محله بالات کجاست؟


مدت هاست جعبه مدادرنگی گوشه اتاق افتاده. یک لحظه چشمش به آن می افتد و هوس می کند نقاشی بکشد؛ از آن نقاشی های شاد و هزاررنگ. ناخودآگاه شروع به کشیدن کوچه های تو در تو و باریک می کند، سنگفرش ها را توسی رنگ و خانه های به هم فشرده و چند طبقه اش را هرکدام به رنگی تازه می کشد: رنگ های سبز، زرد، نارنجی و... بچه ها روی سنگفرش ها در حال بازی هستند و توپ...

مدت‌هاست جعبه مدادرنگی گوشه اتاق افتاده. یک لحظه چشمش به آن می‌افتد و هوس می‌کند نقاشی بکشد؛ از آن نقاشی‌های شاد و هزاررنگ. ناخودآگاه شروع به کشیدن کوچه‌های تو در تو و باریک می‌کند، سنگفرش‌ها را توسی‌رنگ و خانه‌های به هم فشرده و چند طبقه‌اش را هرکدام به رنگی تازه می‌کشد: رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و... بچه‌ها روی سنگفرش‌ها در حال بازی هستند و توپ‌شان به طناب لباسی که بالای سر آویزان است برخورد می‌کند. منظره آشناست؛ درست مانند همان منظره‌ای که در محله بالات استانبول دیده.

محله بالات استانبول کجاست؟

اسم بالات برگرفته از کلمه یونانی Παλάτ است: قصر. بالات محله دنج، آرام و شاد در منطقه فاتح است که بیشتر به واسطه خانه‌های رنگی و قدیمی‌اش معروف شده. این محله روزگاری محل سکونت یونانی‌ها و بعد از آن محل سکونت یهودیانی بود که از اسپانیا تبعید شدند. نشانه‌هایی از معماری یهودیان را در خانه‌های این منطقه می‌توانید ببینید. امروزه نیز تنوعی از اقوام یهودی، ارمنی و مسلمان در این منطقه دیده می‌شود. محله‌های بالات، فِنر و فاتح در کنار هم قرار گرفته‌اند و آنقدر زیبا هستند که به ثبت یونسکو رسیده‌اند.

محله بالات کجاست؟

در محله بالات چه می‌بینیم؟

کوچه‌های این منطقه باریک است و خانه‌های رنگی تماشایی‌ای دارد. اگر بندهای لباسی را دید که در سراسر کوچه‌ها کشیده شده‌اند تعجب نکنید؛ این صحنه‌‌ای معمول در این محله است. البته خانه‌های رنگی تنها دلیل جذابیت این محله نیست. دانشگاه قدیر خاص، کلیسای آهنی سنت استفان بولگار در کنار دریا، محله کولی‌ها، کالج ارتدوکس یونانی و کافه‌های فوق العاده از دیگر جاذبه‌های این منطقه هستند. این محله در میان دیگر محله‌های استانبول کمتر شناخته شده و همین موضوع به امتیاز این محله را بیشتر می‌کند. آرامش بی حد و حصر را در این محله تجربه خواهید کرد.

محله بالات کجاست؟

چطور به محله بالات بریم؟

کشتی‌های فِری بهترین گزینه برای رفتن به محله زیبای بالات است. در هر کدام از مناطق امینونو، کاراکوی یا اوسکودار که باشید، می‌توانید از طریق این کشتی‌ها خودتان را به آیوانسرای برسانید. بعد از آن می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید یا با اتوبوس به این محله بروید.

در پایان باید گفت دوربین عکاسی را فراموش نکنید. این محله پر از سوژه‌های عکاسی است. سوژه‌هایی که پس زمینه‌ای رنگارنگ و زیبا دارد.



1397/11/13 | کد مطلب: 4417
برچسب‌ها: استانبول
محله بالات کجاست؟
محله بالات کجاست؟ سیما رفیعی
محله بالات کجاست؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه های گردشگری جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403