جوجه ریزی 24 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان مرکزی


جوجه ریزی 24 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان مرکزی

24 میلیون و 445 هزار قطعه جوجه ریزی امسال در سطح مرغداری ها و واحدهای پرورش طیور استان مرکزی انجام شد.

جوجه ریزی 24 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت:146 میلیون و 546 هزار دز واکسن علیه بیماری های نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبرو در مرغداری ها و واحدهای پرورش طیور استان مرکزی مصرف شده است.
اثنا عشری افزود: 6 هزار و 632 مورد بازدید و مراقبت و 13 هزار و 570 مورد نمونه برداری از مراکز صنعتی، روستاها، زیستگاه ها و کشتارگاه های طیور استان مرکزی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان انجام شده که در روند این بازدیدها 35 مورد کانون بیماری مشاهده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
او گفت: 15 مزرعه فعال پرورش ماهی به ظرفیت 45 میلیون و 72 قطعه در استان وجود دارد که پرورش تخم چشم زده نیز در آن ها انجام می شود.
دکتر اثنا عشری افزود: 22 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا امسال از کشورهای فرانسه، اسپانیا و آفریقای جنوبی به استان مرکزی وارد شده که پس از سپری شدن دوره پرورش و رسیدن به وزن بالاتر در سطح کشور توزیع می شود.
40 مورد نمونه برداری درسال جاری از مزارع پرورش ماهی استان مرکزی انجام شده و یکهزار و 200 مورد آزمایش در جریان این بازدید ها توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفته است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 45 هزار قطعه ماهی امسال از در مزارع پرورش استان استحصال شده است.
55 مورد بازدید و مراقبت در سال جاری از زنبورستان های استان مرکزی انجام و پنج هزار و 897 مورد نمونه برداری از این زنبورستان ها انجام شده است.
وی ادامه داد: زنبورستان های این استان امسال 12 کانون بیماری زا داشتند که اقدامات لازم انجام گرفت.
899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان در استان مرکزی وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس