قیمت شیشه خودرو در بازار (قیمت شیشه پراید، قیمت شیشه تیبا و...)


قیمت شیشه خودرو در بازار (قیمت شیشه پراید، قیمت شیشه تیبا و...)
هنگام خرید شیشه، ضمن در نظر گرفتن شکل و ابعاد هندسی باید ضریب ایمنی و سلامت شیشه (توجه به نشان استاندارد) را رعایت و دقت کرد شیشه دارای دانه های مزاحم دید (حباب) ، برآمدگی و خطوط روی سطوح داخلی و خارجی نباشد.

به گزارش سرپوش، قیمت انواع شیشه اتومبیل در بهمن ماه ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

*قیمت‌ها به تومان و بدون هزینه نصب می‌باشد.

قیمت شیشه جلو پراید ۲۲۰،۰۰۰ قیمت شیشه عقب پراید ۱۸۰،۰۰۰
قیمت شیشه جلو ۴۰۵ ۲۶۰،۰۰۰ قیمت شیشه عقب ۴۰۵ ۲۰۰،۰۰۰
قیمت شیشه جلو سمند ۲۶۰،۰۰۰ قیمت شیشه عقب سمند ۲۰۰،۰۰۰
قیمت شیشه جلو ۲۰۶ ۳۰۰،۰۰۰ قیمت شیشه عقب ۲۰۶ ۲۱۰،۰۰۰
قیمت شیشه جلو تیبا ۳۰۰،۰۰۰ قیمت شیشه عقب تیبا ۲۰۰،۰۰۰
قیمت شیشه جلو ریو ۲۴۰،۰۰۰ قیمت شیشه جلو تیبا ۱۵۰،۰۰۰
قیمت شیشه جلو ال ۹۰ ۳۲۰،۰۰۰ قیمت شیشه عقب ال ۹۰ ۲۳۰،۰۰۰
قیمت شیشه جانبی پراید ۷۰،۰۰۰ قیمت شیشه جانبی پژو ۷۵،۰۰۰
قیمت شیشه جانبی سمند ۷۵،۰۰۰ قیمت شیشه جانبی ۲۰۶ ۱۲۰،۰۰۰
پاسخ به چند پرسش درباره شیشه خودرو:

*تکنولوژی شیشه جلویی خودرو چه تفاوت‌هایی با شیشه‌های کنار و عقبی دارد؟

- شیشه جلوی خودروهای امروزی از نوع شیشه‌های لامینیت است. در این شیشه‌ها یک فیلم پلاستیکی به نام P.V.B وجود دارد که به وسیله دو لایه شیشه در طرفین احاطه شده است اما شیشه‌های جانبی و عقب که معمولا با نام (Toughened) شناخته می‌شوند، پس از شکل‌دهی و برشکاری‌های لازم تا دمای ۷۰۰ – ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم و سپس به سرعت سرد می‌شوند. این عمل موجب استحکام سطحی شیشه می‌شود.

*این شیشه‌ها از نظر ایمنی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

- در شیشه‌های جلو لایه P.V.B هنگام وارد شدن یک نیروی خارجی‌، خرده شیشه‌ها را در جای خود نگه می‌دارد و از پراکنده شدن آنها و ایجاد جراحت برای سرنشینان خودرو یا پرتاب شدن سرنشینان به خارج جلوگیری می‌کند. از خواص دیگر آن‌ می‌توان به کاهش انتقال صدا با فرکانس بالا‌، جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تا ۹۵ درصد و قابلیت ترمیم هنگام ترک‌خوردگی، اشاره کرد. شیشه‌های جانبی و عقب نیز با توجه به استحکام ایجاد شده در آنها، هنگام شکستن به ذرات کوچک و بدون لبه‌های تیز و برنده تبدیل می‌شوند که به سرنشینان آسیب نمی‌زند. لازم به توضیح است در شیشه‌های عقبی نیز گاهی از لایه P.V.B برای افزایش ایمنی استفاده می‌شود.

*خط‌های مشکی‌ای که روی شیشه‌های عقب دیده می‌شوند چیستند و به چه منظور تعبیه شده‌اند؟

- خط‌های شیشه‌های عقب، نقش گرمکن دارند و از یخ‌زدگی شیشه جلوگیری می‌کنند. همچنین موجب از بین بردن آب و تمیزشوندگی بهتر و رفع شبنم و گردو‌غبار می‌شوند.

*قسمت بالایی بعضی از شیشه‌ها رنگی شده‌اند. این رنگ به چه منظور در شیشه به‌کار رفته است؟ آیا برای چشم راننده‌ها آسیب‌زا نیست؟ آیا مشکلی در دید شب راننده ایجاد نمی‌کند؟

- برای جلوگیری از تابش نور خورشید به صورت و چشم‌های راننده و پیشگیری از تابش نورهای خیره‌کننده، قسمت بالایی P.V.B شیشه‌های جلوی خودرو را رنگی می‌کنند. این کار نه تنها باعث آسیب‌رساندن به چشم‌های راننده نمی‌شود بلکه به پیشگیری از آسیب کمک می‌کند. رنگ کردن قسمت بالایی شیشه جلو به هیچ‌وجه مشکلی در دید راننده هنگام رانندگی در شب ایجاد نمی‌کند.

*هنگام تعویض و خرید شیشه‌های خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

- هنگام خرید شیشه، ضمن در نظر گرفتن شکل و ابعاد هندسی باید ضریب ایمنی و سلامت شیشه (توجه به نشان استاندارد) را رعایت و دقت کرد شیشه دارای دانه‌های مزاحم دید (حباب)‌، برآمدگی و خطوط روی سطوح داخلی و خارجی نباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا