فرهنگسرای انقلاب مروج آزادی‎خواهی مردم ایران باشد


فرهنگسرای انقلاب مروج آزادی‎خواهی مردم ایران باشد

گروه جامعه ــ تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در آئین افتتاح «فرهنگسرای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه آرمان انقلاب اسلامی در شعار بنیادین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه می‌‎شود، گفت: فرهنگسرای انقلاب اسلامی باید بیش از هرچیزی مردم‌سالاری دینی، استقلا‌ل‎خواهی و آزادی‎خواهی مردم ایران را بروز دهد.

فرهنگسرای انقلاب مروج آزادی‎خواهی مردم ایران باشد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین افتتاح فرهنگسرای انقلاب اسلامی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران فرهنگی-هنری مناطق تهران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمانی آن با افتتاح این فرهنگسرا در روز مبارکی است که از پدیدآورندگان آن کمال قدردانی و تشکر را دارم، گفت: فرهنگسرای انقلاب اسلامی بیش از هرجا و مانند هرجایی وظیفه دارد تا آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را ترویج و تبلیغ کند.

وی با تاکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی در شعار بنیادین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه می‌‎شود، اضافه کرد: این سه کلمه جامع چهار مفهوم بنیادین انقلاب اسلامی را به ما عرضه می‌کند. مفاهیمی که اگر هر کدام را رها کنیم به بن بست می‎رسیم. استقلال به معنی رهایی از بند استعمار است و این یعنی منافع خارجی را کنار بگذاریم؛ چراکه ما یادمان نمی‎رود کشور سالیان سال درگیر وادادگی و وابستگی بود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، ادامه داد: سال‌های متمادی انقلاب اسلامی ما درگیر مشکلات بسیاری در زمینه وابستگی بود. این وابستگی انقلاب به حکومت‌ها دردی را در مردم ایجاد کرده بود که آن‌ها به شدت به دنبال استقلال و رهایی بودند و آن را فریاد می‎زدند و استقلال کشور را به عنوان یک آرزو در پیش چشمانشان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خمینی افزود: مفهوم دیگر در این شعار بنیادین آزادی است. آزادی به معنی آزاد بودن تک تک افراد جامعه است. چیزی که استبداد شاهنشاهی آن را از بین برده بود و هرکسی اجازه بیان عقاید و آزادی را نداشت. دو مفهوم دیگر هم جمهوری اسلامی است که به واقع به معنی تحقق مبانی دینی و اسلامی و آنچه که اهل بیت(ع) به آن تاکید کرده‎اند است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگسرای انقلاب اسلامی باید بیش از هرچیزی مردم‌سالاری دینی، استقلا‌ل‎خواهی و آزادی‎خواهی مردم ایران را بروز دهد، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این فرهنگسرا روز‌های خوبی را برای حرم مطهر امام خمینی (ره)، در جهت اشاعه این مبانی و مفاهیم شاهد باشیم.
به گزارش ایکنا؛ فرهنگسرای انقلاب اسلامی پس از این به صورت دائمی در چند بخش شامل کتابخانه، گالری عکس و سالن آمفی تئاتر، با برنامه‌های متنوع فرهنگی آماده خدمت‌رسانی به زائران امام خمینی (ره) است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها