همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید


فرمول یک ایران – تا به اینجای کار ما تا فصل 2015 را به طور کامل پوشش دادیم، حال با تمام اتفاقاتی که بین این دو راننده تا به الان افتاده بود وارد فصل 2016 می شویم و اتفاقات این فصل که فصل آخر حضور نیکو روزبرگ در رقابت های فرمول یک است را باهم بررسی می کنیم. گرندپری استرالیا: لوییس همیلتون که در جایگاه تعیین خط اول شده بود، مسابقه را با یک شروع نه...

فرمول یک ایران – تا به اینجای کار ما تا فصل 2015 را به طور کامل پوشش دادیم، حال با تمام اتفاقاتی که بین این دو راننده تا به الان افتاده بود وارد فصل 2016 می شویم و اتفاقات این فصل که فصل آخر حضور نیکو روزبرگ در رقابت های فرمول یک است را باهم بررسی می کنیم.

گرندپری استرالیا:

لوییس همیلتون که در جایگاه تعیین خط اول شده بود، مسابقه را با یک شروع نه چندان مناسب اغاز کرد و در همان ابتدا سباستین فتل از رده سوم به جایگاه اول آمد و نیکو روزبرگ در جایگاه دوم قرار گرفت، لوییس همیلتون نیز تا رده ششم سقوط کرد. مسابقه بدون تغییر خاصی ادامه پیدا کرد و پس از اینکه سباستین فتل و نیکو روزبرگ به پیت رفتند باز هم روزبرگ نتوانست از او عبور کند و اندرکات را انجام دهد.

لوییس همیلتون بعد از سبقت از فلیپه ماسا و قرارگرفتن در پشت مکس ورشتپن در مکالمه تیمی اعلام می‌کند که:

من نمیتونم از این پسر رد شدم

تیم به او اعلام می کند که وضعیت را تحت کنترل بگیرد و اشفته عمل نکند که می خواهند زمان بیشتری را در پیست بمانند قبل از اینکه به پیت بروند. اما لوییس همیلتون بیان می کند:

بچه ها باید یه استراتژی دیگه وجود داشته باشه که استفاده کنیم، من نمیتونم پشت سر این بشر سالها وایستم.

پرچم قرمز!! بعد از برخورد شدید فرناندو آلونسو با استبان گوتیرز پرچم قرمز برافراشته شد و مسابقه برای مدتی متوقف گردید. خوشبختانه هر دو راننده سالم از خودرو بیرون امدند.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

بعد از شروع مجدد، لوییس همیلتون بازهم تلاش به عبور از مکس ورشتپن می کند ولی ناموفق باقی می ماند اما وقتیکه مکس به پیت می رود همیلتون موفق می شود جایگاه چهارم را بگیرد و به تعقیب ریکاردو بپردازد.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید همیلتون و روزبرگ – استرالیا 2016

یک پیت استاپ بد از فراری، جایگاه اول سباستین فتل را به نیکو روزبرگ تقدیم و پس از ان نیز فتل با قفل کردن تایرهایش شانس بد خود را تکمیل می کند، در این گرندپری نیکو روزبرگ توانست پیروزی را کسب کند و لوییس همیلتون و سباستین فتل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم مسابقه را به اتمام برسانند.

گرندپری بحرین:

باز هم یک شروع بد از لوییس همیلتون را شاهد بودیم اما از طرفی دیگر، نیکو روزبرگ توانست با یک شروع خوب از او پیشی بگیرد اما در پیچ اول شرایط برای همیلتون با برخورد والتری بوتاس با او بدتر شد و او به رده نهم سقوط کرد. لوییس همیلتون پس از برخورد:

بچه ها قسمت پشتی ماشینم مشکل داره

مسابقه با سبقت های پیاپی لوییس همیلتون ادامه پیدا کرد و او توانست خود را تا به رده سوم برساند. شاید تنها نکته جالب این گرندپری جایی باشد که مهندس نیکو روزبرگ به او فاصله اش را با رایکونن اعلام می کند و او در جواب می گوید:

هر دور به من نگو فاصله چقدره، مثلا هر 4 دور در میون بهم بگو..

نیکو روزبرگ توانست پیروزی در این گرندپری را کسب کند و کیمی رایکونن و لوییس همیلتون به ترتیب در رده دوم و سوم جای گرفتند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید نیکو روزبرگ و کیمی رایکونن – بحرین 2016

گرندپری چین:

در مرحله تعیین خط این گرندپری لوییس همیلتون در مرحله اول ان با توجه به مشکلی که برای خودرویش پیش امد مجبور شد کناره گیری کند و مسابقه را از جایگاه بیست و دوم شروع کند. لوییس همیلتون:

این یک مسئله کلی هستش، ما باهم میبریم و باهم میبازیم امیدوارم که مهندسا این مشکلات رو برطرف کنند و مطمئن شوند که این مشکل دیگر برای خودروهای ما پیش نمیاید.

لوییس در جایگاه 22 ام پیش از شروع مسابقه به تیم اعلام می کند:

من ممنون این همه سخت کوشی های شما هستم، از اینکه خودرو رو دوباره روبراه کردین ازتون متشکرم.

در لحظه شروع مسابقه هر سه نفر اول شروع خوبی را داشتند ولی این دنیل ریکاردو بود که توانست خود را در رده اول جای دهد و نیکو روزبرگ و سباستین فتل به دنبال او در جایگاه دوم و سوم، اما این سومی فتل با برخورد کویات به او و همچنین به دنبال ان برخورد او با رایکونن از بین رفت. لوییس همیلتون نیز در همان بحبوحه با برخورد با نصر، باله جلو خود را از دست داد و اتفاق بدتر برای او این بود که این باله جلو زیر خودروی او گیر کرده بود و او مجبور بود تا پیت، کندتر رانندگی کند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید لوییس همیلتون – چین 2016

در ادامه مسابقه نیز دنیل ریکاردو در مستقیمی پیست شانگهای رده خود را به روزبرگ می بازد و بلافاصله بعد از ان، تایر سمت چپ عقب پنچر می شود و که متعاقبا خودروی ایمنی وارد می شود!

نیکو روزبرگ توانست برای سومین بار پیاپی پیروز گرندپری در فصل 2016 باشد و همتیمی او نتوانست جایگاهی بهتر از پنجم را کسب کند. پدی لو در رادیو لوییس همیلتون:

کارت خوب بود، شرمنده ام از اینکه ناامیدت کردیم.

لوییس همیلتون نیز در پاسخ به او می گوید:

عذر میخوام بچه ها، من هر کاری که میتونستم کردم.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید دنیل کویات، نیکو روزبرگ و سباستین فتل – گرندپری چین 2016

گرندپری روسیه:

بازهم در محله تعیین خط مشکلی گریبان گیر لوییس همیلتون می شود و او مجبور به کناره گیری در مرحله دوم تعیین خط می شود و به مرحله پایانی تعیین خط نمی تواند راه یابد(او باید مسابقه را از جایگاه دهم آغاز کند). جای تعجب دارد که باز هم او مشکلی به مانند مشکلی که در شانگهای به ان برخورده بود دوباره روبرو شده است.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید لوییس همیلتون – روسیه 2016

لوییس همیلتون در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد مشکل مجدد او اینگونه بیان کرد:

این همون مشکلیه که من توو شانگهای باهاش روبرو شدم، دومین پیشرانه من که از مسابقه قبل گرفتم الان دوباره مشکل دار شده.

از او پرسیده می شود که آیا تیم در این مورد به تو هشداری یا خبری داده شده بود:

نه نه، من وسطای مرحله دوم تعیین خط دیدم که خودرو قدرتش رو از دست داده مثل همونطوری که توو شانگهای از دست دادم (با نیشخند)

خبرنگاران با سوالات متعدد از جمله جریمه جایگاه بابت جایگذاری پاوریونیت جدید و همینطور اینکه لوییس فصل را به شکل نه چندان خوبی آغاز کرده از او می پرسند که او اینگونه پاسخ می دهد:

بله، مطمئنا این فصل داره سخت جلو میره برام و در این مواردی که مانعم دارن میشن کاری از دستم برنمیاد برای برطرف کردنشون، ولی من هیچوقت تسلیم نمیشم.

مسابقه با برخوردهای زیادی همراه بود که حاشیه های زیادی را ایجاد کرده بود اما تا انجایی که به این مقاله مرتبط می شود می توان گفت تنها بحثی که وجود داشت این بود که در میانه مسابقه، مهندس لوییس همیلتون به او در مورد مشکلی در فشار آب خودرویش هشدار می دهد ولی چند لحظه بعد از برطرف شدن این مشکل خبر می دهد. نیکو روزبرگ توانست پیروز این گرندپری باشد و لوییس همیلتون و کیمی رایکونن به ترتیب در رده دوم و سوم مسابقه را به اتمام رسانند.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید کیمی رایکونن، نیکو روزبرگ و لوییس همیلتون + بدل ولادیمیر پوتین – گرندپری روسیه 2016

تا به اینجای کار:

نیکو روزبرگ: 100 امتیاز لوییس همیلتون: 57 امتیاز

گرندپری اسپانیا :

شاید بهتر باشد این جمله نیکو روزبرگ را پیش از بررسی این گرندپری بیان کنیم، خبرنگاران پیش از این مسابقه از او می پرسند بابت اختلاف امتیازی که از همیلتون داری راضی هستی و اینکه حس خوبی داری از اینکه او در جایگاه های نه چندان نزدیک بهت رقابت میکند، او اینگونه بیان کرد:

بله اختلاف امتیاز خوبی داریم و دلگرم کننده هست ولی اوج لذت زمانی اتفاق میفتد که شما لوییس را شکست دهید چونکه لوییس مدافع قهرمانیست.

لوییس همیلتون توانست برنده تعیین خط و روزبرگ در رده دوم تعیین خط قرار گیرد.

مسابقه شروع می شود، نیکو روزبرگ یک شروع فوق العاده را دارد و در اولین پیچ از شعاع خارج ان از لوییس همیلتون سبقت می گیرد، در ادامه لوییس همیلتون خود را به پشت روزبرگ می رساند تا از او سبقت بگیرد، به سمت راست می رود و نیکو روزبرگ نیز فضایی به او برای سبقت نمی دهد، او کنترل خود را در چمنزار از دست می دهد و با همتیمی خود برخورد می کند و هر دو خودروی مرسدس بنز از دور مسابقه خارج می شوند!

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید لوییس همیلتون و نیکو روزبرگ

با کنار رفتن دو راننده مرسدس بنز، این مکس ورشتپن جوان بود که توانست اولین برد خود را کسب کند و کیمی رایکونن و سباستین فتل به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گیرند.

در ساده ترین حالت ممکن برای توضیح دادن این تصادف می توان گفت که، بعد از اینکه نیکو روزبرگ شروع فوق العاده ای داشت و خواست تنظیمات خودرویش را پس از سبقت گرفتن از لوییس همیلتون تغییر دهد اشتباه می کند و تغییرات نادرستی را اعمال می کند که باعث کند شدن او می شود و لوییس همیلتون با دیدن کند شدن همتیمی خود(با توجه به کارشناسی انجام شده، نیکو روزبرگ نزدیک به 17Km/h کند تر شده بود) سعی در سبقت از او می گیرد، لوییس که به سمت راست روزبرگ می رود با دفاع روزبرگ و عدم فضای خالی برای سبقت گرفتن روبرو می شود که منجر به از دست دادن کنترل خودرویش و سپس برخورد با همتیمی خود می شود.

ویدیو؛

#videojs5c5880f3e0b6e { max-width:752px; }

نیکو روزبرگ پس از پایان مسابقه خود اینگونه به خبرنگاران جواب داد:

مطمئنا تنظیمات من در حالت نادرستی قرار داشتند

بهتر است این مسئله را به داخل تیم مرسدس ببریم و نظرات اعضای تیم و دیگر بزرگان فرمول یک را بشنویم:

نیکی لاودا در اینباره گفته است که مرسدس انها را با پاره کردن قراردادشان تهدید کرده بود بعد از این مسابقه، لاودا اضافه کرد:

ما بعد از بارسلونا یک سری قوانینی را وضع کردیم و گفتیم این شرایطی که شما دوتا ایجاد کرده اید برای مرسدس قابل قبول نیست، ما باید ببریم، یکی از شما دوتا باید برنده مسابقه باشد شما نمی توانید یکدیگر را از مسابقه خارج کنید. ما قوانینی را وضع کردیم که این اجازه را از انها بگیریم که در صورت تکرار مجدد این اقدامات جرایم شدیدتری را نسبت به انها اعمال کنیم و حتی امکان اینکه شما را از تیم خارج کنیم و قراردادتان را لغو کنیم نیز وجود دارد، ما اینجا همه یک تیم هستیم ما نمی توانیم یکدیگر را تخریب کنیم. توتو با یک سری قوانینی جلو امد که توانست صلح را بین این دو نفر برقرار کند.

نیکی لاودا در ادامه افزود:

برای من واضح هست که مقصر این تصادف لوییس همیلتون است، لوییس بیش از اندازه تهاجمی عمل کرد و از فضای قانونی پیست خارج شد و نتوانست خودرویش را کنترل کند و در نهایت نیکو را نیز از مسابقه خارج کرد. همان لحظه اول گفتم که اگر قرار است تقصیر کسی باشد بیشتر از همه تقصیر لوییس است تا نیکو.

لاودا می گوید لوییس همیلتون در جواب انتقادات او اصلا روی خوش نشان نداد و اینگونه پاسخ داد:

چرا از من انتقاد می کنی و منو زیر سوال میبری؟!

من نیز در پاسخ به او گفتم:

خیلی ببخشید، شما دوتا باهم تصادف کردید و ما هیچ دستاوردی از این گرندپری نداریم و این تقصیر هیچکس نیست یعنی؟ برای من همیشه یک نفر وجود دارد که مسئولیت اتفاق به عهده اوست.

لاودا بیان کرد لوییس شدیدا از این صحبت های او عصبانی شده بود و با همان حالت به سمت روزبرگ برگشت و از او پرسید:

تقصیر تو هم بود! تو چرا داخل رو بستی و هیچ فضایی ندادی؟!

نیکو هم بدر پاسخ به او بیان کرد:

چرا من باید اینکارو میکردم؟ چرا باید بهت فضا میدادم!؟ من میخوام که برنده مسابقه باشم.

به گفته اسکای اسپرت لوییس همیلتون مرسدس را بعد از این مسابقه با توجه به اینکه هیچگونه تقصیری را در این حادثه به روزبرگ اختصاص نداد تهدید به ترک کردن این تیم کرد. ولی در یک مکالمه خصوصی با نیکی لاودا در ابیزا، موافق به ماندن و ادامه دادن فعالیت در این تیم شد.

همیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبریدهمیلتون و روزبرگ؛ پرده هشتم رقابت مقدس دوران هایبرید نیکی لائودا و توتو ولف

جکی استوارت که 3 بار قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد نیز لوییس همیلتون را مقصر دانست و به گفته او لوییس همیلتون بیش از اندازه احساسی رفتار نموده چه بسا که او می توانست پیروز این گرندپری باشد ولی این پیروزی را می توانست با مدیریت مسابقه به دست اورد نه در دور اول، وقتیکه راننده ای در جایگاه او فرمان 40-50 هزار دلاری خود را از خودرویش به بیرون پرت می کند معلوم است که او از لحاظ احساسی تحت فشار قرار گرفته است. مرسدس باید او را جریمه کند، احساسات چیز بسیار خطرناکیست.

وقتیکه در 29 ماه می از نیکو روزبرگ پیش از شروع گرندپری موناکو در مورد اینکه ایا او با لوییس همیلتون صحبتی را داشته است یا نه، اینگونه به خبرنگاران پاسخ داد:

این چیزیه که من دوست دارم بیشتر راجبش فکر کنم، الان نمیتونم پاسخی بدم چونکه شدیدا ناراحتم. خیلی سخت بود چونکه اون مسابقه من بود که من در حال برد بودم، من فقط برای خودم ناراحت نیستم من برای همه کسانی که برای ما زحمت می کشند ناراحتم، ما یک تیمیم و در همه شرایط باهم شریکیم. من می دانم که چقدر برای اماده شدن این دو خودرو و ما دو نفر این افارد چقدر زحمت کشیده اند و اتفاقی که بین ما رخ داد برای آنها بدترین اتفاق ممکن بود.

پایان قسمت اول – فصل 2016

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی