فیلمی جالب و دیدنی از تپش قلب خارج شده از بدن انسان


فیلمی جالب و دیدنی از تپش قلب خارج شده از بدن انسان

در اینجا فیلمی جالب و دیدنی از قلبی را مشاهده می کنید که از بدن انسان خارج شده است و همچنان ضربان دارد.

فیلمی جالب و دیدنی از تپش قلب خارج شده از بدن انسان

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قلب عضوی حیاتی از بدن انسان بوده و مرگ و زندگی انسان‌ها به ضربان و تپش‌های آن وابسته است و با پمپاژ قلب خون درون سیستم گردش خون به چرخش در می‌آید و موادمغذی و اکسیژن به سلول‌ها می‌رسد و دی اکسیدکربن بازگشتی به ریه‌ها می رود.

در فیلم زیر قلب را مشاهده می‌کنید که از بدن یک بیمار مرگ مغزی خارج شده و آماده پیوند زدن به بدن بیماری دیگری است و باید برای انتقال به بدن بیمار دیگری در باکس مخصوص انتقال قرار و پس از طی مسافتی به بیمارستان بیمار نیازمند به قلب انتقال داده شود.

ضربان قلب مستقل از مغز است و در واقع این عضو حیاتی می تواند خارج از بدن ضربان داشته باشد ونشان دهنده خودکار بودن قلب در ضربان است، چرا که سلول‌های قلبی تا زمانی که اکسیژن داشته باشند توانایی ضربان سازی دارند و سلول‌های قلبی با وجود اکسیژن خون می‌توانند به ضربان ادامه می‌دهند.

در این فیلم مشاهده می کنید که قلب پس از خروج از بدن به دستگاهی متصل شده است و خون در داخل آن جریان دارد در این صورت قلب مانند همچنان به عملکرد خود به طور طبیعی ادامه می دهد چرا که خون گرم با موادمغذی و اکسیژن به قلب وارد و از آن خارج می‌شود و در نتیجه دمای قلب کاهش پیدا نمی‌کند و مطابق دمای بدن به فرد نیازمند اهدای قلب پیوند زده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قصد دارد هر هفته پنج شنبه ساعت 11 عملکرد سیستم‌های بدن یا جراحی‌ها و آسیب‌های دلخراش اعضای بدن ناشی از تصادفات را در قالب فیلم و تصویر به مخاطبان نشان دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من