با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید


رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از زیباترین دورنماهای شهری جهان که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند، می پردازیم. تماشای دورنماهای شهری زیبا حس بی نظیری را در افراد ایجاد می کند. این دورنما چه ساخت انسان باشد و چه منظره ای طبیعی، نه تنها گردشگران را تحت تاثیر […] نوشته با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از زیباترین دورنماهای شهری جهان که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند، می پردازیم.

تماشای دورنماهای شهری زیبا حس بی نظیری را در افراد ایجاد می کند. این دورنما چه ساخت انسان باشد و چه منظره ای طبیعی، نه تنها گردشگران را تحت تاثیر زیبایی خود قرار می دهد؛ بلکه به نوعی نشان دهنده تاریخچه آن شهر و قدرت شهروندان آن نیز هست.

از ایالات متحده آمریکا گرفته تا چین و از کانادا گرفته تا استرالیا، شهرهای بسیاری دورنماهای بی نظیری دارند. در ادامه همراه کلیک باشید تا با 10 مورد از زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید. به علاوه پس از معرفی هر دورنمای شهری، بهترین نقاطی که می توان از آن ها این دورنماها را تماشا کرد نیز معرفی شده اند.

10- سنگاپور

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

سنگاپور دومین کشور متراکم جمعیتی در جهان است؛ زیرا بیش از 90 درصد ساکنان آن در برج هایی بسیار بلندمرتبه زندگی و کار می کنند. بلندترین ساختمان های این شهر در مرکز آن واقع شده اند؛ جایی که در آن به قلب تاریخی سنگاپور نیز برخواهید خورد.

با این همه، به علت وجود برخی محدودیت های کنترل ترافیک هوایی، هیچ آسمان خراشی در سنگاپور نمی تواند بیش از 280 متر ارتفاع داشته باشد؛ بنابراین این موضوع باعث ایجاد یکی از زیباترین دورنماهای شهری جهان شده است. مشهورترین این آسمان خراش ها، برج مارینا بی بوده که با ارزشی معادل 5.5 میلیارد دلار، گران قیمت ترین ساختمان جهان نیز به شمار می رود.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای سنگاپور: بام (یا رصدخانه) هتل مارینا بی سندز

9- ریو دو ژانیرو، برزیل

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

یکی از ضرب المثل های مشهور برزیلی می گوید: خداوند جهان را در شش روز آفرید و روز هفتم را به خلق ریو اختصاص داد. این شهر که دارای طبیعت بسیار زیبایی است، تمامی گردشگران را هیجان زده می کند. هرکس که در کنار مجسمه حضرت مسیح بر فراز کوه شوگرلوف بایستد، بدون تردید یکی از زیباترین دورنماهای شهری جهان را مشاهده خواهد کرد.

در ریو، رنگ آبی اقیانوس اطلس در کنار رنگ سفید سواحل ماسه ای، رنگ سبز گیاهان استوایی زیبا و شهرسازی جذاب این شهر، دورنمای شهری بسیار جالبی را شکل داده است.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای ریو دو ژانیرو: کوه شوگرلوف و بام هتل فاسانو

8- شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

شیکاگو، محل به وجود آمدن اولین آسمان خراش جهان، دارای یکی از زیباترین دورنماهای شهری جهان نیز هست. زمانی که اولین آسمان خراش استیل جهان (ساختمان بیمه خانه) در سال 1885 در شیکاگو ساخته شد، سبک جدیدی از مهندسی که شیوه نوینی از گشترش عمودی را ارائه می داد، به جهانیان معرفی شد. مشهورترین آسمان خراش شیکاگو برج 110 طبقه ویلیس بوده که 442 متر ارتفاع دارد.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای شیکاگو: آسمان نمای آدلر، رصدخانه برج هنکاک، رصدخانه برج ویلیس و پارک میلنیوم

7- سیدنی، استرالیا

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

اگرچه سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا دارای تعداد زیادی آسمان خراش نیست؛ با این حال بدون تردید یکی از زیباترین دورنماهای شهری جهان را دارد. دورنمای این شهر شامل آسمان آبی، تعدادی آسمان خراش کنار هم قرار گرفته و دو بنای بسیار مشهور است: ساختمان صدفی شکل اپرای سیدنی (طراحی شده توسط یورن اوتزان) و منحنی های باشکوه پل بندرگاه سیدنی. بندرگاه سیدنی معمولا به عنوان زیباترین بندرگاه طبیعی جهان شناخته می شود.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای سیدنی: دیدبان کیریبیلی، بام رستوران هتل شانگریلای سیدنی و بندر دارلینگ هاربر

6- دبی، ایالات متحده عربی

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

دبی که در مدتی بسیار اندک به شهری که اکنون هست تبدیل شده، بیش از هر شهر دیگری در جهان دارای آسمان خراش هایی مرتفع تر از 250 متر است. اگرچه دورنمای شهری دبی مانند سایر شهرهای فهرست چندان متراکم نیست؛ با این حال هر یک از ساختمان های این شهر شاهکارهای معماری جهان به شمار می روند.

برج خلیفه که مرتفع ترین برج جهان محسوب می شود، دارای 163 طبقه بوده که ارتفاع آن ها با هم به 585 متر می رسد. البته نوک این برج تا ارتفاع 829 متر نیز بالا رفته است. از دیگر بناهای چشمگیر دبی می توان به هتل بسیار بلند جی دبلیو ماریوت مارکوئیز و مرتفع ترین ساختمان کاملا مسکونی جهان یعنی ساختمان 101 طبقه مارینا پرنسس اشاره کرد.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای دبی: رصدخانه برج خلیفه و دبی مارینا

5- ونکوور، کانادا

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

ونکوور که به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی نیز شناخته می شود، بزرگترین کلان شهر خط ساحلی غربی کانادا است. این شهر دارای یکی از مدرن ترین و زیباترین دورنماهای شهری جهان نیز هست. در فیلم ها گاهی به علت ارزان تر بودن فیلم برداری در ونکوور، از دورنمای آن به جای دورنمای نیویورک استفاده می شود.

اگرچه خود ساختمان ها از نظر زیبایی شناسی حرف خاصی برای گفتن ندارند؛ با این وجود اطراف آن هاست که این ساختمان ها و در مجموع دورنمای شهر را دیدنی و زیبا جلوه می دهد. کوه های پوشیده از برف، دریاچه ها و جنگل ها قابی بر دورنمای شهری ونکوور هستند. مرتفع ترین ساختمان این شهر نیز هتل 62 طبقه شانگریلا است.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای ونکوور: پل های گرنویل و بورارد، پارک چارلسون، پارک کوئین الیزابت، پارک استنلی و رستوران Top of Vancouver

4- شانگهای، چین

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

شانگهای یکی از زیباترین شهرهای آسیایی بوده و به علت شکوه و زیبایی بسیار، به عنوان پاریس شرق نیز شهرت دارد. شانگهای امروزه بزرگترین کلانشهر جهان با حدود 24 میلیون ساکن محسوب می شود. این شهر همچنین در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین مرکز مالی جهانی است؛ بنابراین روز به روز به تعداد آسمان خراش های آن اضافه می شود.

مرتفع ترین ساختمان دورنمای شهری شانگهای، برج 127 طبقه و 623 متری شانگهای بوده که دومین ساختمان مرتفع جهان به شمار می رود. با این وجود، شناخته شده ترین ساختمان شانگهای، برج مروارید خاور است که دارای 11 گوی، یک رستوران گردان و نورپردازی بی نظیری در شب است.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای شانگهای: باند (Bund) و بام تراس هتل ریتز کارلتون

3- کیپ تاون، آفریقای جنوبی

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

کیپ تاون در آفریقای جنوبی نیز یکی از زیباترین دورنماهای شهری در جهان را دارد. اگرچه آسمان خراش های مرکز شهر کیپ تاون چندان هیجان انگیز نیستند؛ با این حال پس زمینه کوه تیبل است که دورنمای شهری کیپ تاون را منحصر به فرد ساخته است. این کوه زیبا که 1086 متر ارتفاع دارد، دورنماهای شهری ساحلی آفریقای جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای کیپ تاون: رصدخانه کوه تیبل، کوه سرشیر و تپه سیگنال

2- نیویورک، ایالات متحده

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

نیویورک که به Big Apple نیز شهرت دارد، با دورنمای شهری منهتن که از تعداد زیادی آسمان خراش تشکیل شده و همه افراد به سادگی آن را تشخیص می دهند، تعریف می شود. مشهورترین ساختمان در دورنمای شهری نیویورک، ساختمان امپایر استیت است. این ساختمان 102 طبقه داشته و از زمان ساخت آن تا سال 1972، مرتفع ترین آسمان خراش جهان به شمار می رفت. با این حال، امروزه این ساختمان 37امین ساختمان بلند جهان محسوب می شود.

امروزه مرتفع ترین آسمان خراش نیویورک، ساختمان 104 طبقه مرکز تجارت جهانی یک است. این ساختمان 51 متر از محل برج های دو قلو که در حادثه 11 سپتامبر طی اقدامات تروریستی از بین رفتند، مرتفع تر است.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای نیویورک: رصدخانه مرکز تجارت جهانی یک، پارک بروکلین بریج، تورهای هلی کوپتر، رصدخانه ساختمان امپایر استیت و ساختمان تایم وارنر (طبقه چهارم)

1- هنگ کنگ، چین

با زیباترین دورنماهای شهری جهان آشنا شوید

هنگ کنگ بدون تردید دارای یکی از مشهورترین و زیباترین دورنماهای شهری جهان است. این شهر که زمانی جزئی از قلمروی بریتانیا بوده، بیشترین تعداد ساختمان های مرتفع تر از 150 متر را در خود جای داده؛ به همین علت نیز لقب “عمودی ترین شهر جهان” را به خود اختصاص داده است.

در هنگ کنگ، در کنار بندر ویکتوریا آسمان خراش ها و ساختمان های عجیب و غریب بسیاری دیده می شوند که پس زمینه ای از کوهستان دارند. همین عوامل دورنمای شهری هنگ کنگ را به یکی از منحصر به‌فردترین دورنماهای شهری جهان بدل کرده است. مرتفع ترین ساختمان این شهر، برج اینترنشنال کامرس سنتر 118 طبقه است. این ساختمان نهمین ساختمان بلند جهان محسوب می شود.

بهترین نقطه برای تماشای دورنمای هنگ کنگ: اسکله Kowloon، قله ویکتوریا، و اتاق های هتل ریتز کارلتون هنگ کنگ

Source: theluxurytravelexpert

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس