صعود بورس‌های انگلیس و آمریکا


در شرایطی که بورس‌های اروپا و آمریکا روز خوبی را سپری کردند، بورس‌های آسیایی به روند کاهشی خود ادامه دادند.

آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس انگلیس دیروز لوایح متعددی را در خصوص آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا بررسی کرد که در مهم‌ترین آن‌ها، نمایندگان در وست مینستر با لایحه به تعویق افتادن خروج انگلیس از این اتحادیه در صورتی که طرفین نتوانند تا پیش از مهلت قانونی مقرر به توافق دست یابند، مخالفت کردند. مجلس انگلیس هم چنین از ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواست تا برنامه جدیدی در خصوص بریگزیت تهیه کند.

شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن در پایان معاملات خود با ۱.۳ درصد افزایش در سطح ۶۸۳۳.۹۳ واحد بسته شد. در وال استریت شاخص "داو جونز" با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۵۷۹.۹۶ واحد رسید. اکنون معامله گران منتظر نتایج مذاکرات امروز بین مقامات چین و آمریکا بر سر مسائل تجاری و جلسه هفتگی بانک مرکزی این کشور هستند.

هر چند که فعالان بازار اکنون با دید مثبت‌تری به مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا نگاه می‌کنند، اما اقدام اخیر آمریکا در متهم کردن شرکت هوآوی به سرقت اسرار تجاری، باعث برگشت بخشی از نگرانی‌ها به بازارهای سهام شده است. با این حال استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که این دو موضوع با یکدیگر ارتباطی ندارند.

در بورس‌های آسیایی، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۱ درصد کاهش در سطح ۲۷ هزار و ۵۰۵.۷۱ واحدی بسته شد. شاخص "شانگهای کامپوزیت" نیز با افت مشابه ۰.۱ درصدی رقم ۲۵۹۳.۰۷ واحدی را به ثبت رساند و شاخص "نیک‌کی ۲۲۵" بورس توکیو تا پایان معاملات اولیه ۰.۵ درصد پایین رفت و به ۲۰ هزار و ۵۵۵.۱۳ واحد رسید.

در بین سایر بورس‌های مهم آسیایی، شاخص‌های بورسی در ولینگتون نیوزلند، تایپه تایوان و مانیل فیلیپین نزولی بودند، شاخص بورس سیدنی استرالیا در مقایسه با روز گذشته نسبتاً بدون تغییر باقی ماند و بورس‌های سئول و سنگاپور با اندکی افزایش به کار خود خاتمه دادند.

در بازار نفت، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۸ سنت کاهش به ۵۳.۲۳ دلار و هر بشکه نفت دریای شمال با ۱۰ سنت کاهش به ۶۱.۲۲ دلار رسید.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته