبی است؟ آیا موقعیت مناسب است؟ آیا خواستگاه دیگری هم در این حوالی وجود دارد ؟ آیا بچه ها بیدار هستند؟. به عبارت صریحتر،زنان کمتر از مردان به اندامهای جنسی خود توجه دارند و این ممکن است به دلیل تاثیر استروژن باشد.

همه اینها در مقوله مشکلات میل جنسی زنان دخالت دارند. تمایلات جنسی ارتباطی به باروری ندارد و فقط برای باردار شدن مقاربت انجام نمی شود. می توان در تمام دوره عادت ماهیانه تحریک و تمایل جنسی داشت، و نه ققط هنگامی که هدف باروری داریم. بخاطر اینکه توان اندیشیدن و حساسیت به فرهنگ و محیط اطراف داریم ، میل جنسی نیز گه گاهی بصورت منفی تحت تاثیر عوامل خارجی قرار میگیرد.

پس بطور خلاصه ،عوامل بسیاری تمایلات جنسی زنان را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله زیست شناسی ، افکار و فرهنگ. نسبت به تعدادی اسم نیز هیجان زده میشود.

میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی

میل جنسی در پریودی

میل جنسی در قاعدگی | افزایش میل جنسی در دوران پریودی

منبع : بیتوته / forum.iransalamat.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟