هاوال H9 گران‌ترین خودروی چینی حاضر در ایران


قیمت‌ خودروهای چینی، این روزها سر به فلک می‌کشد و برخی قیمت‌ها شوکه کننده هستند. نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از واردات خودرو باعث شده تا محصولات غیر چینی در قله باشند و چینی‌ها در حال نزدیک شدن به آنها! هاوال بی‌شک یکی از بهترین کمپانی‌های خودروساز چینی است که خودروهای این برند توان رقابت با کره‌ای‌ها و حتی محصولات باکیفیت ژاپن را نیز دارند....

قیمت‌ خودروهای چینی، این روزها سر به فلک می‌کشد و برخی قیمت‌ها شوکه کننده هستند. نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از واردات خودرو باعث شده تا محصولات غیر چینی در قله باشند و چینی‌ها در حال نزدیک شدن به آنها! هاوال بی‌شک یکی از بهترین کمپانی‌های خودروساز چینی است که خودروهای این برند توان رقابت با کره‌ای‌ها و حتی محصولات باکیفیت ژاپن را نیز دارند.

هاوال H9 گران‌ترین خودروی چینی حاضر در ایران گریت‌وال در سال ۲۰۱۳ برند هاوال را معرفی کرد و توانست آمار خوبی را با این برند تجربه کند. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت مدل H9 است و خودروهای H2 و H6 نیز از همین برند در ایران حضور دارند. کیفیت بزرگترین شاسی‌بلند هاوال به‌حدی خوب بوده که بتواند علی ‌دایی یک از لوکس‌سوارترین شخصیت‌های ایران را راضی کند تا هاوال اچ ۹ را بعنوان خودروی شخصی خود انتخاب نماید. طراحی خارجی هاوال H9، شباهت زیادی به خودروهای تویوتا دارد و از لحاظ ابعادی نیز این خودرو یاد آور مدل قدیمی پرادو است. اچ ۹ نسبت به سایر خودروهای چینی در طراحی، کیفیت بالاتری دارد و شاید این به‌دلیل الگوبرداری از تویوتا بوده باشد.

هاوال H9 گران‌ترین خودروی چینی حاضر در ایران یکی دیگر از بخش‌های جذاب هاوال اچ ۹، کابین آن است. یک کابین مجهز با متریال با کیفیت باعث شده تا خودروی بزرگ هاوال در بین چینی‌ها، بهترین باشد. البته فقط در بین چینی‌ها بهتر است و از لحاظ متریال داخلی، توان رقابت با خودروهای روز دنیا را ندارد. موتور ۲ لیتری توربوشارژ VVT دوگانه با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ دوربردقیقه عملکرد خوبی دارد و گیربکس اتوماتیک هشت‌سرعته‌ ساخت ZF آلمان، باعث شده تا اچ۹ شرایط خوبی داشته باشد.

اما هرچقدر هاوال اچ ۹ خوب‌ باشد، قیمت آن بسیار غیرقابل باور و تاسف‌بار است. این خودرو در حالی که قرار بود چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، در بازار ایران قیمتی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان دارد. این قیمت نشان می‌دهد که مسئولین مرتبط با عرضه خودرو در خواب به‌سر می‌برند و دلالان توانسته‌اند بازار را تصاحب کنند.

هاوال H9 گران‌ترین خودروی چینی حاضر در ایران

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

هاوال H9 گران‌ترین خودروی چینی حاضر در ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر