این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند


این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند گل‌ها نقش مهمی در زندگی و فرهنگ انسان‌ها بازی می‌کنند. ما گل‌های زیبا و رنگارنگ را به عنوان هدیه به کسانی که دوستشان داریم تقدیم می‌کنیم و به این شکل قدردانی، عشق و محبت خود را به عزیزان خود ابزار می‌کنیم. اما وقتی یک دسته از گل‌های زیبا به عنوان هدیه دریافت کنید با آن چه می‌کنید؟ شما...

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

گل‌ها نقش مهمی در زندگی و فرهنگ انسان‌ها بازی می‌کنند. ما گل‌های زیبا و رنگارنگ را به عنوان هدیه به کسانی که دوستشان داریم تقدیم می‌کنیم و به این شکل قدردانی، عشق و محبت خود را به عزیزان خود ابزار می‌کنیم. اما وقتی یک دسته از گل‌های زیبا به عنوان هدیه دریافت کنید با آن چه می‌کنید؟ شما مجبور هستید این گل‌ها را در یک ظرف آب قرار دهید تا پژمرده نشوند، عمر گل‌های زیبا داخل ظرف آب دوامی نخواهد داشت چون از ریشه خود جدا شده‌اند و به زودی از بین خواهند رفت. اما برخی از گل‌ها و گیاهان نسبت به بریدن شدن مقاوم‌تر هستند و مدت طولانی‌تری شاداب می‌مانند. ما در این مقاله اختصاصی از گل‌های زیبا و مقاومی را که بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند به شما معرفی خواهیم کرد.

انتخاب گل‌های زیبا برای دسته گل

وقتی قصد انتخاب چند شاخه گل برای یک دسته گل را دارید و یا می‌خواهید یک شاخه گل زیبا به کسی هدیه دهید به چه مواردی توجه می‌کنید؟ بیشتر افراد در این مورد به زیبایی و رنگ و شکل گل اهمیت می‌دهند، شاید توجه به معنای گل‌ها و پیامی که این گل به طرف مقابل منتقل می‌کند هم در این انتخاب دخیل باشد اما اگر گل شما خیلی زود پژمرده شود این پیام و آن زیبایی هم به جا نخواهد ماند. البته ماندگارترین گل‌ها هم در نهایت پژمرده می‌شوند و گل‌ها زمانی عمر طولانی‌تری خواههند داشت که ریشه داشته باشند و این ریشه در خاک باشد. در هر صورت وقتی قرار است برای خرید گل‌های زیبا هزینه کنید بهتر است ماندگاری و دوام آن‌ها را هم در نظر داشته باشید. گل‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد نه تنها زیبا و جذاب و عاشقانه هستند بلکه مدتی طولانی هم زنده و شاداب باقی می‌مانند.

گل داوودی از گل‌های زیبا و ماندگار

گل داوودی با نام علمی Chrysanthemum یک گل از تیره کاسنیان است که چند ساله است و بومی آسیا و شمال شرقی اروپا می‌باشد. کشور چین بیشترین تنوع گونه‌های گل‌های داوودی را دارد اما این گیاه امروزه در بیشتر نقاط جهان کشت می‌شود و یک گیاه محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود. گل داوودی ۱۰۰ تا ۲۰۰ گونه مختلف دارد و در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود. از این گیاه در گلفروشی‌ها برای پر کردن دسته‌های گل زیبا استفاده می‌شود چون داشتن گلبرگ‌های پر و زیاد باعث زیبایی دسته گل شما خواهد شد. گل داوودی یک گونه بادوام است و از زمانی که از شاخه خود چیده می‌شود تا دو هفته هم زنده و شاداب می‌ماند. راز بالاتر بردن عمر و دوام گل داوودی این است که پس از چند روز قسمتی از پایین شاخه را جدا کنید و در گلدانی کوتاه‌تر قرار دهید و مدتی دیگر از زیبایی آن لذت ببرید.

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

گل فریزیا از زیباترین گل‌های ماندگار

فریزیا گیاهی از خانواده زنبق‌ها است که با پیاز و بذر تکثیر می‌شود. گل فریزیا یک گل زیبا و بسیار خوشبو به رنگ سفید یا رنگ‌های دیگر است که در اوایل بهار می‌روید و مدتی بسیار کوتاه گل می‌دهد، این گل اولین بار در سال ۱۸۶۶ در آفریقای جنوبی کشف شد اما اکنون گونه‌های مختلفی دارد و در نقاط مختلف جهان پرورش می‌یابد. گل فریزیا شکل بسیار زیبایی دارد و به عنوان نماد معصومیت، وفاداری و اعتماد شناخته می‌شود و در دسته گل عروس کاربرد زیادی دارد. جالب است بدانید که فریزیا یکی از بادوام‌ترین شاخه‌های گل را دارد و این گل می‌تواند تا سه هفته پس از جدا شدن از ریشه خود زنده بماند پس اگر به دنبال هدیه‌ای خاص و ماندگار هستید که با آن بتوانید اعتماد و علاقه خود را به کسی نشان دهید گل فریزیا بهترین گزینه است.

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

گل میخک از گل‌های زیبا و بادوام

میخک یا میخک قرنفلی که با نام علمی Dianthus caryophyllus شناخته می‌شود گونه‌ای از میخک است که به راسته میخکیان تعلق دارد. این گل، برگ‌هایی پر و چین خورده با لبه‌هایی ناصاف دارد و معمولا تکرنگ آن ترکیبی از دو رنگ متفاوت است. میخک تایخچه‌ای جالب توجه دارد، این گل از گل‌هایی بوده است که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و گفته می‌شود که نام لاتین آن یعنی دیانتوس از کلمه تاجگذاری یا تاج خورشید اقتباس شده است. گل میخک نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. میخک قرمز کمرنگ نشانگر تحسین و میخک قرمز پررنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است پس بهتر است هنگام انتخاب میخک برای هدیه دادن به رنگ آن دقت داشته باشید. میخک گلی ارزان، در دسترس و بادوام است و دو تا سه هفته در ظرف آب زنده و باطراوت باقی می‌ماند به شرطی که قبل از قرار دادن آن داخل آب برگ‌های پایینی میخک را جدا کنید تا هیچ قسمت سبزی زیر آب باقی نماند.

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

گل شیرمرغ یا ستاره بیت اللحم

گل شیرمرغ یا علف تگرتگی که تحت عنوان ستاره بیت اللحم هم شناخته می‌شود یک گیاه گلدار از تیره مارچوبه سانان و سنبلیان است و با نام علمی Ornithogalum شناخته می‌شود. شیرمرغ گونه‌های بسیار متنوعی دارد که ۱۳ گونه از آن در ایران یافت می‌شوند. این گیاه بومی اروپای شمالی و جنوب آفریقا است و ساقه‌هایی بلند با گل‌هایی کوچک و سفید و ستاره‌ای شکل دارد. گفته می‌شود این گل نشانه تولد حضرت عیسی بوده است و به همین دلیل با نام ستاره بیت اللحم نیز شناخته می‌شود. اگر از این گل پس از چیده شدن به خوبی مراقبت کنید تا یک ماه هم زنده و شاداب خواهد بود. نکته کلیدی برای رسیدن به این هدف تمیز نگهداشتن گلدان و آب است. لازم است که هر روز آب گلدان را عوض کنید و گلدان را کاملا بشویید تا گیاه شما پژمرده نشود.

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

گل صحرا از گل‌های زیبا و مقاوم

صحرا مکانی بی آب و علف با شرایط زیستی بسیار دشوار است و هر گونه گیاهی و جانوری که با این شرایط وفق پیدا کرده باشد یک گونه قوی و بادوام است. گل‌های صحرایی هم این شرایط را دارا می‌باشند و بهترین انتخاب برای کسانی به شمار می‌روند که به دنبال شاخه‌های گل بادوام و ماندگار هستند. گل صحرا در شاخه‌هایی بوته‌ای شکل رشد می‌کند و اگرچه پوشیده از خار است اما گل‌هایی کوچک و خوشرنگ تولید می‌کند. وقتی صحبت از گل می‌شود همه به گل رز و بابونه و … فکر می‌کنند اما گل‌های صحرایی تنوع بسیار بالایی دارند و گونه‌های متنوعی مثل گل خار، برونیا، پروتئا و بوته‌های مخروطی را شامل می‌شوند. در حالی که یک شاخه گل معمولی در بهترین حالت دو هفته دوام می‌آورد این گل‌های زیبا می‌توانند هفته‌ها زنده بمانند و زیبایی خود را حفظ کنند.

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

گل‌های استوایی و گرمسیری

هر گلی اگر به خوبی از آن مراقبت شود حداقل ۵ روز زنده و شاداب باقی خواهد ماند اما اگر به دنبال گیاهی هستید که گل‌هایی بزرگ و زیبا و خوشرنگ داشته باشد گل‌های گرمسیری همان چیزی است که به آن نیاز دارید. مناطق گرمسیری مناطقی پربارش و مرطوب هستند و گیاهان خاص و متفاوتی دارند. وجود رطوبت بالا و هوای گرم در این مناطق باعث شده است که ساختار گیاهان گرمسیری متفاوت باشد و دوام آن‌ها افزایش پیدا کند. گیاهان گرمسیری گونه‌های مختلفی دارند مثل درفش گیاه، مرغ بهشتی، ارکیده و … برای افزایش عمر این گیاهان، برگ‌های آن‌ها را جدا کنید و در آب قرار دهید. با این گیاه گل شما حداقل دو هفته شاداب و سرحال باقی خواهد ماند.

این گل‌های زیبا بیشترین ماندگاری را پس از چیده شدن دارند

سایر مقالات در شاخه گیاهان و حیوانات خانگی

Real Simple ()

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

چهار × چهار = .hide-if-no-js { display: none !important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط