تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019


تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019

اشکودا کاروک از زمان عرضه در اواخر سال 2017 به یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای بازار و اصحاب رسانه تبدیل شده است. البته برخی افراد می‌گویند کاروک استایل عجیب و متفاوت پدر خود یعنی خودروی یتی را از دست داده و این موضوع جای شرمساری دارد. اما حالا کاروک هم با تریم اسکات عرضه شده... The post تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019 appeared first on...

اشکودا کاروک از زمان عرضه در اواخر سال 2017 به یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای بازار و اصحاب رسانه تبدیل شده است. البته برخی افراد می‌گویند کاروک استایل عجیب و متفاوت پدر خود یعنی خودروی یتی را از دست داده و این موضوع جای شرمساری دارد.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
اما حالا کاروک هم با تریم اسکات عرضه شده است. در این نسخه اصلاحات الهام گرفته از خودروهای آفرود صورت گرفته است. پیش از این نیز نسخه‌های اسکات اوکتاویا استیت و کودیاک نیز معرفی شده بود. خب با این تفاسیر آیا تریم اسکات می‌تواند برخی از ویژگی‌های جذاب یتی را بازگرداند؟

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
کاروک اسکات دارای برخی جزئیات ظاهری و داخلی متمایز در مقایسه با نسخه‌های استاندارد است. در بخش ظاهری، رکاب‌های جانبی و فلاپ های متفاوت در بخش پایینی سپرها دیده می‌شوند که ظاهر خشن‌تری را به ارمغان آورده‌اند. آینه‌های جانبی هم دارای پوشش نقره‌ای متضاد بوده و نشان‌های ویژه‌ی اسکات هم روی گلگیرهای جلو دیده می‌شوند.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
داخل کابین هم طراحی جدیدی برای پوشش صندلی‌ها، پانل و داشبورد تدارک دیده شده است. صندلی‌های قهوه‌ای کاروک اسکات دارای لوگوی این تریم بوده و عناصر چوبی هم روی درب‌ها دیده می‌شوند. این حس و حال بی‌شک باعث ایجاد جذاب‌ترین ظاهر برای کاروک شده‌اند.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
اسکات جزو فول ترین نسخه‌های کاروک بوده و حدود 2 هزار پوند گران‌تر از تریم SE L است. البته این خودرو به‌صورت استاندارد از رینگ‌های 19 اینچی، سانروف پانورامیک، درب پشتی برقی، پدال‌های آلومینیومی و پکیج جاده‌ای سود می‌برد که برای استفاده از آن‌ها در نسخه‌ی SE L باید 2395 پوند پرداخت کنید.


صفحه‌نمایش 8 اینچی این خودرو از سیستم ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برد هرچند با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان صفحه لمسی 9.2 اینچی را سفارش داد. در بخش عقب محفظه بار بزرگی دیده می‌شود. صندلی‌های عقب نیز به‌صورت هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند بلغزند و یا تا شوند. حتی می‌توان آن‌ها را از خودرو بیرون آورد. اگر 5 نفر را حمل نمی‌کنید می‌توانید صندلی وسط را خارج کنید و بنابراین دو صندلی بیرونی را به سمت هم بلغزانید که در این صورت فضای شانه‌ی بیشتری فراهم می‌شود.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
اگرچه فضای داخلی کاروک اسکات جذاب و هوشمندانه طراحی شده اما افرادی که به دنبال ویژگی‌های آفرودی هستند شاید ناامید شوند. ارتفاع خودرو همچون دیگر مدل‌ها بوده و لاستیک‌ها نیز بیشتر با در نظر گرفتن کاربری‌های جاده‌ای طراحی شده‌اند. اگر آفرود کردن اولویت اول شما برای کراس اووری خانوادگی است جیپ کامپس تریل هاوک می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
اما واقعیت این است که اکثر خریداران با چنین خودروهایی به فکر آفرود سنگین نمی‌افتند. به همین خاطر سیستم چهار چرخ محرک کاروک کاملاً پاسخگوی نیازهاست.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
این حقیقت که از نظر مکانیکی تفاوتی بین کاروک چهار چرخ محرک و دیگر نسخه‌ها وجود ندارد به معنی سواری مشابه است؛ به‌عبارت‌دیگر با وضعیت بسیار دل‌چسبی روبرو هستیم. وزن فرمان، پدال ترمز، کلاچ و گیربکس به خوبی باهم چفت شده‌اند و حس خوبی دارند. سیستم تعلیق نیز بالانسی خوب بین راحتی و چابکی ایجاد کرده و اگرچه سفت‌تر از پژو 3008 است اما بهتر از سیستم تعلیق پسرعموی کاروک یعنی سئات آتکا عمل می‌کند.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
دو پیشرانه در دسترس است که یکی از نوع 1.5 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 148 اسب بخار و دیگری از نوع 2 لیتری دیزلی است که این آخری در تست ما حضور داشته است. پیشرانه‌ی دیزلی اسکات نرم و آرام بوده و پرفورمنس کاملاً مناسبی دارد. این پیشرانه تنها با گیربکس 6 سرعته دستی همراه می‌شود درحالی‌که پیشرانه‌ی بنزینی نیز فقط با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه ارائه شده است. پیشرانه‌ی دیزلی مصرف سوخت خوبی داشته و در دنیای واقعی هم می‌توان به اعداد اعلامی سازنده دست یافت.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
کاروک اسکات کراس اوور بسیار دوست‌داشتنی‌ای است اما درحالی‌که آپشن های بیشتر این خودرو ارزش بیشتری در مقابل مبلغ پرداختی در مقایسه با مدل SE L ایجاد کرده‌اند اما قوای محرکه‌ی چهار چرخ محرک آن به معنی قیمت بیشتر است. مدل‌های دیفرانسیل جلوی هم‌رده حدود 1560 تا 1810 پوند ارزان‌تر هستند بنابراین نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی کاروک مجهز به پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزلی را می‌توان با 3955 پوند کمتر از نسخه‌ی اسکات چهار چرخ محرک خریداری نمود؛ به‌عبارت‌دیگر اگر شما بتوانید چشمتان را روی سیستم چهار چرخ محرک و تجهیزات بیشتر مدل اسکات ببندید، قطعاً مدل SE L معامله‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

تجربه رانندگی با اشکودا کاروک اسکات 2019
اشکودا کاروک اسکات همانند دیگر مدل‌های این خانواده جزو بهترین خودروهای خانوادگی بازار است. کاروک خودرویی جادار و راحت و با سواری برجسته بوده و نقص‌های بسیار کمی دارد. سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعاً چه قدر به سیستم چهار چرخ محرک و برخی ویژگی‌های متفاوت اسکات نیاز دارید. مدل‌های دیفرانسیل جلوی کاروک کم‌هزینه‌تر بوده و ارزان‌تر هم هستند. تا زمانی که واقعاً تحت تأثیر مدل اسکات قرار نگیرید، نسخه‌های بهتر دیگری هم در خانواده‌ی کاروک به چشمتان خواهند خورد.

مشخصات اشکودا کاروک اسکات 2.0 TDI 150PS 4×4 Man

قیمت: 31275 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/340 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته دستی، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.9 ثانیه حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان