آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: انقلاب ما نظامی است که آمریکا، اروپا، انگلیس و سایر کشورهای استعماری در برابر آن درمانده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش نقش علما و روحانیون در مقابله با افکار تکفیری در سنندج اظهار کرد: قبلا نیز بحث تکفیر وجود داشته ولی در حد کتاب و غیره بوده اما الان از آن‌ها برای بهره‌گیری سیاسی استفاده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: به وجودآوردن وهابیت و بعد هم کشاندن آن به تکفیر در مبارزه کردن در جهان اسلام از سوی استعمار پیر انگلیس شکل گرفته است.

وی افزود: تکفیر با تمام تفکرات و مذاهب دینی مسلمان‌ها مقابله داشته است و بر اساس برداشت غلطی که دارند که دارند با تمام مذاهب اسلامی مقابله می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: تفکرات این‌ها حتی به جایی می‌رسد که بر این اعتقاد پیدا می‌کنند که اگر پدر و مادر هم با اعتقاداتتان همراه نبودند باید آن‌ها را بکشید چرا که این رویه و تفکر به مابقی اعضای خانواده و در پله‌های بعدی به جامعه تسری پیدا می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌ شاهرودی اظهار داشت: اگر بگوییم کسانی که قربانی این تفکرات شده‌اند بیشتر اهل سنت بوده و بیشترین ضربه‌ها را به نظام‌های اهل سنت زده‌اند.

وی گفت: تاریخ را بخوانیم به خوبی می‌بینیم که دولت عثمانی که داشت در دل اروپا گسترش پیدا می‌کند و به گستره سرزمین‌های اسلامی اضافه می‌شد با همین توطئه‌افکنی و تفرقه‌افکنی‌ها از هم فروپاشیده است.

وی تصریح کرد: تکه‌پاره کردن کشورهای اسلامی به وسیله ترویج تفکر تکفیری در طول تاریخ همواره مورد هدف دشمنان اسلام بوده و طی دهه‌های اخیر باز هم اوج گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: انقلابی در ایران رخ داد که استعمارگران و استکبار جهانی صهیونیست جهانی که آخرشان به شیطان و شیطان پرستی می‌رسد را به وحشت انداخت.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه هدف همه این‌ها حاکمیت شیطان بر جامعه است که دین را افیون جامعه می‌دانند، گفت: در مقابله چنین تفکری انقلابی در ایران به پیروزی رسید که مبنا و اصل آن دین‌محوری و نظامی بر پایه‌های دینی است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران قاعده‌ای را که در جهان در حال حاکم شدن بود، بر هم زد و دین را به متن جامعه بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه از دیدگاه معمار کبیر انقلاب، دین به مردم هویت و آزادگی را تضمین می‌کرد، خاطرنشان کرد: حکومت بر مبنای مردم‌‌سالاری دینی و قوانین الهی در ایران حاکم شد و همین مسئله موجب توطئه‌‌افکنی‌های جدی از سوی دشمنان برای ضربه زدن به این نظام شد.

به گفته وی، انقلابی که امام راحل پایه‌گذاری کرد انفجار نور بود و به سراسر جهان منتشر و صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی را از برنامه‌های جدی دشمنان برای جلوگیری از شکل‌گیری تمدن اسلامی دانست و گفت: سران استکبار که در جنگ‌های نظامی در کشورهای اسلامی محکوم به شکست شدند تنها راه چاره را ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری و ضربه‌زدن به اسلام یافتند.

وی افزود: هدف این بود که تکفیر در مقابل اسلام واقعی بایستد و با ایجاد تفرقه در بین مذاهب کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگر زیر سلطه خود بکشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: فکری که انقلاب ایجاد کرده بدون جنگ نظامی و کشت و کشتاری دنیا را تسخیر و همه‌گیر شده است و امروز دشمنان به این اصل مهم اعتراف می‌کنند.

وی گفت: کسی که می‌تواند بحران‌ها را مدیریت کند در برابر دشمنان همواره پیروز است و ما در طول این 40 سال با چنین مدیریتی تمام محاسبات دشمنان را نقش برآب کرده‌ایم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: انقلاب ما نظامی است که آمریکا، اروپا، انگلیس و سایر کشورهای استعماری در برابر آن درمانده شده‌اند.

وی اظهار داشت: ایران تا قبل از انقلاب حیاط خلوت استبکار جهانی و دست‌نشانده‌هایش بوده و انقلاب دست آن‌ها را از تمام منابع کشور قطع کرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه ایران در نجات کشورهای اسلامی از دست استکبار هم نقش حیاتی داشته است، افزود: نگاه ایران، تمدن اسلامی است و برای مقابله با دشمنان اسلام در هر نقطه‌ای از جهان که مسلمانان خواستار کمک باشند، حمایت می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌ شاهرودی تصریح کرد: مسلمانان در اصول دین کاملا مشترک هستند و اختلاف‌‌نظرها در برخی جزئیات نباید موجب ایجاد شکاف و تفرقه در بین صفوف به هم پیوسته مسلمانان شود.

وی افزود: استراتژی موشکی استکبار در مقابل ایران کارایی ندارد و امروز دشمنان این مهم را به خوبی درک کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: فکر تکفیر و راه آن‌ها جمع شده و به زباله‌دان تاریخ سپرده شده و این مسئله‌ای است که همه جهانیان به آن باور پیدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: انقلاب ایران به جهان صادر شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد چون حرکتی است که با پیروزی اسلام بر جهان پایان می‌یابد.