پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند


پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

پاناسونیک ساعاتی پیش از نسخه‌ی نهایی پرچم‌داران جدید دوربین‌های عکاسی خود رونمایی کرد که قابلیت‌های حرفه‌ای و بسیار جذابی را به همراه دارند.

دنیای دوربین‌های عکاسی وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. پس از استقبال گسترده‌ی کاربران از دوربین‌های بدون‌آینه و فول‌فریم، کانن و نیکون سال گذشته به‌صورت رسمی وارد حوزه‌ی دوربین‌های بدون آینه شدند. پاناسونیک نیز که سال‌ها سابقه‌ی ساخت دوربین‌های بدون‌آینه را داشت، اکنون و برای اولین‌بار با تعبیه‌ی حسگر فول‌فریم در پرچم‌داران جدید خود، به‌صورت جدی وارد گود رقابت شد. بدین ترتیب بخش حرفه‌ای بازار که پیش‌تر تنها در اختیار DSLRهای کانن و نیکون بود، اکنون شاهد حضور محصولات بدون‌آینه و فول‌فریم فوق‌العاده جذابی از برند‌های کانن، نیکون، سونی و پاناسونیک است.

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

پاناسونیک دوربین‌های بدون آینه‌ی خود را با نام لومیکس S به بازار عرضه خواهد کرد و لومیکس G هم‌چنان به محصولات میکرو چهارسوم این شرکت اختصاص خواهد یافت. لومیکس S1 و S1R اولین اعضای سری جدید دوربین‌های پاناسونیک هستند که شب گذشته به‌صورت رسمی معرفی شدند. هر دو دوربین از حسگر فول‌فریم و مانت L بهره می‌برند. دوربین و لنز‌های سیستم جدید L مانت، توسط اتحاد پاناسونیک، سیگما و لایکا توسعه خواهد یافت.

به‌گفته‌ی مدیران پاناسونیک هدف از ساخت سری جدید لومیکس S، ثبت تصاویری با رزولوشن بالا، کیفیت خیره‌کننده و تولید رنگ فوق‌العاده است.

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

در بخش پشتی هر دو دوربین، منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن ۵.۷۶ میلیون نقطه قرار گرفته است تا در این زمینه خود را بهترین نمونه‌ی موجود در دنیای عکاسی معرفی کند. حسگر مجاورت تعبیه‌شده درون منظره‌یاب نیز به‌صورت خودکار و پس از نزدیک شدن چشم عکاس به آن، نمایش تصویر از نمایشگر اصلی را به منظره‌یاب منتقل می‌کند. نمایشگر تیلت‌شونده ۳.۲ اینچی با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه، دیگر ابزار موجود عکاسان برای ثبت تصاویر است.

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

پاناسونیک در هر دو دوربین جدید خود از سیستم فوکوس تشخیص کنتراست dfd با ۲۲۵ نقطه‌ی فوکوس استفاده کرده است. اما تفاوت این سیستم در مقایسه با نمونه‌ی به‌کاررفته در لومیکس G9، استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی است که نه‌تنها چشم، صورت و بدن انسان را تشخیص می‌دهد، بلکه قابلیت تشخیص حیوانات و پرندگان را نیز دارد. غول ژاپنی دنیای دوربین‌های عکاسی، از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پردازنده‌ی ونوس خود در S1 و S1R استفاده کرده که قابلیت‌های گسترده‌ای را به دوربین بخشیده است؛ امکان عکاسی پیاپی با نرخ حداکثر ۹ فریم‌بر‌ثانیه (۶ فریم‌بر‌ثانیه با فوکوس پیوسته)، حالت عکاسی 6K و 4K (ثبت تصاویر ۱۸ مگاپیکسلی با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و تصاویر ۸ مگاپیکسلی با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه) و ثبت تصاویر High Resolution با ثبت چند تصویر و ادغام آن‌ها، برخی از قابلیت‌های پردازنده‌ی ونوس محسوب می‌شود. پاناسونیک سیستم لزرش‌گیر Dual I.S فوق‌العاده‌ی خود که در سری لومیکس G شاهد عملکرد مؤثر آن‌ها‌ بودیم را به محصولات فول‌فریم خود نیز افزوده است. بدین ترتیب لرزشگیر ۵ محوره‌ی حسگر درکنار لرزشگیر اپتیکال لنز‌ها به حذف لرزش دست کاربران تا ۶ استاپ خواهند پرداخت تا S1 و S1R در این زمینه نیز فعلا بهتر گزینه‌ی موجود در دنیای فول‌فریم‌ها باشند.

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

درگاه دوگانه کارت حافظه XQD و SD، شاتر با عمر ۴۰۰ هزار سیکل کاری و بدنه‌ی مقاوم دربرابر شرایط آب‌و‌هوایی، از دیگر نکات مشترک بین S1 و S1R است.

لومیکس S1R

پاناسونیک در لومیکس S1R از حسگر ۴۷.۳ مگاپیکسلی فول‌فریم و CMOS با حساسیت حداکثر ۲۵۶۰۰ بهره برده است تا به‌گفته‌ی مدیران این شرکت، در صنعت عکاسی بالاترین سطح از رزولوشن را به همراه داشته باشد. مدیران پاناسونیک در خصوص توانایی‌های این حسگر افزودند:

«درکنار قابلیت بازتولید بسیار دقیق جزییات، این حسگر با استفاده از دریافت و پردازش مؤثر نور، قابلیت بسیار بالایی در کنترل نویز در شرایط نوری اندک دارد».

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

در صورتی که ۴۷ مگاپیکسل برای کاربری برخی عکاسان کم باشد، قابلیت ثبت تصاویر High Resolution در S1R در دسترس است. در این حالت دوربین با حرکت حسگر و ثبت ۸ تصویر، اقدام به تولید نمونه‌ی ۱۸۷ مگاپیکسلی می‌کند!

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

پاناسونیک همواره در بخش فیلمبرداری، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت دوربین‌های دیجیتال بوده است و S1R نیز این مشخصه را به همراه دارد. این دوربین به‌عنوان اولین دوربین فول‌فریم با قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به بازار عرضه خواهد شد. کاربران حرفه‌ای امکان تعیین نوع کراپ حسگر را حین فیلمبرداری 4K خواهند داشت؛ حالت‌های FULL (با نسبت کراپ ۱.۰۹ برابر)، APS-C و Pixel/Pixel در دسترس کاربران خواهد بود.

لومیکس S1

دیگر دوربین جدیدی سری S لومیکس را، S1 تشکیل می‌دهد. این محصول به حسگر فول‌فریم ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS با حداکثر حساسیت ۵۱۲۰۰ مجهز شده است. با وجود توانایی‌های زیاد این دوربین در بخش عکاسی، اما پاناسونیک از آن به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای فیلمبرداری نام برده است. S1 نیز همانند برادر خود از قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه بدون کراپ حسگر بهره می‌برد؛ اما فیلمبرداران می‌توانند به‌صورت نامحدود (تنها برای حالت 4K/60p، محدودیت ۳۰ دقیقه‌ای وجود دارد) به ضبط محتوا با این دوربین (همانند GH5 و GH5S) بپردازند جایی که در S1R محدودیت ۱۵ دقیقه‌ای وجود دارد. اما نکته‌ی جذاب‌تر در رابطه با این دوربین، امکان ضبط داخلی کلیپ‌های ۱۰‌بیت 4K با نرخ ۳۰‌ فریم‌بر‌ثانیه و رنگ‌بر‌داری ۴:۲:۲ طی به‌روزرسانی‌های آتی است. این به‌روزرسانی‌ها همچنین امکان ضبط خارجی کلیپ‌های ۱۰‌بیت 4k با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و رنگ‌برداری ۴:۲:۲ را فراهم خواهند کرد. پروفایل V-Log نیز به‌عنوان گزینه‌ای پولی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این پروفایل در بخش تصحیح رنگ‌ها، آزادی عمل بیشتری نسبت به V-Log L موجود در GH5 و GH5S به فیلمبرداران می‌دهد.

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

لومیکس S1 نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود، از قابلیت High Resolution بهره می‌برد که بدین ترتیب امکان ثبت تصاویر با رزولوشن ۹۶ مگاپیکسل را فراهم می‌کند.

قیمت لومیکس S1 و S1R

به‌گفته‌ی برخی کارشناسان، می‌توان S1 و S1R را تمام آن‌ چیزی دانست که عکاسان حرفه‌ای به آن نیاز دارند. حسگر‌های فول‌فریم و توانمند، لرزشگیر داخلی درکنار نمونه‌ی اپتیکال لنز‌ها، منظره‌یاب بسیار دقیق، سیستم فوکوس توانمند، قابلیت‌های فیلمبرداری عالی، بدنه‌ای خوش‌ساخت با ارگونومی بسیار خوب، سیستم منو بازطراحی‌شده و کاربرپسند، کنترل‌های دستی متعدد برای عکاسان حرفه‌ای و انبوهی از قابلیت‌های نرم‌افزاری مختلف مانند تعیین سرعت فوکوس هنگام چرخش رینگ لنز، قابلیت Post Focus، نمایش میزان و جهت لرزش دست و حالت عکاسی HLG، تنها بخشی از مشخصه‌های جذاب دوربین‌های جدید پاناسونیک هستند که بدین ترتیب آن‌ها را به گزینه‌ی جذابی تبدیل می‌کنند.

پاناسونیک S1 و S1R با هدف تسخیر دنیای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای معرفی شدند

پاناسونیک هر دو دوربین‌ جدید سری لومیکس S را از ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) به بازار عرضه می‌کند. پاناسونیک S1R برچسب قیمت ۳٬۶۹۹ دلار را برای بدنه و ۴٬۵۹۹ دلار را با لنز ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری f/4 به همراه خواهد داشت. لومیکس S1 نیز با قیمت ۲٬۴۹۹ دلار برای بدنه و ۳٬۳۹۹ دلار با لنز ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری به فروش خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس