مستند حیات وحش: سگ‌های وحشی شکارچیان پرتعداد | فیلم


مستند حیات وحش: سگ‌های وحشی شکارچیان پرتعداد | فیلم

در این مستند زیبا درباره سگ‌های وحشی آفریقایی و نحوه زندگی اجتماعی آنها بیشتر خوهید دانست.ترجمه سخنان گوینده فیلم به فارسی در زیر آمده است: “در جنوب جلگه بزرگ، “تیمانا” و “مالائو” سهم فرمانروایی خود از دشت را طلب می‌کنند.در حال حاضر آنها از زندگی آرام خود لذت می‌برند اما چالش اصلی حفظ این آرامش است. حیات این توله‌ها بسیار ارزشمند است چرا که...

در این مستند زیبا درباره سگ‌های وحشی آفریقایی و نحوه زندگی اجتماعی آنها بیشتر خوهید دانست.ترجمه سخنان گوینده فیلم به فارسی در زیر آمده است:

“در جنوب جلگه بزرگ، “تیمانا” و “مالائو” سهم فرمانروایی خود از دشت را طلب می‌کنند.در حال حاضر آنها از زندگی آرام خود لذت می‌برند اما چالش اصلی حفظ این آرامش است.

حیات این توله‌ها بسیار ارزشمند است چرا که آینده گله به آنها وابسته است.از بدو تولد تا سه هفتگی را در سوراخی زیر زمین گذرانده‌اند و فقط مادر مهربانشان را می‌شناسند.اما کم کم وقت آن رسیده که پدرشان و سایر اعضای گله را نیز ملاقات کنند.پدر آنها، مالائو، سردسته گله است.اعضای تیم شکار نیز منتظر نوبت خود برای ملاقات با توله‌های فرماندشان هستند.توله‌ها با تک تک اعضای گله آشنا می‌شوند.این خانواده‌ی آنهاست که از آنها محافظت کرده و شرایط رشد را برایشان فراهم می‌کند.روابطی اکنون برقرار می‌کنند برای یک عمر دوام دارد…”

سگ های وحشی آفریقایی در گروه های جمعی قوی متشکل از ۶ تا ۲۰ راس (یا بیشتر) اقدام به شکار حیوانات می کنند. جمعیت گله های این سگ ها قبل از آنکه در خطر انقراض قرار گیرند، بیشتر از این بود. این گروه های تازی، بزهای کوهی را شکار می کنند و طعمه های بسیار بزرگتر مثل چارپایان درنده را نیز، بخصوص اگر لاشه آنها مریض یا مجروح شده باشد، به دام می اندازند. مکمل غذایی این سگ ها، پرندگان و جوندگانی مثل موش است. با گسترش شهرنشینی انسان، این سگ ها گاهی اوقات اقدام به شکار دام های اهلی نیز می کردند، هرچند آسیب جدی از سوی آنها متوجه دام نمی شد. متاسفانه، اغلب آنها توسط کشاورزانی که می ترسند دام و حیوانات اهلی خود را از دست دهند، شکار و یا کشته می شوند.

این سگ ها تعامل اجتماعی خوبی نسبت به هم دارند و به شریک شدن در غذای یکدیگر و کمک کردن به اعضای مریض و ضعیف گروه معروفند. تعاملات اجتماعی بین آنها معمول است و این سگ ها با لمس کردن، بازی و اصواتی که از خود در می آورند با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

مستند حیات وحش: سگ‌های وحشی شکارچیان پرتعداد | فیلم

(۹۵۳)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی