رونمایی رسمی از پدیده «تشکل‌های یکبار مصرف دانشجویی»!


تشکل‌های یکبار مصرف دانشجویی؛ این اصطلاحی است که یکی از معاونان دانشگاه آزاد برای توصیف تشکل‌هایی مورد استفاده قرار داده که ظاهرا از این دانشگاه برچیده شده‌اند.

تشکل‌های یکبار مصرف دانشجویی؛ این اصطلاحی است که یکی از معاونان دانشگاه آزاد برای توصیف تشکل‌هایی مورد استفاده قرار داده که ظاهرا از این دانشگاه برچیده شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، از جمله برنامه‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امور فرهنگی و دانشجویی در چند وقت اخیر، شناسایی تشکل‌های یکبار مصرف در واحد‌های این دانشگاه و جمع آوری آن‌ها بوده است.

رونمایی رسمی از پدیده «تشکل‌های یکبار مصرف دانشجویی»!این را حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه به مهر گفته و در تعریف آن افزوده: «تشکل‌های یکبار مصرف به معنای تشکل‌هایی هستند که در یک مناسبت در واحد‌های این دانشگاه شکل می‌گرفتند. این تشکل‌ها اتاق و تابلو داشتند، اما به یکباره اعضای آن‌ها ناپدید می‌شدند.»

وی در ادامه گفته: «اتاق‌های این تشکل‌ها قفل بود و فعالیتی در آن‌ها صورت نمی‌گرفت، بنابراین در مدیریت جدید موضوع شناسایی این تشکل‌ها مطرح شد تا تمامی تشکل‌های یکبار مصرف تعیین تکلیف و جمع شوند؛ درحال حاضر هیچ تشکل یکبار مصرف و صوری در واحد‌های این دانشگاه وجود ندارد و در زمینه ساماندهی این تشکل‌ها برای برخی از آن‌ها انتخابات برگزار شد و روند فعالیت قانونی آن‌ها دنبال شده است.»

سخنانی صریح که اگرچه در آن به آمار و ارقام تشکل‌های دانشجویی فعال در دانشگاه آزاد و تشکل‌های یکبار مصرف برچیده شده اشاره‌ای نشده، اما به همین میزان نیز جالب توجه است؛ به این اندازه که مشخص می‌کند فضا در دانشگاه‌های کشورمان به گونه‌ای است که تشکل‌های دانشجویی نیز دستمایه سو استفاده قرار می‌گیرد.

سواستفاده‌ای که معاون دانشگاه آزاد آن را تشکل یکبارمصرف نامیده و تاکید کرده که احتمالا اغلب این تشکل‌ها اتاق و امکانات اولیه‌ای هم در اختیار داشته اند، اما جا دارد این جملات را کامل‌تر کرده و به بخش دیگر ماجرا هم اشاره کنیم که به این تشکل‌های یکبار مصرف مجوز و امکانات داده‌اند.

بخشی از جریان شکل گیری این تشکل‌ها (که معاون دانشگاه آزاد از صوری خواندنشان هم ابایی نداشته) که به مانند دانشجویان، عمر حضورشان در دانشگاه کوتاه و گذرا نیست و برخلاف دانشجویان، موظف به پاسخگویی، حتی در ریزترین امور هستند، اما ظاهرا گزندی متوجه ایشان نشده و نخواهد شد، چراکه غالبا این افراد چیزی را اجرا می‌کنند که مدیران بالادستی تدارک می‌بینند و طراحی می‌کنند.

مدیرانی که می‌توانند به سادگی تشکل‌های دانشجویی را منحل کنند و ساده‌تر از آن، تشکل‌های دیگری به جایش پدید آورند و حتی در آمار، اوضاع را رو به رونق و شکوفایی نشان دهند و بعد که مشخص شد فعالیت هایشان یکبار مصرف و صوری بوده هم نگران نباشند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!