«اختلال اضطراب ترامپ» بلای جان آمریکایی‌ها/ متخصصان رئیس‌جمهور آمریکا را برای سلامت مردم مضر می‌دانند!


«اختلال اضطراب ترامپ» بلای جان آمریکایی‌ها/ متخصصان رئیس‌جمهور آمریکا را برای سلامت مردم مضر می‌دانند!

نتایج مطالعه انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد میزان استرس در میان مردم این کشور در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ افزایش یافته است.

«اختلال اضطراب ترامپ» بلای جان آمریکایی‌ها/ متخصصان رئیس‌جمهور آمریکا را برای سلامت مردم مضر می‌دانند!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس بررسی سالانه انجمن روانشناسی آمریکا با موضوع «استرس در آمریکا»، میزان اضطراب مربوط به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تبدیل به یک پدیده واقعی برای بسیاری از مردم این کشور شده و رو به افزایش است.

بر طبق نتایج مطالعه‌ای که در اواخر سال ۲۰۱۷ روی ۳ هزار و ۴۰۰ آمریکایی صورت گرفت، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان آینده آمریکا را «منبع اصلی استرس» خود دانستند در حالی که ۵۶ درصد اعلام کردند در شرایط فعلی سیاسی این کشور نیز آن‌ها دچار استرس هستند.

نتایج نسخه سال ۲۰۱۸ همین مطالعه که به تازگی منتشر شد، نیز نشان داد که تعداد افرادی که آینده این کشور را منبع اصلی استرس خود می‌دانند به ۶۹ درصد افزایش یافت. همچنین تعداد شهروندان آمریکایی که شرایط سیاسی کنونی کشورشان را برای خود استرس‌زا می‌دانند هم به ۶۲ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان داد: خشونت‌های مربوط به سلاح‌های گرم، از هم پاشیدگی خانواده‌ها و شمار قابل توجه تجاوز و آزار جنسی سال گذشته در صدر خبر‌های این کشور بود. انجمن روانشناسی آمریکا از نتایج این مطالعه به عنوان فرصتی برای ارزیابی میزان استرس در میان افراد ۱۵ تا ۲۱ ساله در این کشور استفاده کرد.

در نتایج این مطالعه آمده است: نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد موضوعات مهمی از جمله خشونت و آزار و اذیت جنسی و خشونت ناشی از اسلحه، موضوعات با بیشترین استرس برای افراد این محدوده سنی هستند. کم سن‌ترین جوانان آمریکایی به احتمال فراوان بیشتر از دیگران از نظر سلامت روانی ضعیفند و احتمالا به دنبال دریافت درمان حرفه‌ای برای مسائل مربوط به سلامت روانی خود هستند. همچنین بنا به گفته متخصصان روانشناسی، استرس مربوط به آینده آمریکا را می‌توان «اختلال اضطراب ترامپ» نامید که نشانه‌های آن به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور و شرایط سیاسی پیچیده و غیرقابل پیش بینی منتج از انتخاب او مربوط می‌شود.

بر اساس نتایج این مطالعه که در نشریه «مطالعات خانواده جی ال بی تی» منتشر شد، در نتیجه انتخاب غیرمنتظره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶، سطح بالاتری از استرس و علائم بیشتری از افسردگی و اضطراب در میان مردم آمریکا بوجود آمد.

در چکیده این مطالعه آمده است: جوانانی که نسبت به توانایی ترامپ برای ایفای نقش ریاست جمهوری خود احساس منفی داشتند، پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ و در شب انتخابات نشانه‌های از افزایش میزان استرس را تجربه کردند. پس از انتخابات نیز شاخص‌های روانشناسی نشان داد که میزان استرس زیستی در میان بسیاری از جوانان آمریکایی افزایش داشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ