نوبخت: 3 فراکسیون سیاسی مجلس موافق وزیر پیشنهادی بهداشت هستند


نوبخت: 3 فراکسیون سیاسی مجلس موافق وزیر پیشنهادی بهداشت هستند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی موافق وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت هستند، ابراز امیدواری کرد که وی رای اعتماد بالایی از مجلس شورای اسلامی کسب کند.

به گزارش ایسنا، علی نوبخت که در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: من در سال ۱۳۸۹ در شرایطی که سمت‌های مختلفی در فرهنگستان علوم پزشکی، نظام پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی و برخی جاهای دیگر داشتم، در اعتراض به گروگان‌گرفتن اجساد مردم از کارها کناره‌گیری کردم. مردم مستضعف به بیمارستان می‌آمدند و به آنها می‌گفتند تا پول ندهید بستری نمی‌شوید. این در حالی است که توصیه شده بود مردم جز غم بیماری غم دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: هدف این طرح بسیار خوب است و ما باید تلاش کنیم این کشتی از امواج خروشان به ساحل نجات برسد اما شرطش این است که اصول علمی مورد قبول سازمان‌های بین‌المللی را رعایت کنیم. این کشتی در حال حرکت است. کاپیتان آن گفت سوختی که دارم کافی نیست و ممکن است ما را به هدف نرساند. از طرفی کاری که به راه افتاده را نمی‌شود وسط راه رها کرد، لذا کاپیتان کشتی دارد عوض می‌شود.

نوبخت با اشاره به سوابق سعید نمکی در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در زمان ایشان شاخص‌های بهداشتی افزایش پیدا کرده و آقای نمکی روی کار وزارت‌خانه اشراف دارند ایشان همچنین معاون اجتماعی سازمان برنامه بوده و ارتباط خوبی با جامعه پزشکی داشته ما هم برای این‌که این کشتی را به ساحل برسانیم نیازمند همکاری جامعه پزشکی هستیم.

نوبخت الکترونیکی شدن پرونده سلامت را جزو برنامه‌های وزیر بهداشت عنوان کرد و گفت: در این صورت در مصرف دارو و نسخه‌نویسی هم صرفه‌جویی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه جامعه پزشکی در میتینگی که در تهران برگزار شد به دکتر نمکی رای داد من به آقای جهانگیری و روحانی به خاطر این انتخاب اصلح تبریک می‌گویم و امیدوارم با توجه به این‌که سه فراکسیون مجلس شورای اسلامی به ایشان رای دادند آقای نمکی بتوانند رای اعتماد بالایی از مجلس شورای اسلامی کسب کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز