دستاوردهای انرژی اتمی در نمایشگاه چهل ساله انقلاب


دستاوردهای انرژی اتمی در نمایشگاه چهل ساله انقلاب

 سازمان انرژی اتمی با نزدیک به 50 دستاورد که بخشی از دستاوردهای سازمان به شمار می رود، در نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی حضور دارد.

دستاوردهای انرژی اتمی در نمایشگاه چهل ساله انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از 12 تا 22 بهمن ماه در این موزه برگزار می شود و سازمان انرژی اتمی یکی از سازمان هایی بوده که در این نمایشگاه شرکت کرده است.
اصغر زارعان مشاور و دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران ، در گفت و گو با روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ما با حدود 50 دستاورد در این دوره از نمایشگاه شرکت خواهیم کرد. البته این دستاوردها بخشی از دستاوردهای سازمان به شمار می رود؛ چراکه اگر قرار بود همه دستاوردهای مان را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم، نیازمند فضایی نزدیک به ده هزار متر بودیم که هم اکنون اختصاص چنین فضایی برای مان امکان پذیر نبود.
وی افزود: در غرفه سازمان انرژی اتمی دستاوردهایی در حوزه چرخه سوخت، نیروگاه اتمی بوشهر، آب سنگین اراک، رآکتورتحقیقاتی اراک، رادیوداروهای تشخیصی و در مانی، لیزر و اپتیک خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه چند ماکت بزرگ از فرآیندهای غنی سازی، تولید مجتمع سوخت، تولید آب سنگین و ... وجود دارد.
زارعان با اشاره به این موضوع که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی می تواند سبب ایجاد امید در میان ملت ایران باشد، گفت: اطلاع مردم از صنعت هسته ای محدود به سانتریفیوژ، غنی سازی و نیروگاه بوشهر است و اطلاع چندانی از دیگر دستاوردهای سازمان ندارند درحالی که برخی از دستاوردها در زندگی مردم کاربردی است. برای مثال سالانه یک میلیون بیمار از رادیو داروهای تشخیصی و درمانی تولید شده در سازمان انرژی اتمی استفاده می کنند. این نمایشگاه می تواند سبب ایجاد روحیه خودباوری و تقویت غرور ملی در میان ملت ایران باشد تا امید به آینده در میان آنها بیشتر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟