روستای کردان؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)


پول‌نیوز -روستای کردان شهرستان ساوجبلاغ با طبیعتی مثال‌زدنی و آب و هوایی دلپذیر در نزدیکی پایتخت یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی‌های کوتاه، اما پر از نشاط و سرزندگی است.کردان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا نزدیک تهران است که در آن چیزی جز باغ‌های زیبا و بزرگ نمی‌بینید. رفتن به روستاها و ییلاقات نیز جزو تور ایرانگردی قرار می‌گیرد که برای بسیاری از علاقمندان به سفر و طبیعت جذاب است.

روستای کردان؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)

روستای کردان؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)

روستای کردان؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران (+عکس)

در کردان نه خبری از دود هست، نه ترافیک و نه ساختمان‌های بلند و پر سر و صدا و نه هیچ چیز دیگری که خاطرتان را بیازارد.

کردان در ۲۵ کیلومتری کرج و ۶۵ کیلومتری غرب تهران قرار دارد و کم کم از زمانی که مردم به خاطر جنگ از پایتخت مهاجرت کردند، جمعیت بیشتری به خود گرفته است. تور ایرانگردی در روستای کردان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، استقرار صنایع مهم و وجود جاذبه‌های بسیار زیبا و برجسته طبیعی، تاریخی، گردشگری، مذهبی، مجاورت با اتوبان تهران-قزوین و همسایگی با مراکز جمعیتی نظیر کلان شهر کرج از یک سو و برخورداری از آب و هوای مطلوب و طبیعت بسیار زیبای کوهستانی از سوی دیگر، ضمن پذیرائی از تعداد قابل‌توجه گردشگر، از استعداد مهاجرپذیری بالائی برخوردار است.

در آن زمان مردم کردان حاشیه‌نشین به حساب می آمدند، اما امروز بیشتر ویلا‌نشین‌های یک منطقه خوش آب و هوا را می‌بینید که برای ییلاق به این منطقه سفر می‌کنند. کردان البته با کارخانه‌های آلومینیوم‌سازی، کارتن‌سازی، ریسندگی و بافندگی و مرغداری که در حاشیه خود دارد به قطب اقتصادی غرب کرج تبدیل شده است. اما این دلیل نمی‌شود که روستای خوش آب و هوای کردان با باغ‌های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت خود، جای خوبی برای استراحت کردن نباشد.

در کردان یک شهر ورزشی مجهز با امکانات شنا، والیبال، فوتبال، بسکتبال، سوارکاری و... وجود دارد و می‌توانید در سفر به این منطقه روزی پر از هیجان و تحرک را تجربه کنید. کردان یک رودخانه هم به همین نام دارد که از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از شمال شرقی به جنوب غربی جاری است و در مسیر خود از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه شور می‌شود. در این روستا همچنین می توانید یک یادگار تاریخی هم ببینید که به برج مقبره کردان معروف است و در فاصله ۸۰۰ متری روستای کردان و در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد.



منبع:کجارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته