قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا با قابلیت آدرس‌یابی محاوره‌ای رونمایی شد!


قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا با قابلیت آدرس‌یابی محاوره‌ای رونمایی شد!

اپلیکیشن و سایت نقشه نما یکی از سرویس‌های بومی است که توسط متخصصین توانمند کشورمان تولید شده و بدون استفاده از سورس‌های آماده توانسته در حال حاضر به قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا تبدیل شود که این ادعا با قابلیت نمایاب به منحصه ظهور رسیده است. به گزارش آی‌تی‌رسان، مدیران ارشد سرویس نقشه بومی نما طی یک نشست خبری که در تهران برگزار شد، با اعلام...

اپلیکیشن و سایت نقشه نما یکی از سرویس‌های بومی است که توسط متخصصین توانمند کشورمان تولید شده و بدون استفاده از سورس‌های آماده توانسته در حال حاضر به قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا تبدیل شود که این ادعا با قابلیت نمایاب به منحصه ظهور رسیده است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، مدیران ارشد سرویس نقشه بومی نما طی یک نشست خبری که در تهران برگزار شد، با اعلام رونمایی از سرویس جدید خود که هوشمندترین سرویس آدرس‌یابی در کشور محسوب می‌شود، گام بلندی را در راستای بهبود کیفیت اپلیکیشن‌های بومی کشور برداشتند.

قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا با قابلیت آدرس‌یابی محاوره‌ای رونمایی شد!

شرکت توسعه فناوری چیستا که توانسته با سرمایه گذاری یک میلیون نفر ساعت کاری و با هزینه کرد 18 میلیارد تومانی با این سرویس جدید دست پیدا کند، اعلام کرد که به زودی از سرویس‌های جدید و متفاوت خود رونمایی خواهد کرد و نوید امکانات بی نظیر دیگر را به کاربرانش داد.

مهندس زرنوخی، مدیرعامل صندوق توسعه تکنولوژی ایران در این نشست خبری از دلایل این صندوق برای سرمایه گذاری در نقشه بومی نما گفت که از جمله آن‌ها می‌توان به بومی بودن و توانایی تیم طراحی و مهندسی نما اشاره کرد. به گفته وی این سرمایه گذاری کماکان ادامه خواهد داشت و تا زمانی که این سرویس نیاز به پشتیبانی صندوق‌های خطرپذیر داشته باشد، طبیعتا پشتیبانی این صندوق نیز وجود خواهد داشت.

فیروزآبادی مدیرعامل چیستا در ادامه با اشاره به قابلیت جدید نقشه نما گفت: ما توانستیم پس از حدود 6 ماه فعالیت مداوم و شکست‌های مختلف به سرویس ژئوکدینگ مبتنی بر هوش مصنوعی دست پیدا کنیم که مدعی هستیم نسبت به رقبا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و عملا هیچ نقشه فارسی دیگری یارای رقابت با ما را در این زمینه ندارد. ما این سرویس را با برند تجاری “نمایاب” به کاربرانمان عرضه می‌کنیم که سازمان‌های تجاری نیز می‌توانند با استفاده از API قابلیت بهره برداری در تعداد نامحدود را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: این سرویس برای کاربران هیچ هزینه‌ای ندارد و هر شرکت و سازمانی در حد محدود می‌تواند به رایگان از این سرویس استفاده کند ولی طبیعتا برای استفاده‌های در تعداد بالا و تجاری بایستی قراردادهایی منعقد گردد که این امکان به صورت ویژه در اختیار این سازمان‌ها قرار گیرد.

قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا با قابلیت آدرس‌یابی محاوره‌ای رونمایی شد!

فیروزآبادی در ادامه تست‌هایی را روی سرویس نمایاب انجام داد که به گفته وی، آدرس‌های مذکور مواردی بودند که کاربران وارد سیستم کرده‌ بودند و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آنها صورت نگرفته بود. این سرویس با استفاده از هوش مصنوعی، نوع نوشتار محاوره‌ای کاربر را تشخیص داده و نسبت به دیتابیسی که در اختیار دارد سنجیده و نتایجی را به کاربر ارائه می‌دهد.

فیروزآبادی در ادامه به برنامه‌های آتی این شرکت برای گسترش عملکرد این سرویس در شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: این سرویس در حال حاضر در شهر تهران فعال بوده و تا پایان سال 97 در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، قم، تبریز و کرج نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین طبق برنامه ما چیزی در حدود 100 شهر دیگر در سال 98 به این سرویس افزوده خواهند شد و گستره فعالیت نما را بیش از پیش خواهند کرد. در حال حاضر استارتاپ‌هایی مثل اسپید و اسنپ تریپ از این نقشه و قابلیت استفاده می‌کنند.

قدرتمندترین نقشه فارسی دنیا با قابلیت آدرس‌یابی محاوره‌ای رونمایی شد!

فیروزآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان پیرامون برنامه‌های این شرکت برای بهبود وضعیت رابط کاربری اپلیکیشن و سرویس‌های دیگر این شرکت که در نشست خبری قبلی وعده آن را داده بودند، گفت: برنامه ما به این گونه است که به صورت مرحله بندی شده روی سرویس‌ها کار می‌کنیم و نمی‌خواهیم دریایی باشیم به عمق یک متر! ما قصد داریم چاله‌های بزرگ را پر کنیم و آرام به سمت جلو حرکت کنیم. سرویس‌های جدید نیز طی 6 ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید و بهبود رابط کاربری نیز در برنامه کاری ما هست.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه در نشست خبری قبلی صراحتا از نبود سرمایه گذار خارج از شرکت و عدم وجود برنامه برای جذب سرمایه گذار گفتید، ولی حالا وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است که حتی امکان اضافه شدن سرمایه گذار جدید نیز وجود دارد و چرایی این تناقض گفت: ما طی 7 سال گذشته و تا اردیبهشت ماه سال جاری از سرمایه شخصی برای توسعه این اپلیکیشن و سرویس استفاده کردیم و بخش عظیمی از 18 میلیارد تومان هزینه گفته شده نیز از همین طریق بوده است. اما در اردیبهشت ماه سرمایه گذار به سرویس ما اضافه شد که به خواسته خودشان در نشست خبری قبلی حرفی از آن‌ها به میان نیامد ولی با توجه به وضعیت جدید این موضوع به صورت رسمی اعلام گردید. همچنین با توجه به بعد پروژه طبیعتا این موضوع الزامی بوده و ما از همکاری سازمان‌ها و سرمایه گذاران برای ارتقا کیفیت پروژه استقبال می‌کنیم که در حال حاضر نیز مدیران شرکت پست نیز در جلسه حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...