شرایط صادرات استایرن منومر پتروشیمی پارس مهیا شد


شرایط صادرات استایرن منومر پتروشیمی پارس مهیا شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس با اشاره به اینکه مقدار تولید استایرن منومر به 6 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی رسیده است، اظهار کرد: شرایط صادرات این محصول برای پتروشیمی پارس مهیا شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مسعود حسنی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای پتروشیمی پارس گفت: قصد داریم با همراهی پتروشیمی آریاساسول و پتروشیمی جم، دو پروژه مشارکتی اجرا کنیم که جزییات آن بعد از اخذ مصوبات هیئت مدیره اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ما مشارکت در طرح‌هایی است که همه خوراک یا بخشی از خوراک آن را از محل خوراک‌های صادراتی تامین کنیم، افزود: ما تلاش می‌کنیم با این کار، ارزش‌ افزوده ایجاد شود و مشکلی برای سودآوری شرکت به وجود نیاید.

حسنی در مورد عملکرد تولید پتروشیمی پارس در ۹ ماه امسال گفت: تولید استایرن منومر به ۴۰ درصد ظرفیت تولید رسیده بود که با تعمیرات اساسی هم‌اکنون مقدار تولید به ۶ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید امکان صادرات را برای ما فراهم کرده است، ادامه داد: در گذشته نیز صادرات داشتیم اما با توجه به اولویت تأمین نیاز داخل، تمامی استایرن منومر پتروشیمی پارس برای مصرف در داخل کشور استفاده شد. در شرایط کنونی که تولید مازاد از نیاز داخل داریم می‌توانیم بخشی از آن را بعد از کسب مجوز لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به کشورهای دیگر صادر کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی پارس گفت: پایداری تولید در اولویت این شرکت است که این پایداری در رابطه با اقتصاد تولید، توجه به محیط زیست و تامین نیاز جامعه ذی‌نفعان یعنی کارکنان، مهندسان و پیمانکاران شرکت تعریف می‌شود، همچنین رضایت مشتریان نیز یکی راهبردهای مهم شرکت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی