دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند


دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند

هم‌اکنون تنها تعداد محدودی از خودروسازان در برابر وسوسۀ اضافه کردن یک شاسی‌بلند به سبد محصولات خود مقاومت کرده‌اند. تعداد این خودروسازان آن‌قدر کم است که برای شمردن آن‌ها تنها به انگشتان یک دست نیاز داریم. یکی از این شرکت‌ها مک‌لارن است و حالا بوگاتی نیز مثل این برند بریتانیایی اعلام کرده است که دنیا... The post دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند...

هم‌اکنون تنها تعداد محدودی از خودروسازان در برابر وسوسۀ اضافه کردن یک شاسی‌بلند به سبد محصولات خود مقاومت کرده‌اند. تعداد این خودروسازان آن‌قدر کم است که برای شمردن آن‌ها تنها به انگشتان یک دست نیاز داریم. یکی از این شرکت‌ها مک‌لارن است و حالا بوگاتی نیز مثل این برند بریتانیایی اعلام کرده است که دنیا هیچ‌گاه شاهد یک بوگاتی شاسی‌بلند نخواهد بود و این شرکت قصد ساخت یک خودروی بلندقامت را ندارد. این موضوع توسط رئیس بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» طی مقاله‌ای در سایت رسمی این شرکت اعلام شده است.

دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند

این مقاله در مورد کارهایی که بوگاتی در سال 2018 موفق به انجام آن‌ها شد و همین‌طور کارهایی که در سال 2019 یعنی زمانی که این برند اصیل فرانسوی 110 سالگی خود را جشن می‌گیرد انجام خواهد داد صحبت کرده است. در پایان مقاله، وینکلمن به‌طور خلاصه به شاسی‌بلندها اشاره کرده و گفته است:

«هرچند گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد ساخت شاسی‌بلند بوگاتی مطرح شده و هم‌اکنون زمان بسیار مناسبی برای این کار است اما هیچ برنامه‌ای برای ساخت شاسی‌بلند بوگاتی وجود ندارد. یک شاسی‌بلند هرگز با تاریخ و سنت بوگاتی همخوانی ندارد».

دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند

هرچند رئیس بوگاتی به‌طور واضح اعلام کرده است که این شرکت به سمت ساخت شاسی‌بلند نخواهد رفت اما این بدان معنا نیست که این شرکت طی سال‌های آینده مدل چهاردری را هم تولید نخواهد کرد زیرا خود وینکلمن دقیقاً اشاره کرده بوگاتی در سبد محصولات خود مدل دومی را به شیرون اضافه خواهد کرد. به همین دلیل، احتمال تولید کانسپت گالیبیر مطرح شده است. این کانسپت رسماً در سپتامبر 2009 معرفی شد و شایعاتی احتمال تولید آن‌را با نام رویال مطرح کردند. رویال محصول فوق لوکس و بسیار بزرگ بوگاتی بود که بین سال‌های 1927 تا 1933 تنها هفت دستگاه از آن ساخته شد و به نظر می‌رسید قرار است این نام دوباره احیا شود اما این اتفاق هیچ‌گاه روی نداد و گالیبیر به خط تولید راه پیدا نکرد.

دست رد بوگاتی به سینهٔ شاسی‌بلند

وینکلمن همچنین اعلام کرده که بوگاتی سال گذشته 78 دستگاه شیرون تولید کرده و تولید این هایپرکار در سال 2021 به پایان خواهد رسید. این در حالی است که طی سال 2018 نسخه‌های جدیدی از این خودرو شامل مدل سبک‌تر شیرون اسپرت و مدل افراطی دیوو معرفی شدند؛ اما این پایان کار شیرون نیست زیرا طبق شایعات، احتمال ساخت نسخه‌های ویژهٔ دیگری از این خودرو نیز وجود دارد. در سپتامبر گذشته اتومبیل مگزین طی گزارشی احتمال ساخت نسخهٔ سبک‌تر سوپرلگرا، نسخهٔ روباز آپرتا و نسخهٔ قوی‌تر سوپراسپرت را مطرح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس