پهپاد چهار ملخه چوبی بسازید! (+عکس)


موبنا – این روزها انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی با بدنه چوبی ساخته می‌شود که از جمله آنها می‌توان به رایانه‌ها، صفحه کیدها، و سیستم‌های پخش بازی‌های ویدیویی اشاره کرد. در این میان گروهی از مهندسان به این نتیجه رسیدند که پهپادها هم می‌توانند با بدنه چوبی به پرواز درآیند. با این توضیح یک شرکت آمریکایی به نام «سرتین» پهپادی را با نام «آئرو وود»...

موبنا – این روزها انواع مختلف دستگاه‌های الکترونیکی با بدنه چوبی ساخته می‌شود که از جمله آنها می‌توان به رایانه‌ها، صفحه کیدها، و سیستم‌های پخش بازی‌های ویدیویی اشاره کرد. در این میان گروهی از مهندسان به این نتیجه رسیدند که پهپادها هم می‌توانند با بدنه چوبی به پرواز درآیند. با این توضیح یک شرکت آمریکایی به نام «سرتین» پهپادی را با نام «آئرو وود» عرضه کرده است که بدنه چوبی دارد و کاربران می‌توانند بخش‌های مختلف بدنه آن را به صورت شخصی و بدون داشتن هرگونه تخصص به یکدیگر متصل کنند.

کیت اصلی «آئرو وود» یک صفحه اصلی شامل 184 قطعه چوبی را شامل می‌شود که تمامی آنها توسط لیزر برش خورده و در کنار یکدیگر رار گرفته‌اند و همچنین ماژول‌های الکترونیکی مختلف از جمله چهار موتور، پروانه‌ها و … برای آن در نظر گرفته شده است و واحد مرکزی برای پرواز دستگاه هم در جعبه آن وجود دارد. بر اساس دستورالعملی که داخل جعبه این دستگاه تعبیه شده است، کاربران می‌توانند تمامی این قطعات را به یکدیگر متصل کنند و بدون آنکه از چسب یا هر گونه ابزار اتصالی دیگر استفاده کنند، ساخت این پهپاد را به راحتی به انجام برسانند.

پهپاد چهار ملخه چوبی بسازید! (+عکس)

آنها در نهایت یک پهپاد چوبی در اختیار خواهند داشت که تنها 79 گرم وزن دارد و یک ابزار کنترل از راه دور هم برای آن در نظر گرفته شده است. البته نکته جالبی که برای این پهپاد در نظر گرفته شده، طراحی آن با اشکال مختلف است. قطعاتی که داخل جعبه این پهپاد قرار داده شده‌اند می‌تواند به چهار شکل مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا کاربر بتواند محصول نهایی را مورد علاقه خود استفاده کند. بر این اساس در دستورالعمل این دستگاه چهار روش متفاوت برای سرهم کردن قطعات پهپاد ارایه شده است و البته همه آنها در خانواده پهپادهای چهار پروانه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند.

پهپاد چهار ملخه چوبی بسازید! (+عکس)

زمانی که پهپادها تکمیل شدند کاربران می‌توانند دوربین دیجیتالی مخصوص با توانایی تصویربرداری 720 پیکسلی با سرعت 30 فریم در ثانیه را به آن متصل کنند. این دوربین به گونه‌ای ساخته شده است که در آن واحد به صورت مستقیم تصاویر ویدیویی را به زمین مخابره می‌کند و کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن مربوطه آنها را روی گوشی هوشمند خود در اختیار بگیرد. همچنین این امکان وجود دارد تا کاربر پهپاد را در حالت ثابت در آسمان نگه دارد تا به کمک آن عکاسی کند یا اینکه، با فشار دادن یک کلید پهپاد در هر نقطه‌ای که قرار دارد به صورت مستقیم به خانه برگردد.

کاربر با هر بار شارژ کامل باتری این پهپاد چهار ملخه می‌توانند به مدت 10 دقیقه پرواز را با آن تجربه کند. از دیگر قابلیت هایی که برای این محصول در نظر گرفته شده است می‌توان به گیرنده مسیریاب جی پی‌سی متناسب با پرواز، سیستم پخش تصاویر ویدیویی روی پرده بزرگ سفید، سیستم شناسایی منطقه از طریق گیرنده ماورای صوت، و یک اسپیکر برای پخش صدا اشاره کرد.

پهپاد «سر تین» هم اکنون به تولید انبوه رسیده است و اگر کاربران تمایل به خرید کیت آن داشته باشند می‌توانند با پرداخت 79 دلار آن را در اختیار بگیرند و در این میان اگر کاربران بخواهند این مجموعه را به صورت کامل خریداری کنند باید 159 دلار بپردازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گجت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)