واکنشها در انگلیس به تصمیم ترامپ در خروج از یک پیمان دیگر


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#bottom) از لندن، شماری از سازمان های ضد سلاح های هسته ای و هواداران صلح در لندن، در آستانه خروج...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، شماری از سازمان های ضد سلاح های هسته ای و هواداران صلح در لندن، در آستانه خروج آمریکا از پیمان منع تولید و ازمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف)، تصمیم دونالد ترامپ در خروج از این پیمان را محکوم کردند و درباره استقرار این موشکها در اروپا هشدار دادند.
"ائتلاف ضد سلاح های هسته ای (Campaign for Nuclear Disarmament (CND))" در مراسمی از هواداران صلح و مخالفان بمب های اتمی خواسته بود تا در مراسمی در میدان پارلمان انگلیس، با محکوم کردن خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، برای حفظ این پیمان تلاش کنند. در این مراسم شماری از نمایندگان سازمان های ضد جنگ و ضد سلاح های هسته ای و نیز تعدادی از مشاهیری فرهنگی، سیاسی و هنری این کشور نیز شرکت کردند. "ائتلاف ضد سلاح های هسته ای" اعلام کرد یک هفته پیش از خروج دونالد ترامپ از این پیمان نیز یک صفحه از روزنامه گاردین را به منظور تقبیح اقدام آمریکا در اختیار خواهد گرفت و از دولت انگلیس خواهد خواست تا به حمایت از این پیمان بپردازد.
نمایندگان سازمان های ضد جنگ و ضد سلاح های هسته ای همچنین از دولت انگلیس خواستند در صورت فرو ریختن اساس این پیمان، از پذیرش موشک های هسته ای آمریکا و استقرار ان در خاک این کشور خودداری کند.
پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان ‌برد (آی‌ان‌اف) در سال ۱۹۸۷ در واشنگتن میان رهبران آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سابق برای حذف موشک‌های میان‌برد و کوتاه ‌برد امضاء شد و رونالد ریگان، رئیس جمهوری آمریکا و میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را امضاء کردند. این پیمان تولید و آزمایش موشک‌های کوتاه برد ۵۰۰ کیلومتر تا میان برد ۵۵۰۰ کیلومتری را منع می‌کرد.
دونالد ترامپ گفته است می خواهد آمریکا را از معاهده موشکی سال ۱۹۸۷ با روسیه خارج کند.
این تصمیم ترامپ واکنش نهادهای ضد جنگ و سلاحهای هسته ای را در انگلیس برانگیخته است. مردم و نهادهای مردمی ضد جنگ و سلاحهای هسته ای بارها با برپایی تظاهرات گسترده در لندن اقدام دولتها از جمله دولت انگلیس را در به کار گیری نسل جدید بمبهای اتمی و گسترش سلاحهای هسته ای محکوم کردند و خواستار برچیدن و نابودی ان شدند اما دولت انگلیس مدعی است سلاحهای هسته ای برای تامین امنیت این کشور لازم است و قرار است با صرف میلیاردها پوند این سلاحها موسوم به ترایدنت نوسازی شود.
بر اساس گزارشهای رسمی منتشر شده پنجاه هزار بمب و کلاهک اتمی در جهان در دست 9 کشور جهان است که تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی به شمار می رود.
بنا بر گزارشهای منابع غربی، رژیم صهیونیستی دارای بیشترین سلاحهای هسته ای در منطقه است که تا کنون به هیچ محدودیتی نیزدر این باره تن نداده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی