از بین بردن کک با هشت ترفند خانگی مؤثر


از بین بردن کک با هشت ترفند خانگی مؤثر

برای از بین بردن کک و دفع این حشره مزاحم راه حل‌های خانگی زیادی مانند استفاده از حشره کش‌های طبیعی و شیمیایی و همچنین تمیز نگه داشتن محیط زندگی وجود دارد.

از بین بردن کک با هشت ترفند خانگی مؤثر
ستاره | سرویس خانه‌داری - آیا شما نیز برای از بین بردن کک در خانه یا در بدن جانوران خانگی خود به دنبال راه حل هستید؟ اغلب کک‌ها در محیط گرم و مرطوب رشد کرده و باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک و انتقال بیماری می‌شوند. این مقاله به ارائه روش‌ها و ترفند‌های خانگی برای از بین بردن کک اختصاص داده شده است.

اقدامات و ترفند‌های خانگی برای از بین بردن کک

یکی از نشانه‌های اصلی وجود کک‌ها، وجود حشرات سیاه رنگی بوده که در واقع مدفوع کک‌ها است. معمولاً این حشرات را روی فرش ها، روی تخت خواب، در محیط خواب و زندگی حیوان خانگی و ... یافت می‌شوند.

۱. تمیز و مرتب کردن خانه

اگر در میان فرش، مبل و پشتی کک را مشاهده کردید می‌توانید برای از بین بردن آن‌ها از جارو برقی استفاده کنید. جارو برقی باعث می‌شود که پرز بدن این موجود از بین برود. همچنین برای از بین بردن کک ها، تخم ها، لاور‌ها و پیله‌ها می‌توانید خانه را تمیز نموده و کف اتاق‌ها را شستشو دهید.

از بین بردن کک با هشت ترفند خانگی مؤثر


۲. استفاده از محلول آب و صابون

استفاده از این محلول با توجه به این که کک‌ها به دلیل نیروی کششی سطح آب به دام می‌افتند، موثر است. تا زمانی که کک وجود دارد، مدام محلول صابون و آب را عوض کنید.

۳. استفاده از بوره

برای از بین بردن کک در خانه می‌توانید از ترکیب بوره به همراه آرد ذرت یا پودر کاکائو با شکر، یک حشره‌کش خانگی تهیه کنید. این حشره کش را دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان نگه داشته و آن را در هر جایی که احتمال دارد کک وجود داشته باشد، بریزید.

۴. رعایت نکات بهداشتی در هنگام سفر

برای مقابله با ساس بهتر است بعد از هر سفر به خصوص سفر‌هایی که شامل طبیعت گردی هستند، برای چند روز لباس‌ها و وسایل را در فضای باز قرار دهید و در مواردی که مشکوک به وجود کک هستید، از اسپری‌های ضدعفونی کننده موجود در بازار استفاده کنید.

۵. استفاده از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه در واقع حیوانات دریایی فسیل شده‌ای است که یک گزینه بسیار مؤثر برای کنترل آفات به حساب می‌آید و از آن می‌توانید در خانه و اطراف آن برای دفع حشراتی مانند کک، استفاده کنید.

۶. سمپاشی صحیح

در شرایط بحرانی و آلودگی‌های شدید جهت از بین بردن کامل کک‌ها می‌بایست سمپاشی با سمومی مانند پیروتروئیدها، پروپکسور و بندیوکارب انجام گیرد.
از بین بردن کک با هشت ترفند خانگی مؤثر


۷. یک راه حل طبیعی و گیاهی

یکی از راه حل‌های طبیعی دیگر برای از بین بردن کک و مقابله با آن‌ها این است که از ترکیب عصاره گیاهانی مانند روغن درخت چای، بابونه، سیر، اکالیپتوس، پونه، شمعدانی و اوسطوخودوس به همراه مقداری وازلین پمادی تهیه کرده و از آن بر روی پوست خود و حیوانات خانگی بمالید. تحقیقات نشان داده است که این پماد می‌تواند تا ۹۵ درصد سبب دور شدن و تسکین گزش کک شود.

۸. استفاده از سرمای زمستان

از آنجایی‌که کک در مکان‌های گرم می‌تواند ادامه حیات بدهد، چنانچه وسیله یا لباسی دارید که مطمئن شدید این حشره در آن وجود دارد می‌توانید در هوای سرد زمستان آن را در بیرون از خانه مدتی رها کنید. بعد از مدتی حشره در اثر سرما تقریباً کرخت شده و گرفتن آن راحت‌تر می‌شود.
شما چه روش‌های دیگری برای از بین بردن کک سراغ دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبان ستاره درپایین صفحه و در قسمت "ارسال نظر" در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید