بالاترین تدبیر در جامعه اسلامی عمل کردن به آیات قرآن کریم است


بالاترین تدبیر در جامعه اسلامی عمل کردن به آیات قرآن کریم است

آیت الله مجد هاشمی با تاکید بر اینکه قرآن باید محور همه فعالیت های انسان باشد، گفت: بالاترین تدبیر در جامعه اسلامی عمل کردن به آیات قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله مجد هاشمی شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم گفت: قرآن باید محور همه فعالیت های انسان باشد.

استاد حوزه علمیه، افزود: انسان نباید قرآن را وسیله ای برای رسیدن به مطامع دنیوی قرار دهد و با همه وجود در خدمت قرآن باشد و آیات الهی در زندگی او جاری و ساری شود.

آیت الله مجدهاشمی با اشاره به اینکه قرآن کریم اراده خداوند است که در عالم دنیا عینیت یافته است، ابراز داشت: قرآن نزول اشعه و شعاع اراده الهی برای نجات بشریت است بر این اساس تبعیت از فرامین قرآن کریم نجات جامعه بشری را تضمین می کند.

استاد حوزه علمیه ریشه همه گرفتاری ها را عدم تمسک به قرآن کریم دانست و گفت: توجه تنها به عظمت ظاهری قرآن کریم و اطاعت نشدن عملی از این کتاب شریف نمی تواند جامعه اسلامی را به رشد و کمال برساند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن باید محور تشخیص حق و باطل قرار گیرد، اظهار داشت: همه قوانین جامعه اسلامی باید بر مبنای آیات الهی تنظیم شود. کسی حق ندارد قرآن کریم را با رای خود تفسیر کند و به جای آن که قرآن مبنا قرار گیرد و نظر و اندیشه خود را محور تفسیر قرار دهد.

آیت الله مجدهاشمی با بیان اینکه قرآن کریم باید در جامعه اسلامی حاکم باشد، عنوان کرد: امروز در مکه و مدینه قرآن حاکم نیست بلکه این آمریکا است که در عربستان حکومت می کند. قبل از انقلاب آل سعود از قدرت قابل توجهی بر خوردار بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی این قدرت پوشالی در هم شکسته شد و همه دیدند که حقیقت جامعه اسلامی آن چیزی نیست که آل سعود خود را حاکم آن می داند. حاکمیتی که در برابر جسارت به قرآن کریم سکوت می کند حاکمیت اسلامی نیست. امیدوار هستیم به زودی آزادی مکه و مدینه را جشن بگیریم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سکوت جوامع اسلامی در برابر ظلم هایی که به مردم یمن می شود بسیار تاسف انگیز بوده و بیانگر عدم تبعیت از فرامین قرآن کریم در عربستان است. امروز تنها کشوری که با همه وجود از مردم یمن دفاع می کند جمهوری اسلامی ایران است و این مهم از برکات انقلاب به شمار می رود.

وی با بیان اینکه قرآن کاملترین کتاب است، گفت: در پرتوی این انقلاب مردم به قرآن کریم نزدیک شدند. اگر وحی الهی در یک جامعه ای پیاده شود مشکلات جامعه حل خواهد شد. حکومت واقعی الهی عمل کردن به حقایق قرآن کریم است.

آیت الله مجدهاشمی ادامه داد: روایات مستلزم حفظ آیات الهی است، اهل بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند. انقلاب اسلامی تا حدودی توانسته تفاسیر قرآن کریم را در جامعه اسلامی ایران پیاده کند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: بالاترین تدبیر در جامعه اسلامی عمل کردن به آیات قرآن کریم است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا