به گزراش تسنیم، آنها برادرند. یکی عادل و دیگری میعاد نام دارد. یکی هنوز کودک است و دیگری نوجوان. تا همین چندی پیش صفحه اینستاگرام‌شان طرفدارانی داشت؛ اما حالا چند برابر شده‌اند.

این دو برادر فعالیت‌شان را در فضای مجازی شروع کرده بودند و به پیش می‌رفتند. تا اینکه به یک‌باره پایشان به تلویزیون باز شد. تلویزیونی که دیگر خودش کشف و شهود نمی‌کند و دنباله‌روی اینستاگرام شده است.

عادل و میعاد در اقدامی عجیب به تلویزیون دعوت شدند و در برنامه‌های مختلف با آنها صحبت شد. کار تا جایی بالا گرفت که این دو برادر به همراه پدر و مادرشان به برنامه‌ی «فرمول یک» با اجرای علی ضیا رفتند. وقتی این اتفاق افتاد، ماجرا شکل دیگری گرفت.

دو برادر که خواننده‌اند، پدر و مادری که ناشنوا هستند، صفحه‌ی اینستاگرامی که حالا پس از حضورشان در تلویزیون فالوورهای بسیاری دارد...

اینها همان سناریویی است که در یک سال و نیم گذشته بارها و بارها در برنامه‌های مختلف تلویزیون و برای خوانندگان بسیاری تکرار شد و انتهایش به معرفی خوانندگانی ختم شد که اکنون بازار کنسرت‌های موسیقی پاپ در ایران، دستشان است.

دکتر صابری، بهنام بانی، حمید هیراد، هوروش بند، پازل بند و ماکان بند از جمله‌ی این گروه‌ها هستند. هر کدام از این گروه‌ها به نوعی و به واسطه‌ی برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون شهرت سراسری یافتند و بلافاصله کنسرت‌هایشان آغاز شد.

هر کدام از این خوانندگان با کمترین سابقه‌ی هنریِ ممکن به پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون ایران دعوت می‌شدند و در قالب مهمان برنامه مقابل مجری‌های معروف می‌نشستند. فردایِ روز برنامه هم فالوورهای اینستاگرامشان چندین برابر و چند هفته بعد هم کنسرت‌هایشان آغاز میشد.

یکی از مهمترین شاهکارهای تلویزیون در این مسیر همین آقای دکتر صابری بود. پزشکی که در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی حضوری مستمر داشت و در نهایت هم خواننده شد و کنسرت برگزار کرد. آقای دکتر بر روی صحنه کاری کرد که دیگر پلی‌بک هم برای مردم عادی شود.

اما گویی در تلویزیون و سازمان صدا و سیما هیچ نظارتی بر چگونگی دعوت از مهمانان وجود ندارد. چرا که عادل و میعاد تازه‌ترین شاهکارِ تلویزیون در همین مسیر هستند. آنها همان مسیری را رفته‌اند که دیگر خوانندگانِ موسیقی پاپ در یک سال و نیم گذشته رفته‌اند. آغاز فعالیت در فضای مجازی، حضور در برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون و در ادامه برگزاری کنسرت‌های متعدد و کسب درآمدهای میلیاردی...

البته عادل و میعاد گام آخر را هنوز عملی نکرده‌اند اما به راحتی می‌شود حدس زد که این مرحله هم به زودی عملی خواهد شد.

البته این دو برادر از هم‌اکنون درآمدزاییِ حاصل از مشهور شدن در تلویزیون را آغاز کرده‌اند. در صفحه اینستاگرام‌شان بابت پُست‌های تبلیغاتی برای خوانندگان دیگر مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.

در میان این بازارِ مکاره؛ ارگان‌های نظارتی در تلویزیون گویی خواب هستند. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گویا معیار مشخصی برای سنجش کیفیِ آثار و خوانندگان ندارد. دیگر ارگان‌ها هم که اصلا اهمیتی برایشان ندارد که گوش مردم هر روز با چه ترانه‌ها و موسیقی‌هایی عادت داده می‌شود.

مافیای موسیقی مسئله‌ی شاخ و دُم داری نیست. همین روندی که در یکی دو سال گذشته در موسیقی پاپ ایران طی شده را اگر دنبال کنیم؛ مافیای موسیقی ایران را درخواهیم یافت...