مراقب تبادلات ارزی آنلاین خود با پانی پی (PanyPay) باشید!


مراقب تبادلات ارزی آنلاین خود با پانی پی (PanyPay) باشید!

با توجه به تحریم‌هایی که سال‌هاست گریبان‌گیر ارتباطات مالی کشورمان شده است، نقل و انتقال ارز به سختی انجام می‌شود. به‌خصوص آنکه تبادلات آنلاین هم این روزها بسیار باب بوده و بدین خاطر سودجویانی با استفاده از یک سری ابزار ساده می‌توانند پول کلانی را به جیب بزنند. البته وب‌سایت‌ها و مراکز معتبری هم در این بین وجود دارند که می‌توانند به شما در نقد...

با توجه به تحریم‌هایی که سال‌هاست گریبان‌گیر ارتباطات مالی کشورمان شده است، نقل و انتقال ارز به سختی انجام می‌شود. به‌خصوص آنکه تبادلات آنلاین هم این روزها بسیار باب بوده و بدین خاطر سودجویانی با استفاده از یک سری ابزار ساده می‌توانند پول کلانی را به جیب بزنند.

البته وب‌سایت‌ها و مراکز معتبری هم در این بین وجود دارند که می‌توانند به شما در نقد کردن درآمدهای ارزی بسیار کمک کنند، اما به طور حتم بایستی پیش از آغاز یک نقل و انتقال مالی، تحقیقات لازم را انجام دهید.

چندی پیش اتفاقی در ارتباط با این مدل از نقل و انتقال مالی برای ما افتاد که بنا بر وظیفه رسانه‌ای خود، واجب دیدیم تا برای سایرین این تجربه را در میان بگذاریم تا به هر شرکت و وب‌سایتی صرف نوشته‌های زیبا و حتی درج آدرس و تلفن اعتماد نکرده و دچار فریب نشویم.

با توجه به ماهیت کاری‌مان، گاهی از طریق حساب پی پال، مقادیری پول به حساب‌مان واریز می‌شود که به طور معمول از خدمات وب‌سایت payment24.ir استفاده می‌کردیم، اما بنا به دلایلی، فعالیت پی‌منت 24 در حال حاضر در دسترس نیست و بدین خاطر به دنبال جایگزینی جهت نقد کردن 250 دلار گشتیم، این پول قرار بود از یک شرکت نرم‌افزاری چینی واریز گردد.

پس از کمی جستجو به سایت panypay رسیدیم و با یک گفتگوی آنلاین و همچنین تماس تلفنی، یک ایمیل جهت واریز وجه داده شد. پروسه خیلی ساده بود و 250 دلار انتقال یافت. طبق وعده این سایت و البته تجربه‌های قبلی، نقد شدن پول طی 24 تا 48 ساعت بایستی صورت می‌پذیرفت.

اما هر چه گذشت، خبری نیامد! بدتر آنکه هیچ پاسخ درستی هم به تیکت‌ها داده نمی‌شد و تنها پشتیبانی، زمانی که آنلاین می‌شد، جواب‌هایی کوتاه مبنی بر انجام شدن سریع کار داده و سپس هیچ اتفاقی نمی‌افتاد! حتی در تماس تلفنی، هیچ فردی پاسخ نداده و فقط بر روی تلفن گویا می‌رفت.

همه چیز دال بر این مساله بود که مشکلی وجود دارد و شاید با یک کلاهبرداری طرف هستیم! پس از گذشت بیش از 12 روز و اطمینان از اینکه قرار نیست این پروسه خیلی ساده پرداخت توسط آن‌ها انجام شود، به پلیس فتا هم شکایت انجام شد. البته هدف از این کار جلوگیری از فعالیت سایتی است که می‌تواند موجب خسران تعداد زیادی از کاربران گردد و قاعدتا هرچه سریع‌تر جلوی کار کردن غیر قانونی آن‌ها گرفته شود، تضییع حقوق افراد کم‌تری اتفاق خواهد افتاد.

از آنجایی که بزرگ‌ترین مرجع این نقل و انتقالات یعنی پی‌منت 24 هم در دسترس نیست، پس حجم مراجعات به این گونه سایت‌ها به طور قطع بسیار بالاتر رفته و زمینه برای سواستفاده بیشتر خواهد بود. پس تصمیم گرفتیم حداقل برای کمک به سایر کاربران، این مطلب را بنویسیم تا جلوی خسارت دیدن سایر افراد را گرفته باشیم و هشدار بدهیم که با پانی پی به آدرس panypay.com هیچ همکاری نداشته باشید.

البته پروسه شکایت از این وب‌سایت که هیچ نماد اعتماد الکترونیکی هم ندارد، از طریق مراجع قانونی انجام خواهد شد اما از آنجایی که ممکن است تا طی شدن این پروسه و جلوگیری از فعالیت آن، بسیاری در دام بیفتند، بر خود واجب دانستیم تا حداقل یک تجربه مستند در ارتباط با یکی از این سو استفاده کنندگان را با شما به اشتراک بگذاریم.

شما هم اگر در این ارتباط با مورد مشابهی برخورد کرده‌اید، در دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا اجازه ندهیم حقوق کاربران به علت سودجویی عده‌ای در خطر فریب و تهدید قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا