هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند


هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند

حدود 18 میلیون نفر از مردم یمن از عدم امنیت غذایی رنج می برند که هشت میلیون و 400 هزار نفر از آنها با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ پایگاه اینترنتی رلیف وب نکات مهم گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) را درباره اوضاع انسانی در یمن را که روز 30 ژانویه منتشر شد، به شرح زیر برشمرد:
برآورد شده است که از زمان تشدید خشونت ها در الحدیده از ماه ژوئن گذشته تاکنون، حدود 600 هزار نفر از مردم از این استان گریخته اند. به رغم آن که از شدت درگیری ها در مقایسه با ماه های اخیر کاسته شده است، درگیری ها در اطراف شهر الحدیده همچنان ادامه دارد و ارائه کمک های انسانی به این منطقه به علت شرایط امنیتی و عملیاتی آن جا کار دشواری است. گفتگوهای صلح که در ماه دسامبر در سوئد برگزار شد به توقف درگیری ها بر سر (تصرف) شهر الحدیده منتهی شد. درگیری و جنگ خطرات بسیاری را به طور ویژه برای کودکان به وجود آورده است. این پدیده به طور خاص آن دسته از کودکانی را تحت تاثیر خود قرار داده است که در بیمارستان ها بستری هستند و یا این که نیازمند کمک های بشردوستانه فوری هستند.
هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند
بسیاری از کارمندان دولت در یمن هنوز حقوق و دستمزدی دریافت نمی کنند. در نتیجه، مراکزی که خدمات اساسی را به شهروندان ارائه می دهند تعطیل شده اند. برآورد شده است که حدود 50 درصد از تاسیسات بهداشتی تعطیل شده اند. این گفته به معنای آن است که تعداد محدودتری از خانواده ها به خدمات بهداشتی دسترسی دارند. عدم پرداخت دستمزد به معلمان باعث شده است که حدود سه میلیون و هفتصد هزار دانش آموز یمنی نتوانند به مدرسه بروند و به همین دلیل، خطر وادار کردن آنها به کار یا ازدواج اجباری افزایش یافته است. براساس جدیدترین برآوردها و تحلیل ها، حدود 15 میلیون و 900 هزار نفر از مردم یمن (چیزی معادل 53 درصد جمعیت این کشور) از عدم امنیت غذایی رنج می برند و به این ترتیب به طور جدی در معرض خطر سوء تغذیه هستند. سطوح کنونی عدم امنیت غذایی باعث شده است که خانواده های یمنی بچه های خود را به کار بفرستند و یا این که به فروش وسایل منزلشان روی بیاورند.
هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند

از زمان شروع موج دوم بیماری وبا در یمن، از 27 آوریل سال 2017 تا اواخر دسامبر سال 2018، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند که دو هزار و هفتصد و سی و دو نفر از آنها جان باخته اند. برای اولین بار در مناطق پرریسک عدن و الحدیده برنامه های ارائه واکسن وبا مختل شده است.
در سال 2018، یکهزار و 321 مورد خشونت شدید علیه کودکان در یمن مورد تایید نهادهای ذیربط حقوق بشری قرار گرفت. اکثر این خشونت ها در استان الحدیده صورت گرفتند. استان های تعز و حجه در رده های بعدی قرار داشتند.
هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند
در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: چهار سال از شروع بحران یمن می گذرد و این کشور با یکی از وخیم ترین بحران های انسانی در جهان روبروست. تشدید خشونت ها به فروپاشی اقتصادی و از بین رفتن زیرساخت های خدماتی اساسی منتهی شده است به گونه ای که بسیاری از خانواده ها را به ورطه قحطی و فقر کشانده است. هیچ پایانی برای بحران یمن متصور نیست. مشکلات اقتصادی، بیماری و آوارگی و نیز وضعیت خانواده ها و کودکان یمنی همچنان رو به وخامت دارد. حدود 24 میلیون نفر از مردم یمن، معادل حدود 80 درصد از کل جمعیت این کشور، نیازمند کمک های بشردوستانه هستند. حدود سه میلیون و 900 هزار نفر از مردم نیز از آغاز بحران در یمن آواره شده اند.
هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند

یمن در حال حاضر با یکی از بزرگترین بحران های غذایی در جهان مواجه است. در نتیجه، ارائه کمک های غذایی به مردم یمن از اولویت بسیار بالایی برخوردار است. حدود 18 میلیون نفر از مردم یمن از عدم امنیت غذایی رنج می برند که هشت میلیون و 400 هزار نفر از آنها با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می نمایند. هفت میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می برند که دو میلیون نفر از آنها کودک و بیش از یک میلیون نفر از آنها زنان حامله اند.
متن کامل این گزارش در وبسایت رلیف وب موجود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق