بسترن B30 را با چه خودروهایی مقایسه می‌کنند؟


بسترن B30 را با چه خودروهایی مقایسه می‌کنند؟

قیمت بسترن B30 هم‌اکنون در بازار داخلی خودمان حول هوش 125 میلیون تومان می‌چرخد و این در حالی است که رقیب قیاسی آن یعنی برلیانس H330 با مشخصاتی در همین بازه قیمتی نزدیک به 90 میلیون تومان دارد. حال باید دید این اتومبیل‌ها در این قیاس چگونه برانداز می‌شوند. ]]>

بسترن B30 را با چه خودروهایی مقایسه می‌کنند؟
قیمت بسترن B30 هم‌اکنون در بازار داخلی خودمان حول هوش 125 میلیون تومان می‌چرخد و این در حالی است که رقیب قیاسی آن یعنی برلیانس H330 با مشخصاتی در همین بازه قیمتی نزدیک به 90 میلیون تومان دارد. حال باید دید این اتومبیل‌ها در این قیاس چگونه برانداز می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بسترن B30 را با چه خودروهایی مقایسه می‌کنند؟
همیشه و در هر صنعتی مقایسه عملی ناخودآگاه است. همه می‌خواهند دو مدل مشابه را قیاس کرده تا بهترین را انتخاب کنند. این قیاس در خرید و فروش بسترن بیشتر از هر خودرو دیگری در داخل کشور رخ می‌دهد. بسترن B30 همیشه مرکز این توجهات بوده است. قیمت بسترن B30 هم‌اکنون در بازار داخلی خودمان حول هوش 125 میلیون تومان می‌چرخد و این در حالی است که رقیب قیاسی آن یعنی برلیانس H330 با مشخصاتی در همین بازه قیمتی نزدیک به 90 میلیون تومان دارد. حال باید دید این اتومبیل‌ها در این قیاس چگونه برانداز می‌شوند.

ازآنجایی‌که قصد داریم بسترن B30 را با رقیبش یعنی برلیانس مقایسه کنیم بهتر است قیاس قیمتی را در همین رده نگه‌داریم و بررسی قیمت بسترن B30 را نسبت به خودش و با توجه به آپشن‌هایی که ارائه می‌کند ادامه دهیم. اولین و شاید کم‌اهمیت‌ترین بعد این مقایسه به نسبت و ابعاد این خودروها بازمی‌گردد. درحالی‌که بسترن B30 ازنظر وزنی تفاوت چندانی با رقیبش ندارد بزرگ‌تر و شکیل‌تر به نظر می‌رسد.

این موضوع دو نوع زاویه دید را با خود به همراه دارد و دسته اول بسترن B30 را انتخاب می‌کنند که شکیل‌تر است و دسته دوم برلیانسی را انتخاب می‌کنند که آپشن های زینتی بیشتری بهره می‌برد. برای مثال از دید ظاهر، برلیانس رینگ‌های آلومینیومی به خریدارانش می‌دهد و در عوض بسترن B30 امنیت و سیستم‌های ترمز بیشتر. چهار سری ترمز TCS، BA، EBAو ABS ترمز بیشترین امنیت ممکن را با بسترن B30 به همراه می‌آورند و این در حالی است که برلیانس تنها به دو سیستم ترمزی مجهز است.

از طرفی دیگر اگر گردونه رقابت را از خودروهای چینی خارج کنیم قیمت بسترن B30 رقیبانی چون رنو استپ وی و دنا پلاس دارد. هر دو این خودروها هم سنگین‌تر هستند و هم امکانات کمتری نسبت به این خودرو چینی دارند. برای مثال سیستم‌های ترمزی که همیشه نشان از برتری بسترن B30 دارند به ترمزهای دیسکی و ABS خلاصه می‌شوند، از ظرافت کمتری نیز برخوردارند. میانگین مصرف بسترن B30 در هر کیلومتر سواری نیز از تمامی رقیبانش (چینی و غیر چینی) بیشتر است و از حد معمول خارج نمی‌شود. برای مثال دنا و استپ وی میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارند همین موضع جای تأمل دارد.
بسترن B30 را با چه خودروهایی مقایسه می‌کنند؟
ازنظر آپشن های زینتی مثل شبکه وای فای داخلی، سیستم‌های صوتی و تصویری، سیستم عیب‌یابی هوشمند، تنظیم ارتفاع و ... تمامی مثال‌های ذکرشده کم‌وبیش مثل هم هستند. کروز کنترل و سیستم نگه‌دارنده اتومبیل در سربالایی و دوربین عقب شاید منحصر به بسترن B30 نباشند؛ اما نسخه فارسی شده تمامی آپشن هایش قطعاً یکی از مهم‌ترین فیچر های یک خریدار ایرانی است. به همه این‌ها قدرت موتوری را اضافه کنید که 107 اسب بخار به راننده هدیه داده 5500 بار در هر دقیقه می‌چرخد. به‌غیراز دنا پلاس با 113 اسب بخار، بسترن B30 از تمامی رقیبانش پیشی می‌گیرد و بدون شک بیشترین میزان بازدهی را نسبت به قیمتش خواهد داشت.

شاید باورش سخت باشد اما تنها رقیب مسلم بسترن B30 پس‌ازاین بررسی‌ها دنا پلاس است و بس. این قیاس حتی در مورد قیمت نیز بیشترین میزان فرانچیز را دارد. اگر سیستم‌های صوتی و تصویری را فاکتور بگیریم قدرت حرف اول و آخر را می‌زند. به‌غیراز رنو استپ وی که در جاده‌های خارج شهری 5.5 لیتر می‌سوزاند تمامی قیاس‌ها صحیح و تا حدودی منطقی هستند.

با تمامی این اوصاف رقبای بسترن B30 بدون هرگونه شک و ترددی دنا پلاس، استپ وی و برلیانس 330 هستند. بااینکه بیشترین مقایسه بین برلیانس و بسترن B30 صورت می‌گیرد (به خاطر چینی بودن) اما دنا پلاس مهم‌ترین فاکتور انتخاب خواهد بود. اگر قصد پرداخت مبلغی بین 100 تا 130 میلیون تومان رادارید بهتر است بین این دو گزینه تصمیم بگیرید و در صورت کمتر بودن بودجه خرید سراغ دو گزینه دیگر بروید. به‌هرحال بازار رقابت در خریدوفروش بسترن B30 داغ است و راستش را بخواهید خیلی هم اتفاق عجیبی نیست. اتومبیلی نو و جوان‌پسند که هم از قدرت کافی هم برخوردار است و هم زیبایی ظاهری به همراه دارد. از همه این‌ها که بگذریم سلیقه حرف اول و آخر را می‌زند.
منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی