رقابت 15 هزار باشگاه کتابخوانی در مرحله استانی پایان یافت


رقابت 15 هزار باشگاه کتابخوانی در مرحله استانی پایان یافت

گروه ادب ــ 15 هزار باشگاه کتابخوانی در سومین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی به مرحله پایانی رقابت‌ها در مرحله استانی رسیدند و از دهم بهمن‌ماه رقابت این باشگاه‌ها در سطح ملی دنبال می‌شود.

رقابت 15 هزار باشگاه کتابخوانی در مرحله استانی پایان یافتبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی؛ ابراهیم حیدری، دبیر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی در سومین دوره فعالیتش فعال‌تر و پویا‌تر از قبل ادامه می‌دهد و در این دوره از رقابت‌های باشگاه‌های کتابخوانی بیش از ۱۷۴۶ شهر و روستا با حدود 15هزار باشگاه کتابخوانی مشارکت داشتند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی در مناطق مختلف روستایی از مطالبه‌های نوجوانان، کودکان و خانواده‌ها بوده است و امید داریم از رهگذر این پویش اجتماعی، فرهنگی و ملی شمار نوجوان‌های پیگیر و فعال کتاب به چند میلیون نفر برسد.
حیدری ادامه داد: رقابت باشگاه‌های کتابخوانی در استان‌ها، در مرحله داوری استانی است و با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان استانی فعالیت باشگاه متوقف نمی‌شود و در واقع این رویداد‌ها تعطیلی‌بردار نیست.
وی افزود: علاوه بر این‌که باشگاه‌های برگزیده استانی برای رقابت ملی فعالیت‌شان را دنبال می‌کنند، دیگر باشگاه‌ها هم برای کسب عنوان‌های برتر برای سال‌های بعد به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد. در بخش استانی نیز مانند مرحله کشوری این رقابت در چهار بخش «بهترین باشگاه کتابخوانی»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین کتاب به انتخاب بچه‌ها»، «بهترین نامه به نویسندگان» برگزار می‌شود. پس از اعلام برگزیده‌های مرحله استانی، از هر استان سه تا پنج اثر برگزیده در بخش‌های یادشده به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال خواهد شد.
به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی در سراسر کشور تا سقف ۵۰ درصد از تسهیلات یارانه کتاب برخوردار می‌شوند. همچنین طی یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار مربی و تسهیل‌گر باشگاه کتابخوانی در سراسر کشور آموزش دیده‌اند و دست‌کم هر مربی از ۱۶ ساعت فرصت آموزش و کارگاه آموزشی بهره برده است.
وی با اشاره به اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی با تمرکز بر گروه سنی کودک و نوجوان گفت: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، رشد و تعالی نگاه انتقادی و فعالیت جمعی میان کودکان و نوجوان‌ها از رهگذر کتابخوانی، تشویق و ترغیب نوجوان‌ها و کودکان به تفکر خلاق و گفتگو و بحث و چرخش کتاب در میان همسالان اشاره کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز