خوابگاه‌های دانشگاه تهران کانون فعالیت‌ها علیه رژیم شاه


خوابگاه‌های دانشگاه تهران کانون فعالیت‌ها علیه رژیم شاه

مجله صبحگاهی «طلوع» به مناسبت ایام دهه فجر این هفته میزبان روسای دانشگاه های تهران و علم و صنعت بود و با آنها در خصوص فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه ها به گفتگو پرداخت.

به گزارش مشرق، دکتر نیلی در این برنامه از نقش مهم دانشگاه تهران در دوران انقلاب اسلامی گفت و یادآور شد: دانشگاه تهران کانون بسیاری از فعالیت ها در زمان انقلاب بوده است و به عنوان نیروی محرکه در جامعه عمل کرده است و خوابگاه های دانشگاه تهران کانون فعالیت ها علیه رژیم شاه بوده است.

دکتر نیلی از دستاوردهای دانشگاه تهران در چهل سال انقلاب اسلامی چنین گفت : دانشگاه تهران رئیس اتحادیه «IUAp» است که ۱۵۰ دانشگاه کشور درآن عضو هستند .این دانشگاه جزء برد «IAU» بزرگترین تشکل دانشگاهی دنیاست.

دکتر نیلی بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان محور توسعه پایدار در حوزه آب بین دانشگاه های دنیا، از لحاظ انتشار مقالات دررده شانزدهم است و ۲۳ دانشگاه از ایران جزء ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قراردارند.

دکترمحمود نیلی رئیس دانشگاه تهران از هدف های دانشگاه تهران در برنامه ۵ساله خبرداد: ارتقای جایگاه بین المللی، کارآفرینی، اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی جزء اهداف دانشگاه تهران است.

دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص تفاوت دانشگاه ها دراین چهل سال اظهار کرد: امروزه دانشگاه های نسل سوم و چهارم از حوزه آموزش به سمت پژوهش و فناوری و کارآفرینی حرکت کردند و در بخش حرکت های اجتماعی پایه فکری دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی برمبنای اصول و مبانی اسلامی شکل می گیرد.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت با ۹۰ سال قدمت به عنوان دانشگاه آموزش محور بعد از انقلاب اسلامی و دراین چهل سال به سمت فناور بودن و کارآفرینی رفته است.

دکتر ذاکری از افتتاح مرکز نوآوری و فناوری در دانشگاه علم و صنعت خبرداد: این مرکز مکانی برای تبادل افکار و ارائه ایده های نو و خلاقانه است و در مقابل این ایده های دانشجویان، شرکت هایی وجوددارند که از آنها استفاده نموده و باعث اشتغال بین جوانان و دانشجویان می شوند.

دکتر ذاکری خاطر نشان کرد: دانشگاه علم و صنعت جزء اولین دانشگاه های دنیا در حوزه برنامه های راهبردی بلند مدت است.به تازگی دانشکده مهندسی پیشرفت را به این دانشگاه افزودیم و هدف از افتتاح این دانشکده اضافه نمودن گرایش های جدید رشته ای و پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد و مهندسی است.

دکتر ذاکری بیان کرد: دانشگاه علم و صنعت اولین پرتاب ماهواره رادر سال ۱۳۹۰ با عنوان ماهواره بومی به فضا فرستاد و این ماهواره به درستی در مدار قرار گرفت و اطلاعات پیشبینی شده به ایستگاه ها ارسال شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از پرتاب اولین ماهواره نوید علم و معرفت خبرداد: این ماهواره به طور کامل توسط دانشجویان دانشگاه طراحی، ساخته و پرتاب شده است.

وی از قرارداد با سازمان فناوری فضایی گفت که در حال آماده سازی برای پرتاب ماهواره سوم هستند.

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۹ و پانزده دقیقه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش