مهلت شرکت در جشنواره ایده های کشاورزی تمدید شد


مهلت شرکت در جشنواره ایده های کشاورزی تمدید شد

شاهرود- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان گفت: مهلت ارسال ایده به جشنواره ایده های برتر در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی تاپایان بهمن تمدید شد.

احمد دزیانیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق به خلاقیت و نوآوری در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها و توانمندی های استان سمنان در این زمینه و تکریم اندیشه پردازان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ایده پردازی است.
وی با بیان اینکه جشنواره با مشارکت پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار می شود، تصریح کرد: شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان خلاق با استفاده از این فرصت می توانند ایده های ناب خود را به فعالان حوزه کشاورزی و مسوولان معرفی کنند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان یادآور شد: مهلت اسال ایده ها تا 30 بهمن تمدید شده و پس از آن توسط کمیته داوری ایده های برتر انتخاب و در روز آیین روز دختکاری در 15 اسفند معرفی می شوند.
دزیانیان با بیان اینکه به ایده های برتر جوایزی تعلق می گیرد، اظهار داشت: علاه بر این، ایده پردازان منتخب برای استفاده از حمایت های مالی و استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی به پارک علم و فناوی استان سمنان معرفی می شوند.
به گزارش ایرنا، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، پارسال در زمینه جذب و آموزش به دانش آموزان کار و دانش، حائز رتبه برتر کشوری شد.
این مرکز در سال 42 در کیلومتر سه جاده شاهرود – بسطام به عنوان ایستگاه تحقیقات باغبانی مطرح و پس از فراهم شدن مقدمات در سال 49 فعالیت خود را با هدف تحقیق در زمینه محصولات باغی و زراعی آغاز کرد.
به تدریج با ساخت واحدهای زیربنایی مانند ساختمان، انبار، حفر چندین حلقه چاه آب و خرید ماشین آلات کشاورزی در سال 67 و با ایجاد چهار بخش تحقیقاتی اصلاح و تهیه نهال و بذر، خاک و آب، منابع طبیعی و آفات و بیماری های گیاهی به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) تبدیل شد.
این مرکز ایستگاه‌ های تحقیقات کشاورزی میامی، گرمسار و تحقیقات پسته دامغان راهم زیر پوشش دارد.
7359/6167

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403