تغییرات عجیب در تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا و دست خالی مشتریان! + سند


پس از کش و قوس‌های فراوانی که بین وزارت صنعت، خودروسازان و مردم رخ داد و قیمت‌های افزایش یافته قبلی که موجبات اعتراض مردم را ایجاد کرده بود، خودروسازان مجبور به صدور دعوتنامه با قیمت‌های قبلی شدند که این اقدام همراه با حواشی بسیار زیادی همراه بود که از جمله آن می‌توان به تغییراتی اشاره کرد که گروه خودروسازی سایپا در موعد تحویل محصولاتش ایجاد...

پس از کش و قوس‌های فراوانی که بین وزارت صنعت، خودروسازان و مردم رخ داد و قیمت‌های افزایش یافته قبلی که موجبات اعتراض مردم را ایجاد کرده بود، خودروسازان مجبور به صدور دعوتنامه با قیمت‌های قبلی شدند که این اقدام همراه با حواشی بسیار زیادی همراه بود که از جمله آن می‌توان به تغییراتی اشاره کرد که گروه خودروسازی سایپا در موعد تحویل محصولاتش ایجاد نمود.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که در اواسط دی ماه اعلام کرده بود تمامی تعهدات این شرکت که با افزایش قیمت ۳۰ درصدی به مشتریان تحویل داده خواهند شد، با دستور مستقیم وزیر صنعت این افزایش را ملغی کرده و تمام دعوتنامه‌های ارسالی را نیز با قیمت قبلی صادر کرده است که البته به طرز عجیبی همه دعوتنامه‌های منقضی شده به صورت یکجا صادر شد و مشخص نیست اگر این شرکت قادر به انجام این کار بود چرا زودتر از این اقدام نکرده است!؟

تغییرات عجیب در تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا و دست خالی مشتریان! + سنداما ارسال دعوتنامه‌های جدید سایپا با شرایط جدیدی همراه بوده است که از جمله آن می‌توان به افزایش زمان تحویل از ۳۰ به ۱۲۰ روز اشاره کرد که طبیعتا باعث تعجب بسیاری از مشتریان نیز شد ولی مشخص نیست که چرا سایپا همچین اقدامی را انجام داده و آیا وزارت صنعت نیز موافق این تاخیر عجیب و غریب است؟

از جمله شرایط عجیب دیگر این دعوتنامه‌ها مهلت تکمیل وجهی است که برای مشتریان در نظر گرفته شده است که در صورت عدم رعایت آن، عملا مشتری بایستی در دعوتنامه جدید مابه‌التفاوت را نسبت به قیمت حاشیه بازار این شرکت پرداخت نماید! گروه خودروسازی سایپا به طور مثال در دعوتنامه‌ای که برای خودروی تیبا صادر کرده اولا در خوشبینانه‌ترین حالت اعلام کرده است که خودرو در ۱۲۰ روز آتی به مشتریان تحویل داده خواهد شد و همچنین مشتری صرفا تا ۳۰ ام بهمن ماه امکان تکمیل وجه با قیمت قبلی را دارد!

تغییرات عجیب در تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا و دست خالی مشتریان! + سنداما مشتریان این شرکت می‌گویند که چرا باید تکمیل وجه را تا ۳۰ بهمن انجام دهند ولی ۴ ماه بعد بتوانند خودروی خود را تحویل بگیرند؟ چرا سایپا نسبت به این موضوع شفاف سازی نمی‌کند و تسهیلات یا تخفیفی برای مشتریانی که قرار است ۴ ماه در انتظار دریافت خودرو باشند، در نظر نمی‌گیرد؟ از سوی دیگر مشتریانی که حالا با اعتراضات فراوان توانسته‌اند قیمت قبلی را برای خودروهای خریداری شده خود برقرار کنند، ماه‌هاست در انتظار دریافت خودرو هستند و باید به این انتظار چیزی در حدود ۴ ماه دیگر بیافزایند در حالیکه به طور کامل اقدام به پرداخت پول خودرو کرده‌اند!

این اقدام سایپا در حالی رخ می‌دهد که تاخیر یک روزه مشتری برای تکمیل وجه، بهره بالای ۵۰ درصدی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت ولی تاخیر ۴ ماهه سایپا هیچ سود و تخفیفی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و احتمالا مشتری پس از مراجعه برای تحویل خودرو با کاهش آپشن‌هایی روبرو خواهد شد که در یکسال اخیر به کرات شاهد آن بودیم! مقتضی است که وزارت صنعت نسبت به این اقدامات سایپا ورود کرده و اقدامات موردنیاز را انجام دهد.

تغییرات عجیب در تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا و دست خالی مشتریان! + سندلازم به ذکر است که گروه سایپا در حالی از تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده خبر می‌دهد که به تازگی شرایط فروش بزرگی را برای بسیاری از محصولات خود ارائه کرده که موعد تحویل آنها به تابستان سال آینده باز می‌گردد و مشخص نیست که آیا این شرکت قادر به تحویل این حجم از تعهدات در ۶ ماهه ابتدایی سال آینده خواهد بود؟

تغییرات عجیب در تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا و دست خالی مشتریان! + سند

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

تغییرات عجیب در تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا و دست خالی مشتریان! + سند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو