به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا کمالی، بازیگر نقش کورش در نشست خبری فیلم «سمفونی نهم» که جمعه شب (۱۲ بهمن) در پردیس ملت (کاخ اهالی رسانه جشنواره فجر) برگزار شد، سخنانی بر زبان راند که خیلی زود بازتاب گسترده یافت و جنجالی شد.

او که در فیلم «سمفونی نهم» نقش کورش را برعهده دارد، در آن نشست گفت: «در شرایطی که بخشی از تاریخ ایران برمبنای مصلحت یا منفعت حذف شده است، به تصویر کشیدن کسی مانند کورش جسارت خاصی می‌خواهد و از این بابت از آقای هنرمند تشکر می‌کنم. وقتی میهن دوستی را از مردم بگیریم، نتیجه‌اش این می‌شود که هم‌میهن را هم دوست نداشته باشیم. نتیجه‌اش نیز این می‌شود که که گوشت سگ را کیلویی ۳۷ هزار تومان و با ثبت نام کارت ملی بفروشیم. ای کاش به جای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع تشخیص مصلحت وطن داشتیم.»

کمالی در واکنش به جنجال‌های ناشی از این صحبت‌ها، در گفت‌وگویی تصویری با یکی از رسانه‌ها توضیح داد: «واقعیتش این است که من آدم سیاست نیستم. سوادش را هم ندارم و علاقه‌ای هم ندارم. ریشه حرف‌هایم این بود که در خبرگزاری ایسنا، خبری را خواندم که یک قصاب در مشهد، گوشت سگ را به جای گوشت گوسفند با قیمت ۳۷ هزار تومان در ازای دریافت شماره کارت ملی می‌فروخته است. برا ی من خیلی شوک بزرگی بود که چرا ما نمی‌تونیم کنار هم زندگی کنیم. در آن نشست عرض کردم وقتی وطن‌مان را دوست نداریم و هویت ملی را از خودمان می‌گیریم، ما ممکن است گوشت سگ را هم به مردم بفروشیم؛ وقتی می‌گویم، یعنی من و شما. در پی آن سخنان، عده‌ای تعبیر کردند که حکومت به مردم گوشت سگ می‌فروشد که حرف من اصلا این نبود. حرف اصلی من این است که در جنگ و جدال‌های سیاسی و احزاب، آبشخور فرهنگی و تربیتی مردم رها شده است. متاسفانه عده‌ای چه آن ور آب و چه در داخل کشور، از این صحبت من سوء استفاده کردند و تعابیر خودشان را به جایش جا زدند.»