تشریح عملکرد هلال احمر قائمشهر/ اعطای 20 کمک جهیزیه به نیازمندان


تشریح عملکرد هلال احمر قائمشهر/ اعطای 20 کمک جهیزیه به نیازمندان

گروه اجتماعی ــ رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف خدماتی، آموزشی و فرهنگی تشریح کرد.

تشریح عملکرد هلال احمر قائمشهر/ اعطای 20 کمک جهیزیه به نیازمندانوحید نصیری رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر، در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌های هلال احمر این شهرستان، گفت: رسالت خطیر ما در هلال احمر آموزش امداد و کمک‌های اولیه است که به عموم مردم کمک کند تا در موقع حوادث بتوانند از خود و خانواده شان مراقبت کنند.
وی با بیان اینکه آموزش‌ها در ۲۲ ساعت امداد و کمک‌های اولیه و ۴۰ ساعت مهارت داوطلبی است، افزود: آموزش‌ها برای کلیه اقشار جامعه از ۱۴ سال به بالا و به صورت رایگان است و این اداره آمادگی ارائه آموزش در خانه‌های هلال، مساجد، مدارس، ادارات از سوی هر ارگانی که از ما بخواهند را داریم. نصیری با تاکید بر اینکه دانستن اصول و کمک‌های اولیه برای همه افراد ضروری است، گفت: یادگیری امداد و کمک‌های اولیه شامل برخورد اولیه با مصدوم، پانسمان، مارگزیدگی و ... برای هر فردی در جامعه ضرورت دارد اما متاسفانه در فرهنگ جامعه ما هنوز یادگیری اصول اولیه امداد و کمک‌های اولیه در مواقع اضطراری نهادینه نشده است.
وی افزود: در زلزله کرمانشاه که در سال گذشته اتفاق افتاد، از همان روزی که اطلاع رسانی برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمعیت هلال احمر ابلاغ شد جمعیت هلال احمر قائمشهر هم از همان روز نسبت به استقرار صندوق‌های جمع آوری با برپایی چادرهای جمع آوری اقدام شد که طی یک ماه، 704 میلیون و 431 هزار ریال جمع آوری نقدی شد.
نصیری در ادامه تصریح کرد: در کنار کمک های نقدی کمک‌های غیر نقدی از قبیل؛ جمع آوری پتو، بخاری برقی، بخاری گازی، اجاق گاز و کنسروها بود که جمع آوری شد و بعد در اداره تفکیک و بسته بندی و آماده ارسال می‌شد و در مجموع تعداد یکهزار و ۱۰۰ تخته پتو، بیش از 8 هزار کنسرو، لوازم بهداشتی بالای 2 هزار و۱۰ عدد یخچال، یک خاور دستمال کاغذی و لوله‌ای از شرکت تولیدی دستمال کاغذی و ...جمع آوری و ارسال شد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام امدادگران به کرمانشاه، گفت: در مراحل اولیه اعزام امدادگران و همکاران همراه خاورهای کمک‌های غیر نقدی برای خدمات امدادی و توزیع بسته‌ها انجام شد و در و چند ماه بعد اکیپ امدادی بالای 50 نفر در قالب (کاروان سلامت) به کرمانشاه اعزام شدند.
نصیری با اشاره به خدمت دیگر هلال احمر در مورد طرح ملی نذر آب که در تابستان امسال اجراشد، گفت: به خاطر بحران آب در سیستان و بلوچستان، هلال احمر در راستای حمایت از زندگی و کرامت انسانی کمپین نذر آب را ارائه داد و در کل کشور اجرا شد که در استان مازندران طرح خاصی با عنوان کارناوال بشر دوستی و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها را گذاشت و این طرح در تمامی شهرهای استان نیز به اجرا درآمد و ۷۴ تانکر آب، ۸۴ بسته بهداشتی ، ۱۵ میلیون و ۷۹۰ هزار ریال مبلغ نقدی جمع آوری شد.
وی افزود: در پایان این طرح نیروهای امدادی به همراه کمک های جمع آوری شده به مناطق سیستان و بلوچستان اعزام شدند و تیم کاروان سلامت نیز در کنار این کاروان‌ها حضور داشتند.
رئیس جمعیت هلال احمر قائم شهر در مورد خدمات درمانی به بیماران خاص توسط این اداره گفت: برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج، برای تهیه دارو، شیمی درمانی یا درمان‌های دیگر کمک‌هایی با سقف مشخص از طرف هلال احمر انجام می‌شود.
وی افزود: در طول سال کاروان سلامت (تیم پزشکی) به روستاها می‌روند و کار ویزیت و دادن دارو رایگان را انجام می‌دهند در کنار آن ۴ تیم سلامت اضطرار فعال (در حوادث) را هم در شهر داریم.
نصیری با اشاره به فعالیت نیکوکارانه و خیرخواهانه این اداره، گفت: در تیر ماه امسال با کمک خیرین عضو جمعیت هلال احمر، تعداد ۲۰ کمک جهیزیه به ارزش 566 میلیون ریال برای نوعروسان نیازمند تهیه و تدارک دیده شد.
در پایان رئیس جمعیت هلال احمر گفت: رسالت خطیر این اداره آموزش امداد و کمک‌های اولیه با شعار هر خانواده یک امدادگر است و در این راستا از عموم مردم تقاضا داریم با مراجعه به جمعیت هلال احمر در دوره‌ی آموزشی که به صورت رایگان برگزار می‌شود شرکت کنند تا در حوادث از خود و اطرافیانشان مراقبت کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری