بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!


Galaxy M20 اسمارت فونی زیبا، قدرتمند، با نمایشگری بزرگ و دارای باتری فوق العاده حجیمی است که قیمت آن حتی از اسمارت فون های شیائومی هم کمتر می باشد. در ادامه با بررسی مشخصات گلکسی M20 با نت نوشت همراه باشید. نوشته بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی! اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

Galaxy M20 اسمارت فونی زیبا، قدرتمند، با نمایشگری بزرگ و دارای باتری فوق العاده حجیمی است که قیمت آن حتی از اسمارت فون های شیائومی هم کمتر می باشد. در ادامه با بررسی مشخصات گلکسی M20 با نت نوشت همراه باشید.

0

و سرانجام سامسونگ دست به معرفی اسمارت فونی زد که از نظر “مشخصات فنی و ارزش خرید” می‌تواند با گوشی‌های شیائومی، آنر و… رقابت کند. Galaxy M20 اسمارت فونی زیبا، قدرتمند، با نمایشگری بزرگ و دارای باتری فوق العاده حجیمی است که قیمت آن حتی از اسمارت فون‌های شیائومی هم کمتر می‌باشد. در ادامه با بررسی مشخصات گلکسی M20 با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گلکسی M10 ، اسمارت فونی زیبا، ارزان قیمت و با ظاهری مدرن

بررسی مشخصات گلکسی M20 : نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:
باتری فوق العاده حجیم، نمایشگر عالی، سخت افزار قوی، تکنولوژی شارژ سریع، قیمت بسیار پایین

نقاط ضعف:
دوربین نه چندان قوی، طراحی ضعیف قاب پشتی

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

بررسی مشخصات گلکسی M20

سرانجام سامسونگ برای رقابت با ردمی نوت ۶ پرو و Honor 10 Lite، از اسمارت فون قدرتمند Galaxy M20 رونمایی کرد. این گوشی دومین مدل از سری جدید گلکسی M می‌باشد. به نظر می‌رسد سامسونگ با گوشی‌های جدید گلکسی M20 و گلکسی M10 کاربران جوان تر را بیشتر از دیگر اقشار جامعه مورد هدف قرار داده است. اما باید دید که Galaxy M20 چه چیزی برای ارئه کردن در مقابل رقیبان چینی خود دارد؟ در ادامه‌ی مطلب بررسی مشخصات گلکسی M20 به این سوال پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J6 Plus سامسونگ؛ ظاهری خوب با عملکردی نه چندان قوی

مشخصات کلیدی

تاریخ عرضه بهمن ۱۳۹۷
وزن ۱۸۶ گرم
ضخامت ۸٫۸ میلی متر
تعداد سیمکارت دو سیمکارته، ۴G
نمایشگر PLS TFT با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل (فول HD پلاس)
پردازنده Exynos 7904
GPU Mali-G71 MP2
RAM ۲ مدل: ۳ و ۴ گیگ
حافظه داخلی ۲ مدل: ۳۲ و ۶۴ گیگ
کارت حافظه دارد، اسلات جداگانه، microSD تا ۵۱۲ گیگ
دوربین اصلی دوگانه، ۱۳+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
پورت USB Type-C
باتری لیتیوم یونی، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
قیمت حدود ۱۵۰ یورو

طراحی

بررسی مشخصات گلکسی M20 را با طراحی آن آغاز می‌کنیم. می‌توان طراحی این گوشی را به دو قسمت تقسیم کرد: قاب پشتی که چندان تعریفی ندارد و صفحه نمایش گوشی که خیلی خوب ساخته شده است.

دیزاین Galaxy M20 چندان از زبان طراحی معروف سامسونگ دور نشده است. طراحی قاب پشتی کاملا ساده بوده و قابل مقایسه با طرح gradient گوشی‌های آنر نیست. این قاب پلاستیکی آبی رنگ، پولیش خورده و مات که یک لایه‌ی شفاف بر روی آن کشیده شده است را قبلا در بسیاری از میان رده‌های سامسونگ دیده بودیم. قاب پشتی گلکسی ام ۲۰ لکه و گرد و خاک را به راحتی جذب می‌کند و به سادگی کثیف می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا شما ناگزیر به خرید یک کیس برای گوشی خود باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A8s : راه حل هوشمندانه‌ی سامسونگ برای حذف notch

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

قاب پشتی گلکسی ام ۲۰ با طرحی ساده

بر روی قاب پشتی، به غیر از سیستم دوربین دوگانه و فلش LED در قسمت بالا، یک حسگر اثر انگشت هم در وسط قاب دیده می‌شود. عملکرد این حسگر خوب است و از آن مهمتر، محل قرارگیری و شکل استادیومی آن بسیار مناسب بوده و انگشت شما به راحتی آن را پیدا خواهد کرد!

اما در بررسی مشخصات گلکسی M20 از نظر طراحی قسمت جلویی، اوضاع کاملا متفاوت می‌باشد. همانند گلکسی M10، این اسمارت فون هم دارای صفحه نمایش جدید Infinity-V می‌باشد که یک notch کوچک V شکل در بالای آن جای گرفته است. حاشیه‌های دور و بالای نمایشگر بسیار کوچک می‌باشند، هرچند که ضخامت حاشیه‎ی پایینی نسبتا زیاد است. همین موضوع باعث شده تا تعادل در حاشیه‌های دور صفحه نمایش گوشی نسبتا کم باشد. مثلا در اسمارت فون Honor 10 Lite که دارای پنل LTPS می‌باشد، حاشیه‌های دور نمایشگر بسیار کوچک هستند و در عین حال، تعادل خوبی در ضخامت حاشیه‌های چهار طرف نمایشگر وجود دارد.

دکمه‌های پاور و تنظیم صدا بر روی لبه‌ی راست گوشی جای گرفته اند. دسترسی به این دکمه‌ها آسان بوده و کیفیت ساخت آن‌ها نیز بالا می‌باشد. بر خلاف بسیاری از پایین رده‌ها که دکمه‌های آن‌ها دارای کمی لقی هستند، دکمه‌های گلکسی ام ۱۰ بسیار شیک و محکم طراحی شده اند.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J8 سامسونگ: سلسله ای از تناقضات!

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

ضخامت نسبتا زیاد Galaxy M20

اما بزرگترین تفاوت در طراحی M20 نسبت به گلکسی M10 به لبه‌ی زیرین دستگاه برمی گردد. در اینجا، سامسونگ از یک پورت جدید USB-C به جای پورت قدیمی Micro-USB استفاده کرده است. سامسونگ توانسته تا با استفاده از این پورت، رقبای چینی قدرتمندی مثل ردمی نوت ۶ پرو و آنر ۱۰ لایت را که هنوز از پورت Micro-USB استفاده می‌کنند، پشت سر بگذارد. جک هدفون همچنان در جای خود می‌باشد و خوشبختانه، برخلاف Galaxy M10 که اسپیکر آن بر روی قاب پشتی قرار گرفته بود، اسپیکر Galaxy M20 در لبه‌ی پایینی جاسازی شده است. کیفیت و بلندی صدای اسپیکر M20 نسبت به گلکسی M10 بالاتر به نظر می‌رسد.

در بررسی مشخصات گلکسی M20 از نظر طراحی، می‌توان به یک نکته‌ی منفی بسیار بارز اشاره کرد: ضخامت بالای بدنه‌ی این گوشی. ابعاد این اسمارت فون ۱۸۶ گرمی، برابر با ۱۵۶٫۴*۷۴٫۵*۸٫۸ میلی متر می‌باشد که ضخامت ۸٫۸ میلی متری آن خیلی زیاد است. البته به نظر می‌رسد که سامسونگ به دلیل استفاده از یک باتری حجیم، مجبور شده تا ابعاد گلکسی M20 را بزرگ در نظر بگیرد. از طرف دیگر، طراحی قسمت پشت این گوشی اصلا تعریفی ندارد و شما احتمالا از یک قاب محافظ جداگانه برای آن استفاده خواهید کرد. حال اگر ضخامت قاب محافظ را به ضخامت خود گوشی اضافه کنیم، ضخامت نهایی احتمالا از یک سانتی متر هم بیشتر خواهد شد!

اما به غیر از طراحی نه چندان زیبای قاب پشتی، سامسونگ در قسمت صفحه نمایش خوب عمل کرده است. لبه‌های سرتاسر بدنه‌ی گلکسی ام ۲۰ کاملا گرد و صیقلی می‌باشند. ولی دومین نکته‌ی منفی بارز در طراحی این گوشی، برآمدگی بیش از حد صفحه نمایش و لایه‌ی محافظ روی آن نسبت به فریم دستگاه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت سری A و J سامسونگ : کدام یک را انتخاب کنیم؟

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

صفحه نمایشی که انگار با چسب به بدنه‌ی گوشی چسبانده شده است!

صفحه نمایش

به بررسی مشخصات گلکسی M20 از نظر صفحه نمایش می‌رسیم. این گوشی از یک پنل ۶٫۳ اینچی TFT با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل (فول HD پلاس) با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ استفاده می‌کند. بنابراین ظاهر گلکسی ام ۲۰ کاملا کشیده و مدرن می‌باشد. استفاده از یک notch کوچک (water drop notch) باعث شده تا screen-to-body ratio (نسبت صفحه به بدنه) در این گوشی به ۸۳٫۶ درصد برسد که عدد بسیار خوبی است. اگر فقط کمی حاشیه‌ی پایینی نمایشگر (چانه‌ی دستگاه) گلکسی M20 کوچکتر بود، قطعا صفحه نمایش آن را می‌توانستیم با اسمارت فون‌های پرچمدار مقایسه کنیم.

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

نمایشگر فول HD پلاس

نمایشگر Galaxy M20 از نظر عملکرد هم بسیار خوب می‌باشد. شدت و دقت رنگ‌های آن بالاست و در رنج قیمتی خود از پرنورترین اسمارت فون‌های موجود در دنیا می‌باشد. همچنین سامسونگ از یک لایه‌ی شیشه ای Dragontrail برای محافظت از صفحه نمایش استفاده کرده است. Notch روی نمایشگر قابلیت حذف نرم افزاری ندارد، اما ظاهر شیک و اندازه‌ی کوچک آن باعث می‌شود تا اصلا به فکر حذف کردنش نباشید!

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

سخت افزار

بررسی مشخصات گلکسی M20 را با بحث سخت افزاری ادامه می‌دهیم. این گوشی از یک چیپست Exynos 7904 که با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته شده است استفاده می‌کند. این پردازنده‌ی ۸ هسته ای دارای دو هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex A73 و ۶ هسته ۱٫۶ گیگاهرتزی Cortex A53 می‌باشد. Galaxy M20 در دو مدل با ۳ گیگ RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی و یا ۴ گیگ RAM و ۶۴ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود.

هرچند مدل ۶۴ گیگی این گوشی بسیار ایده آل به نظر می‌رسد و در شروع استفاده از دستگاه، به شما در حدود ۵۱ گیگ حافظه داخلی می‌دهد، اما شما می‌توانید با استفاده از یک اسلات جداگانه و اختصاصی برای کارت حافظه جانبی، از یک کارت microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگ برای افزایش حافظه‌ی گوشی خود استفاده کنید. ضمنا این گوشی دو سیمکارته (۴G) می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی ۲۰۱۸ Galaxy A9 : اولین اسمارت فون دنیا با دوربین چهارگانه

عملکرد

در مقایسه عملکرد گلکسی M20 با M10، می‌توان گفت که عملکرد M20 نسبت به M10 بسیار بهتر شده است. در واقع تنها تفاوت پردازنده Exynos 7904 موجود در Galaxy M20 با پردازنده Exynos 7870 موجود در گلکسی M10 (دارای ۸ هسته ۱٫۶ گیگاهرتزی Cortex A53) در وجود دو هسته‌ی Cortex A73 اضافی در آن می‌باشد. اما همین تفاوت به ظاهر کوچک، در عمل تفاوت‌های بزرگتری را رقم می‌زند. ضمن اینکه حافظه RAM گلکسی M20 بیش از برادر کوچکتر خود می‌باشد.

عملکرد گوشی گلکسی M20 نسبت به رقیبان خود در این رنج قیمتی عالی است. مدیریت حافظه توسط سیستم گوشی به خوبی صورت می‌پذیرد و در عملکردهای مولتی تسکینگ با مشکل کندی و لگ خاصی روبه رو نخواهید شد. گلکسی ام ۲۰ از واحد پردازش گرافیکی G71 MP2 استفاده می‌کند که شما با آن می‌توانید بازی‌های سنگینی مثل PUBG را با تنظیمات گرافیکی پایین اجرا کنید، بدون اینکه با افت فریم محسوسی مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J7 Prime : یکی از پرفروش ترین میان رده های سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

نمایج بنچمارک geekbench

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

نتایج بنچمارک sling shot extreme

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت گلکسی M20، آنتن دهی بسیار قوی آن می‌باشد. شما حتی در مناطقی که میان رده‌های دیگر به خوبی در آنجا آنتن نمی دهند، می‌توانید به راحتی با Galaxy M20 خود سیگنال دریافت کرده و صحبت کنید.

نرم افزار

به بررسی مشخصات گلکسی M20 از نظر نرم افزار می‌رسیم. بر روی این گوشی، نسخه‌ی اندروید اوریو ۸٫۱٫۰ با رابط کاربری Samsung Experience 9.5 ران می‌شود. تجربه کار کردن با Galaxy M20 کاملا روان و لذت بخش بوده و شما با هیچ گونه لگ و کاهش سرعت خاصی روبه رو نمی شوید.

سامسونگ در نرم افزارهای دو گوشی جدید سری M خود (گلکسی M10 و M20) ویژگی‌های جالبی مثل “باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی” را گنجانده است. در واقع سیستم عامل هر دو دستگاه مشابه یکدیگر می‌باشند که در مطلب “بررسی مشخصات گلکسی M10” بدان پرداختیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A6 سامسونگ

باتری

بررسی مشخصات گلکسی M20 را با بررسی باتری که یکی از نقطه قوت‌های اصلی این گوشی می‌باشد ادامه می‌دهیم. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بسیار بزرگ که می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا دو روز (۴۸ ساعت) پاسخگوی استفاده‌های معمولی و روزمره‌ی شما باشد، برای Galaxy M20 در نظر گرفته شده است. این باتری بزرگ، با تکنولوژی شارژ سریع در مدت زمان ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود. خوشبختانه شارژر سریع مخصوص به همراه گوشی در جعبه‌ی دستگاه وجود دارد و لازم نیست آن را جداگانه تهیه نمایید.

دوربین

به بررسی مشخصات گلکسی M20 در زمینه‌ی دوربین می‌رسیم. همانند گلکسی M10، در M20 هم از یک دوربین دوگانه که شامل لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.9 و لنز ثانویه ۵ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2 می‌باشد، استفاده شده است.

در هنگام روز، کیفیت تصاویر ثبت شده با لنز ۱۳ مگاپیکسلی بسیار خوب بوده و جزئیات زیادی در عکس‌ها قابل مشاهده خواهد بود. اما به محض کاهش نور محیط، عملکرد دوربین گلکسی ام ۲۰ همانند اکثر گوشی‌های هم رده‌ی خود کاهش چشمگیری را تجربه می‌کند: کیفیت تصاویر کمتر شده و در آن‌ها نویز مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

تصویر نه چندان قابل قبول در نور کم

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

لنز اصلی Galaxy M20 در هنگام شب

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

اما اگر نور محیط مناسب باشد، عملکرد لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی خوب خواهد بود

دوربین ثانویه دارای زمینه دید ۱۲۰ درجه ای می‌باشد و به همین دلیل به آن فوق عریض (ultrawide) می‌گویند. با این دوربین می‌توانید از یک ساختمان بزرگ یا گروه بزرگی از دوستان خود در یک فریم عکس بیندازید. اما متاسفانه رزولوشن این دوربین پایین بوده و جزئیات و کیفیت تصاویرِ آن مخصوصا در هنگام شب چندان بالا نیستند و رنج دینامیکی آن‌ها محدود می‌باشد. اما به هرحال، می‌توان استفاده از یک لنز ثانویه فوق عریض به جای ترندی که دیگر برندها در پیش گرفته اند (یعنی استفاده از یک سنسور عمق) را یک انتخاب هوشمندانه از طرف سامسونگ ارزیابی کرد. هرچند که بهتر بود تا سامسونگ از یک دوربین با رزولوشن بالاتر برای این کار استفاده می‌کرد.

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

لنز فوق عریض

بررسی مشخصات گلکسی M20 : تهدیدی جدی برای آنر و شیائومی!

لنز فوق عریض (ثانویه) Galaxy M20 در هنگام شب

در بررسی مشخصات گلکسی M20 در زمینه‌ی دوربین سلفی، بهبود محسوسی نسبت به گلکسی M10 مشاهده می‌شود. در M20 از یک لنز ۸ مگاپیکسلی f/2.0 با ویژگی HDR به عنوان دوربین جلو استفاده شده است. البته همچنان نمی توان دوربین سلفی گلکسی ام ۲۰ را قدرتمند ارزیابی کرد و نسبت به رقبای هم رده‌ی چینی، دوربین سلفی M20 حرفی برای گفتن ندارد. اما کیفیت و جزئیات تصاویر سلفی M20 نسبت به گلکسی M10 بسیار بهتر می‌باشد. شما با گلکسی M20 می‌توانید در شرایطی که نور مناسب باشد، تصاویر سلفی نسبتا خوبی را ثبت کنید.

هر دو دوربین جلو و عقب گلکسی M20 می‌توانند ویدیوهای ۱۰۸۰P را در سرعت ۳۰fps ضبط کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy J7 Prime : یکی از پرفروش ترین میان رده های سامسونگ

جمع بندی

به پایان بررسی مشخصات گلکسی M20 می‌رسیم. به طور کلی گلکسی M20 نسبت به گلکسی M10 در همه‌ی زمینه‌ها (به غیر از دوربین اصلی و سیستم عامل که در هر دو گوشی تقریبا مشابه هستند) بسیار بهتر می‌باشد. از طرف دیگر، قیمت M20 نسبت به M10 فقط ۵۰ یورو بیشتر شده است و مدل ۳/۳۲ گیگی آن با قیمتی در حدود ۱۵۰ یورو در اروپا به فروش خواهد رسید.

Galaxy M20 یک اسمارت فون قوی، دارای نمایشگری زیبا و طراحی مدرن است که با قیمتی بسیار پایین به فروش می‌رسد. اما این اسمارت فون رقبای چینی قدرتمندی هم دارد. مثلا اسمارت فون ردمی نوت ۶ پرو دارای پردازنده قوی تری بوده و دوربین آن دارای ویژگی AI (هوش مصنوعی) می‌باشد. البته ردمی نوت ۶ پرو کمی گران قیمت تر از گلکسی M20 بوده و با این حال، در برخی زمینه‌ها مثل باتری از M20 عقب تر می‌باشد. از honor 10 lite هم می‌توان به عنوان رقیب قدرتمند دیگری برای Galaxy M20 نام برد. اما در مجموع، اسمارت فون گلکسی M20 قطعا ارزش هزینه ای که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...