جدول رنگ مو برای انتخاب صحیح رنگ مو


جدول رنگ مو شامل دو فاکتور مهم یعنی پایه رنگ و تن رنگ است که از ترکیب یک حرف به همراه یک عدد تشکیل شده و دانستن آن برای انتخاب رنگ موی دلخواه ضروریست. با روژان همراه شوید. آیا تا به حال فکر کرده اید که نام‌هایی همچون N1 و A3 و .. و که برای رنگ مو به کار می‌رود به چه معنا هستند؟ در این عبارات حروف به معنای حرف اول رنگ بوده و اعداد نشانه پایه...

جدول رنگ مو شامل دو فاکتور مهم یعنی پایه رنگ و تن رنگ است که از ترکیب یک حرف به همراه یک عدد تشکیل شده و دانستن آن برای انتخاب رنگ موی دلخواه ضروریست. با روژان همراه شوید.

جدول رنگ مو برای انتخاب صحیح رنگ مو

آیا تا به حال فکر کرده اید که نام‌هایی همچون N۱ و A۳ و .. و که برای رنگ مو به کار می‌رود به چه معنا هستند؟ در این عبارات حروف به معنای حرف اول رنگ بوده و اعداد نشانه پایه رنگ مو هستند. این مقاله به بررسی و آشنا شدن با جدول رنگ مو اختصاص داده شده است.

جدول رنگ مو و مفاهیم مرتبط

رنگ کردن مو

امروزه رنگ کردن مو‌ها در میان بانوان طرفداران بی شماری دارد. اما گاهی انتخاب یک رنگ مناسب در میان انبوه رنگ‌ها باعث ایجاد سردرگمی می‌شود. حل این مشکل مستلزم آشنایی دقیق با تن رنگ‌ها و شماره‌هاییست که برای پایه رنگ به کار رفته است. به طور معمول، همه رنگ موهای موجود در بازار بر اساس اصول خاصی طبقه بندی شده اند. این اصول ما را برای شناسایی رنگ مو راهنمایی می‌کنند.

شناختن پایه‌ها

برای شناسایی دقیق رنگ مو ابتدا بایستی با پایه‌های رنگ مو یا عمق رنگ مو آشنا شویم. به طور کلی رنگ‌ها دارای ۱۰ پایه هستند که عبارتند از:
مشکی تیره یا مشکی پرکلاغی قهوه‌ای تیره یا قهوه‌ای سوخته قهوه‌ای متوسط قهوه‌ای روشن قهوه‌ای خیلی روشن بلوند تیره بلوند متوسط بلوند روشن بلوند خیلی روشن بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

نام فارسی نمایندگی رنگ‌ها

نکته دیگر در خصوص شناخت رنگ ها، دانستن معنی فارسی نمایندگی رنگ مو است:

RFE: قرمز آتشین خالص- قرمز مسی S: ماسه‌ای PL: روشن با تن آفتابی PS: روشن با تن ماسه‌ای PG: روشن با تن طلایی PB: روشن رو به بژ

جدول رنگ مو برای انتخاب صحیح رنگ مو

تن رنگ

اصطلاح دیگری که در جداول رنگ مو رایج بوده و آرایشگران از آن استفاده زیادی می‌کنند، تن رنگ است. تن رنگ در واقع سایه‌ای است که روی مو می‌افتد. به تن رنگ، رفله یا سایه هم گفته می‌شود. جدول تن رنگ‌ها به شرح زیر است:

N. NATURAL طبیعی A. ASH خاکستری C. CINDERY دودی G. GOLD طلایی M. MATT زیتونی B. BEIGE بژ- قهوه‌ای مایل به زرد و خاکستری R. RED قرمز – بلوطی RF RED FIRE قرمز آتشین V. VIOLET بنفش یا شرابی W. WARM گرم برزیلی یا موکا K. CUPPER مسی BL BLOND LIGHT بلوند روشن ویژه RL RED LIGHT قرمز روشن – مسی طلایی RE RED مسی بنفش یاماهاگونی NF NATURAL FULL فوق طبیعی

نکات مهم:

در هنگام انتخاب رنگ موی مناسب خود به نکات زیر توجه نمایید:

هنگام انتخاب رنگ مو، پایه موی خود فرد اهمیت زیادی دارد. حتی تیره‌ترین رنگ‌هایی که روی کاتالوگ‌ها مشاهده می‌شود، رنگ‌هایی هستند که بر روی مو‌های دکلره شده حاصل شده اند. برای آن که نتیجه کار کاملاً مشابه رنگ روی کاتالوگ رنگ شود، ابتدا باید مو‌ها را یک یا چند مرحله دکلره کرده و سپس آن‌ها را رنگ کنید. نکته دوم برای انتخاب یک رنگ مناسب این است که باید به میزان تیرگی و روشنی پایه‌ها و نیز به تن رنگ‌ها دقت کرد. به عنوان مثال در رنگ‌های N۶ و A۶ اگر چه هر دو دارای پایه شش هستند، ولی تن N۶ بلوند تیره و تن A۶ بلوند تیره خاکستری است.

استفاده از اکسیدان مناسب

اکسیدان ماده‌ای است که عمل سرعت بخشیدن به فعالیت‌های شیمیایی رنگ مو را انجام می‌دهد. اکسیدان‌ها بر اساس پایه‌های رنگ مو باید انتخاب شوند:

اکسیدان شماره ۱ یا اکسیدان ۶ درصد تنها برای پایه مو از ۱ تا ۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اکسیدان رنگ مو را به صورت جزئی روشن می‌نماید.
اکسیدان شماره ۲ تا اکسیدان ۹ درصد برای پایه مو از ۵ تا ۱۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اکسیدان برای روشن کردن رنگ مو بسیار قوی عمل دمی‌کند.
اکسیدان شماره ۳ یا اکسیدان شماره ۱۲ درصد در عین حال که قدرت روشن کنندگی بالایی دارند، میزان رنگ کمتری را ایجاد می‌کنند و بیشتر برای دکلره کردن مو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این اکسیدان‌ها می‌توان در رنگ‌هایی با پایه ۹ و ۱۰ نیز استفاده نمود.
سخن پایانی

برای خرید و انتخاب یک رنگ موی مناسب در ابتدا باید به رنگ طبیعی مو‌های، رنگ پوست و حتی رنگ چشم‌ها دقت کرد. رنگ‌هایی که هر فرد می‌بیند، حاصل بازتاب نور از روی رنگ‌ها است؛ بنابراین ممکن است یک رنگ واحد بر روی مو‌های افراد مختلف بسیار متفاوت دیده شود. به عنوان مثال رنگ موی روشن نور زیادی را منعکس می‌کند و رنگ موی تیره درست برعکس آن است.

منبع

جدول رنگ مو برای انتخاب صحیح رنگ مو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !