اروپاییان کلمات به کار رفته در اینستکس را شفاف بیان کنند


اروپاییان کلمات به کار رفته در اینستکس را شفاف بیان کنند

جمالی گفت: اروپاییان باید کلمات به کار رفته در اینستکس را شفاف بیان کنند که تفسیر ناپذیر باشد.

«محمدجواد جمالی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اینتکس گفت: امیدواریم گامی را که اروپا برداشته است، ‌ادامه دهد؛ اینتسکس شروع خوبی است و اروپایی ها باید همکاری های لازم با جمهوری اسلامی ایران را در موضوع برجام انجام دهند.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم اروپاییان به تعهداتی که تا الان عمل نکرده اند، عمل کنند و این فتح بابی برای گسترش روابط اقتصادی ایران و اروپا خواهد بود.

جمالی تصریح کرد: اروپاییان باید بسته های دیگر را برای تکمیل روابط اقتصادی با ایران ارایه دهند مثلا در مورد فروش نفت ایران اروپا باید راهکارهای اجرایی برای بازگشت منابع مالی حاصل از فروش نفت ارایه دهد و این راهکارها شفاف و قبال عملیاتی شدن باشد.

وی در مورد نگرانی برخی در مورد اینکه اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرده است، گفت: برخی نگران این هستند که نکند سازوکار مالی اروپا در راستای این باشد که ما نفت را در برابر غذا بدهیم که اگر اینتکس مبین این باشد ما آن را قبول نداریم.

وی خاطرنشان کرد: کلماتی همانند تجارت مشروع و مشروط به کار برده شده است که باید اروپاییان آن را شفاف بیان کنند که تفسیر ناپذیر باشد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته