سکوت مجلسی‌ها در مقابل عملکرد ربوی بانک‌ها


سکوت مجلسی‌ها در مقابل عملکرد ربوی بانک‌ها

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: نمایندگان مجلس همچون پیشینیان خود در برابر عملکرد ربوی بانک‌ها سکوت کرده‌اند تا جایی که به نظر می‌رسد کشورهای غیر اسلامی در حوزه اجرای اسلامی از ما پیشی گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» ضمن انتقاد از عملکرد ربوی بانک‌های کشور، اظهار کرد: متأسفانه نظام بانکداری در کشور بیمار است و مجلسیان نیز به پیروی از بهارستان‌نشینان پیشین در پی درمان و معالجه این بیماری مهلک نیستند و از سوی دیگر شورای نگهبان نیز تاکنون کم لطفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات رسمی طی یک سال گذشته، ۲۶۱ هزار میلیارد تومان سود از سوی بانک‌ها به سپرده‌گذاران پرداخت شده که معادل دو سوم بودجه سالیانه کشور است و این در حالی است که بانک‌ها در مقام دریافت، بیش از این مبلغ را سود گرفته‌اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه سود پرداخت شده به سپرده‌گذاران در سال 96 معادل حقوق 11 میلیون کارمند بوده است، تصریح کرد: در نظام بانکی ما قرض‌الحسنه که اساس بانکداری بدون ربا است جایگاه مطلوبی نداشته و موقعیتی بسیار کمرنگ دارد و در مقابل، برابر جریمه تأخیر در پرداخت وام‌ها که قطعاً حرام است، بی‌مهابا وصول می‌شود.

امام ‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: وضعیت فعلی بانک‌های کشور به محوی است که بر اساس شنیده‌ها، بانک‌های کشورهای غیراسلامی با دریافت و پرداخت کمترین سود، اسلامی‌تر از ما عمل می‌کنند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی