افزایش 50 برابری تصفیه خانه‌های فاضلاب


افزایش 50 برابری تصفیه خانه‌های فاضلاب

وزیر نیرو: بیش از 215 تصفیه خانه فاضلاب در کشور در حال بهره برداری است

افزایش 50 برابری تصفیه خانه‌های فاضلاببه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رضا اردکانیان امروز در حاشیه بهره برداری از نخستین تصفیه خانه فاضلاب بخش خصوصی شرق کشور در گلبهار مشهد در گفتگو با خبرنگاران افزود: قبل از انقلاب سه یا چهار تصفیه خانه فاضلاب در کشور فعال بود.

وی گفت: 50 درصد جمعیت کشور زیرپوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارد.

رضا اردکانیان افزود: توسعه جمع آوری و تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب در کشور از شاخص های قابل رقابت در سطح منطقه و جهان به شمار می رود.

وی افزود: ارتقای شاخص های برخورداری از خدمات فاضلاب در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق شهری با اقبال بخش خصوصی و با سرعت خوبی پیش می رود

وزیر نیرو گفت: امروز صنایع به درستی دریافته اند که مطمئن ترین آب برای بخش صنعت استفاده از پساب تصفیه شده است.

اردکانیان با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب گلبهار افزود: اکنون شاهد افتتاح شانزدهمین تصفیه خانه از مجموع 40 تصفیه خانه آب و فاضلاب احداث شده به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی اتقلاب اسلامی در کشور هستیم.

وی گفت: طرحهای مختلف در حوزه صنعت آب و برق با هزینه بیش از 60 هزار میلیارد ریال از روز گذشته در خراسان رضوی در حال بهره برداری است.

وزیر نیرو از دیروز در سفر دو روزه خود به پخراسان رضوی طرحهای مختلفی را در شهرستانهای تربت حیدریه، بجستان، گناباد، خواف و مشهد بهره برداری کرده است و امروز نیز به شهرستان های نیشابور و سبزوار سفر می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید