به گزارش پارس نیوز، حدود دو هفته پیش بالاخره خبر بازگشتش به تلویزیون با یک برنامه سینمایی به صورت رسمی تأیید شد. پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای برنامه‌اش در ایام جشنواره فیلم فجر شنیده‌ می‌شد که خودش آن را تکذیب کرد تا در نهایت مدیر تأمین برنامه شبکه یک خبر اجرای برنامه هفتگی او بعد از ایام جشنواره را تأیید کند.

اما فریدون جیرانی اجرای برنامه‌ جشنواره‌ای را هم که بر عهده نداشته باشد، همواره در بطن سینما و جشنواره فیلم فجر حضور داشته است. علاقه‌مندان سینما منتظرند تا فیلم تازه‌اش «آشفتگی» را با بازی بهرام رادان و مهناز افشار ببینند که بار دیگر در آن به سراغ عشق و جنایت رفته است؛ فیلمی که خود جیرانی می‌گوید رئالیستی و اجتماعی نیست و فضای متفاوتی نسبت به دیگر ساخته‌هایش دارد. این روزها ایام پرکار جیرانی است و همزمان با آغاز به کار جشنواره از اولین قسمت سریال او «نهنگ آبی» رونمایی شده است.

این سریال اولین حضور لیلا حاتمی در شبکه نمایش خانگی است و بازیگران شناخته شده دیگری هم چون ساعد سهیلی، ماهور الوند، ویشکا آسایش، حسین یاری، مصطفی زمانی، آزاده صمدی، حمیدرضا آذرنگ و... با او همبازی هستند. جیرانی به همین بهانه در گفت‌وگویی با ایسنا گفته که شبکه نمایش خانگی جای تلویزیون خصوصی را گرفته و اگر تلویزیون خصوصی بود، دیگر شبکه نمایش خانگی وجود نداشت. جیرانی معتقد است که الآن نقدینگی به سمت دلار و ملک نمی‌رود و به سمت سینما آمده است. او پیش از این در گفت‌وگویی درباره حواشی ورود پول‌های مشکوک به شبکه نمایش خانگی گفته بود اتفاقاتی که برای سرمایه‌گذاران شهرزاد افتاد این رسانه را ضربه‌پذیر کرده است: «کاش آن اتفاقات پشت «شهرزاد» پیش نمی‌آمد تا ما بتوانیم سربلندتر از حضور صاحبان نقدینگی در این رسانه دفاع کنیم» این فیلمساز منتقد در عین حال تأکید دارد که همه پول‌ها مشکوک نیست و بی‌انصافی است که همه را با یک چوب برانیم.