انقلاب اسلامی تولد دیگری را برای ارزش‌های اسلامی به ارمغان آورد


انقلاب اسلامی تولد دیگری را برای ارزش‌های اسلامی به ارمغان آورد

گروه جامعه ــ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در آئین افتتاح «فرهنگسرای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه انقلاب اسلامی تولد دیگری را برای ارزش‌های اسلامی به ارمغان آورد، گفت: افتتاح این فرهنگسرا نقطه عطفی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و منویات امام خمینی(ره) خواهد بود.

انقلاب اسلامی تولد دیگری را برای ارزش‌های اسلامی به ارمغان آورد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین افتتاح فرهنگسرای انقلاب اسلامی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره)، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران فرهنگی-هنری مناطق تهران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

سعید اوحدی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از حادثه عاشورا که ارزش‌های اسلام را بیمه کرد به عنوان یک انفجار نور، ارزش‌های اسلامی را در دنیا متبلور کرد، گفت: امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی یک تولد دیگر را برای ارزش‌های اسلامی به ارمغان آورده است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: می‌طلبید تا برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به جایگاه و اهمیتش، کار ویژه‌ای را انجام دهیم؛ لذا افتتاح این فرهنگسرا نقطه عطفی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و منویات امام خمینی (ره)، خواهد بود.

وی با تاکید بر کار ویژه و ارزشمند امام خمینی (ره) در بنیانگذاری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انسان‌ها در یکی از تقسیم‌بندی‌های زندگی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند. افرادی که تحلیل درستی از شرایط و وقایع حال ندارند و همیشه عقب را نکاه می‌کنند و این‌ها از تحلیل‌ها عقب هستند. این افراد به دلیل ضعف تحلیل درست از شرایط معمولا به گمراهی کشیده می‌شوند. برخی دیگر حال نگر هستند و تنها حال را می‌بینند، ولی برخی افراد از زمان خودشان جلوتر هستند و تاریخ ساز می‌شوند.

اوحدی افزود: امام خمینی اینگونه بودند که از زمان خودشان سال‌ها جلوتر بودند و گویی آینده را می‌دیدند و تا به امروز بیش از ۵۰ سال از زمان خودشان جلوتر بودند. این آینده‌نگری و تفکر امام به ما نشان داد که چطور یک نفر می‌تواند اینقدر ارزش آفرین باشد تا جایی که امروز شاهد تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های ایشان هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: اگر امروز به عنوان ۱۲ بهمن با آرمان‌های امام خمینی (ره)، تجدید بیعت می‌کنیم به معنی بیعت با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره)، است. این بیعت به دلیل است که ما یک بازگشت، نگرش و برشی صحیح را از بیانات امام خمینی (ره) برای تداوم انقلاب اسلامی ایران به دست آوریم.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگسرای انقلاب اسلامی هم گفت: این فرهنگسرا با چهار طبقه و فعالیت‌های ویژه‌اش به دنبال اشاعه و زنده نگه داشتن نام، اندیشه و ارزش‌های امام خمینی (ره) و شهدا است. امیدواریم با راه‌اندازی این فرهنگسرا شاهد گسترش تفکر انقلاب اسلامی و اندیشه‌ها امام خمینی (ره)، باشیم

به گزارش ایکنا؛ این فرهنگسرا پس از این به صورت دائمی در چند بخش شامل کتابخانه، گالری عکس و سالن آمفی تئاتر، با برنامه‌های متنوع فرهنگی آماده خدمت‌رسانی به زائران امام خمینی (ره) است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!