علامه طباطبایی الگوی سبک زندگی قرآنی و اسلامی است


علامه طباطبایی الگوی سبک زندگی قرآنی و اسلامی است

نجفی قدسی گفت: علامه طباطبایی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی و اسلامی است که با تهذیب نفس درهای رحمت اللهی برای او باز می شود و در آسمان معنویت سیر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی؛ گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی روز پنج شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

طراحی مهندسی ساخت حوزه علمیه حجتیه توسط علامه طباطبایی

مدیردارالقرآن علامه طباطبایی در این مراسم ضمن خیرمقدم خدمت اساتید قرآنی کشور در مورد مقام شامخ علامه طباطبایی و عظمت بیت ایشان اظهارداشت:علامه طباطبایی وضعیت مالی مناسبی نداشتند و از زمانی که در قم آمدند چندین سال اجاره نشین بودند تا اینکه ملکی بی ارزشی که در تبریز داشتند از نزدیکی آن ملک خیابانی می گذرد و آن ملک ارزش پیدا کرد و آشنایان ایشان آن ملک را فروختند و از محل فروش آن، اینجا را خریداری کردند و مهندسی این خانه را هم خودشان انجام دادند زیرا ایشان ریاضیدان بودند و حتی مدرسه حجتیه که برای طلاب خارجی است از آثار مهندسی برجای مانده از این استاد عظیم الشان است.

مرتضی نجفی قدسی افزود: این بیت ۸۵۰ متر است که ایشان به صورت بیرونی و اندرونی با سه درب طراحی می کنند و از روزی که این بیت خریداری و بازسازی شد مورد توجه بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید قرار گرفت و سنگین ترین مراسم های حوزوی در این مکان برگزار می شود.

بیت علامه مصداق آیه 36 سوره نور

وی بیان کرد: بزرگانی مانند حضرت آیت الله سبحانی معتقدند که این خانه از مصادیق آیه ۳۶ سوره نور«فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه»(خانه هایی که خداوند متعال اذن داده که از این خانه ها نام و یاد الهی بالا رود) است لذا این آیه را در کاشی کاری دور این خانه نصب کردیم.

وی تصریح کرد: علامه طباطبایی فرد بی نظیری بودند که ۱۳ سال آخر عمر خود را در این بیت، به مطالعه و تفکر مشغول بودند و همسر علامه نقل می کنند که شبی دیدیم، آقا استراحت نمی کند و قدم می زند، عرض کردم مشکلی پیش آمده یا کسالتی دارید؟ گفتند نه؛ پرسیدم پس چرا استراحت نمی کنید؟ ایشان یک جمله عجیبی فرمودند، که از صدای تسبیح موجودات خوابم نمی برد و من هم بلند شدم و با آن ها همراه شدم!.

مدیردارالقرآن علامه طباطبایی گفت: یکی از اساتید حوزه علمیه برای من نقل کرد که روزی به بیت علامه رفتم و درخواست کردم ذکری به من ارائه کنید که در سلوک خودم استفاده کنم و علامه ذکر یونسیه را به من تعلیم داد من گفتم این ذکر را می دانم، یک ذکر دیگر هم بفرمایید و ایشان فرمودند باید به این ذکر عمل کنی و زمانی که آثارش پدیدار شد بیایید ذکر دوم را بگویم و من سوال کردم آثار آن باید چگونه پدیدار آید که من متوجه شوم و ایشان فرمودند در همین خیابان صفائیه که قدم می زنی باید صدای تسبیح درختان را بشنوی؛ هر زمان شنیدی بیا ذکر دوم را بگویم.

وی ادامه داد: از این دست کرامات از قول علامه زیاد نقل کرده اند اما فرصت بیان آن محدود است و فقط باید دانست که بیت ایشان مکان بسیار باشرافتی است و من شاهد بودم برخی مراجع درب و دیوار این ساختمان را می بوسیدند.

وی با بیان اینکه هیچ ساختمانی نیست که مراجع مکرر به آن تردد داشته باشند، تاکید کرد:‌ تردد مکرر مراجع، خاص بیت علامه است که این نشان می دهد مراجع عظام تقلید چقدر به حضرت علامه طباطبایی(قدس سره) ارادت دارند و نقل است که حضرت آیت الله حسن زاده آملی هر زمان از این کوچه رد می شدند به علامه سلام می دادند.

نجفی قدسی ادامه داد: خدا دکتر احمد احمدی را رحمت کند؛ آنقدر به علامه عشق می ورزید که درب آهنی پوسیده اینجا را می بوسید و با چشمان اشک بار در مقابل تعجب من می گفت شما نمی دانید علامه چه شخصی بود.

وی افزود: این مکان محل رفت وآمد شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی ، آیت الله امینی ، آیت الله سبحانی و آیت الله مکارم شیرازی بوده که درمحضر علامه تلمذ می کردند و تقریبا همه شاگردان علامه، شخصیت های برجسته ای شدند.

وی بیان کرد: آیت الله نوری همدانی نقل کردند در سفری علامه طباطبایی به همراه شهید مطهری بودند و زمانی که علامه می خواستند برای تجدید وضو بروند، عبای ایشان را شهید مطهری گرفتند و به عبای علامه به نحوی احترام می گذاشتند که دو دستی بالا گرفته بودند تا علامه برگردد که من متعجب شدم.

مدیردارالقرآن علامه طباطبایی افزود: دختر علامه طباطبایی(همسر شهید آیت الله قدوسی) نیز می گفت ما هر زمان بیمار می شدیم مادرمان به فکر دکتر و دوا بود و زمانی که می دید بیماری ما طولانی می شود سراغ راه حل آخر می رفت و نعلین علامه را به محل بیماری ما می زند ومی گفت بیماری برو بیرون و پس از آن به زودی بیماری ما خوب می شد!.

وی ادامه داد: دختر ایشان نقل می کردند زمانی که با پدرمان به حرم حضرت معصومه(س) می رفتیم و سلام می دادیم رو به ما می گفت جواب سلام را شنیدید؟!

وی تصریح کرد: علامه طباطبایی محاسن ویژه ای داشت که با این اوصاف، وی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی و اسلامی است که با تهذیب نفس درهای رحمت اللهی برای او باز می شود و در آسمان معنویت سیر می کند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس