درخواست سناتور آمریکایی برای تصویب طرح جلوگیری از رقابت جدید تسلیحات هسته ای


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (#bottom) به نقل از اسپوتنیک؛ سناتور آمریکایی گفت حال که دونالد ترامپ رئیس جمهور تصمیم گرفته است از پیمان نیروهای هسته ای میان برد خارج شود...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از اسپوتنیک؛ سناتور آمریکایی گفت حال که دونالد ترامپ رئیس جمهور تصمیم گرفته است از پیمان نیروهای هسته ای میان برد خارج شود کنگره باید طرح پیشنهاد شده را برای جلوگیری از به راه افتادن رقابت جدید تسلیحات هسته ای تصویب کند.
سناتور کریس وان هولن روز جمعه در توئیتی نوشت کنگره اکنون باید قانون پیشگیری از رقابت جدید تسلیحات هسته ای را تصویب کند.
وان هولن و 9 سناتور دیگر به طور رسمی پنجشنبه شب این طرح را به کنگره ارائه کردند.
این طرح دستیابی دولت ترامپ را به وجوه مالی برای تهیه ، آزمایش یا استقرار موشک های زمین پایه یا بالستیک دشوارتر می سازد.
مطابق با این طرح ، دولت ترامپ برای دسترسی به این وجوه مالی ابتدا باید مجموعه ای از الزامات سختگیرانه از جمله ارائه گزارش به کنگره را در خصوص تلاش های دیپلماتیک خود برای بازگرداندن روسیه به مسیر اجرای مفاد پیمان نیروهای هسته ای میان برد رعایت کند.
وان هولن یادآور شد از جمله قانونگذاران کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بوده است که برای تصویب پیمان نیروهای هسته ای میان برد تلاش کرده است.
وی گفت تصمیم ترامپ برای خروج از این پیمان به امنیت آمریکا و ناتو لطمه خواهد زد و در عین حال قدرت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تقویت خواهد کرد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود را در خصوص پیمان نیروهای هسته ای میان برد از روز دوم فوریه به حال تعلیق درخواهد آورد و فرایند خروج از این پیمان را در یک بازه زمانی شش ماهه آغاز خواهد کرد مگر آنکه روسیه به تعهدات خود در برابر این پیمان دوجانبه بازگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی