وجود 80 گونه جانوری حفاظت‌شده در خوزستان


وجود 80 گونه جانوری حفاظت‌شده در خوزستان

رئیس اداره محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه 80 گونه جانوری حمایت‌شده در استان خوزستان وجود دارد، گفت: از این تعداد، 11 گونه در خطر انقراض هستند.

رحیم الوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گونه‌های جانوری موجود در خوزستان، اظهار کرد: از حدود ۱۰۵۴ گونه مهره‌دار ایران، بیش از ۵۵۰ گونه در استان خوزستان وجود دارد. همچنین از ۱۶۲ گونه پستاندار ایران ۶۰ گونه و از ۵۲۰ گونه پرنده کشور ۳۵۰ گونه در خوزستان زیست می‌کنند.

وی با اشاره به گونه‌های حمایت‌شده موجود در خوزستان، گفت: ۸۰ گونه جانوری از گونه‌های حمایت‌شده در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ گونه در خطر انقراض هستند.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: طبق رده‌بندی کشور، گوزن زرد ایرانی، غاز پیشانی سفید کوچک، اردک مرمری، اردک سرسفید، پلیکان پا خاکستری، لاک‌پشت فراتی و لاک‌پشت لاک نرم از جمله گونه‌های در خطر انقراض خوزستان هستند.

وی بیان کرد: برای گونه‌های در خطر انقراض و حمایت‌شده برنامه عمل حفاظت به صورت کشوری (ملی) تهیه شده و برای بعضی از گونه‌ها مانند پلنگ و سمندر در حال اجرا است.

الوندی در خصوص قاچاق گونه‌های جانوری نیز گفت: در خوزستان قاچاق اعضای حیوانات دیده نمی‌شود ولی گونه‌های زنده مانند پرندگان شکاری، هوبره، پرندگان زینتی و آوازخوان از خوزستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید